AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Seriøst.... En kan stille et helt vanlig og legitimt spørsmål her inne, og så hangler det inn med frekke og sårende svar...helst under AB, men noen svarer også under eget nick og er "tøffe i trynet"... Ta f.eks den tråden der som handler om tenåringer skal ha rett til å sitte i stuen en lørdagskveld i sommerferien.........herrefred for noen kommentarer! Eller;for Hun som er sjenert og introvert og gruer seg for å møte folk hun ikke kjenner, men hun blir kontaktet av ukjente mennesker pga jobben til mannen. Det verste er at det er de som liksom skal være de eldste og mest erfarne her som angirper mest. Anonymous poster hash: e3f1f...984 13
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Kanskje fordi at de har noe som irriterer seg i sitt eget liv, og ikke har fått utløp over det enda. Og med å dra andre folk ned, så føler de seg litt bedre selv. Anonymous poster hash: d4944...0b5 7
Gjest Teta Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Fordi de kjeder seg, og ønsker å provosere.
Limah Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Fordi mange er totalt blottet for evnen til å sette seg inn i andres situasjon. 6
Tomaten Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Også er det de som faktisk trenger å høre det.. 2
skruf Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Min teori er at mange her har et behov for å provosere.....uansett hvilken tråd det er i. 1
Gjest Snyltefluen Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Har man noe som plager en der ute i virkeligheten, der det du sier kan få konsekvenser, er det mye lettere å rette sinnet mot noen på nettet som ikke vet hvem man er. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Også er det de som faktisk trenger å høre det.. hvem er du (eller andre her for den sags skyld) til å dømme hvorvidt "noen trenger å høre det"? Mange her som omtrent tror de kjenner hele livssituasjonen til en person etter ett innlegg. synes det er mye kritiske kommentarer og drittslenging som er unødvendig her inne, og gjerne helt uten grunn.. de fleste som oppretter innlegg spør i all sin ydmykhet om hjelp og svar på spørsmål, ingen ber om å "bli satt på plass" (og etter min mening er det få som trenger det). Tror problemet heller ligger i at det er noen mennesker som bare liker å være bedrevitende, dømmene og sett andre mennesker på plass. Anonymous poster hash: e2b20...10e 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Tror seriøst at noen her lever livet bak skjermen, naver på sin hals, og sitter og lever via nett........tragisk. Anonymous poster hash: e3f1f...984
Tomaten Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 hvem er du (eller andre her for den sags skyld) til å dømme hvorvidt "noen trenger å høre det"? Mange her som omtrent tror de kjenner hele livssituasjonen til en person etter ett innlegg. synes det er mye kritiske kommentarer og drittslenging som er unødvendig her inne, og gjerne helt uten grunn.. de fleste som oppretter innlegg spør i all sin ydmykhet om hjelp og svar på spørsmål, ingen ber om å "bli satt på plass" (og etter min mening er det få som trenger det). Tror problemet heller ligger i at det er noen mennesker som bare liker å være bedrevitende, dømmene og sett andre mennesker på plass. Anonymous poster hash: e2b20...10e Når folk velger å legge frem et dilemma på et åpent forum som dette, så må de forvente alle mulige svar.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Men; hvorfor kan ikke folk oppføre seg som mennesker og svare høflig og greit? Om en legger ut om et problem på ett offentlig fora så bør en muligens forvente at folk svarer relativt greit og ikke som apekatter.. Anonymous poster hash: e3f1f...984 3
Tomaten Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Men; hvorfor kan ikke folk oppføre seg som mennesker og svare høflig og greit? Om en legger ut om et problem på ett offentlig fora så bør en muligens forvente at folk svarer relativt greit og ikke som apekatter.. Anonymous poster hash: e3f1f...984 For folks definisjon av "problem" varierer veldig, derfor blir svarene deretter også. Bare se på den glupe kjerringa som spørr om råd for hvordan hun skal sjekke opp en gift mann. Unnskyld meg, men du får ikke mye dulle dulle svar av meg da altså! Og vedkommende i dette tilfellet, spør virkelig etter tips og råd!
Cordelia Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 (endret) Noen er definitivt frekke som faen inne her, og må ha noen rimelig dårlige dager slik de holder på. Samtidig må man være klar over at det er en fin line mellom å gi ærlige råd og synspunkter, og det å være unødig krass her inne. Man sitter bak et tastatur og kan kanskje komme ut skarpere enn man egentlig mener. Samtidig bør man være klar over at som man roper i skogen får man svar. Man kan ikke bare vente seg godsnakking hvis noen er uenig i det man sier eller gjør. Noen er bare fulle av faen og kommer bare med dritt. Noen er er ekstremt bedrevitende, høylytte og selvrettferdige, men noen er nok og altfor sensitive. Er man på nettet innser man fort at man må utvikle hardere hud. Selfølgelig finnes det fortsatt ting man reagerer på, men det hjelper å distansere seg litt fra det. Men sånn alt i alt finnes det en del elementer her som så absolutt kunne vært hivd ut, da de bare driver med faenskap her inne. Og enda flere kunne trengt en sterk advarsel eller to, eller blitt moderert enda mer enn det som allerede er tilfellet. Det verste med det hele er det ledelsen faktisk lar slippe igjennom, i forhold til mye annet som ikke blir akseptert. edit; Endret 21. juli 2013 av Cordelia 8
Aldrisur Skrevet 20. juli 2013 #14 Skrevet 20. juli 2013 (endret) Noen er definitivt frekke som faen inne her og må ha noen rimelig dårlige dager slik de holder på. Samtidig må man være klar over at det er en fin line mellom å gi ærlige råd og synspunkter, det å være unødig krass her inne. Man sitter bak er tastatur og kan kansje komme ut mer skarpere enn man mener. Samtidig man være klar over at som man roper i skogen får man svar, man kan ikke bare vente seg godsnakking hvis noen er uenig i det man sier eller gjør. Noen er bare fulle av faen og kommer bare med dritt. Noen er er ekstremt bedrevitende,høylytte og selvrettferdige, men noen er nok og altfor sensitive. Er man på nettet innser man fort at man må utvikle hardere hud. Selfølgelig finnes det fortsatt tting man reagerer på, men det hjelper å distansere seg litt fra det. Men sånn alt i alt finnes det en del elementer her som så absolutt kunne vært hivd, ut da de bare driver med faenskap her inne. Og enda flere kunne trengt en sterk advarsel eller to, eller blitt moderert enda mer enn det som allerede er tilfellet. Det verste med det hele er det ledelsen faktisk lar slippe igjennom, i forhold til mye annet som ikke blir akseptert. Akkurat nå kan jeg kjenne at jeg elsker deg litt Cordelia. Endret 20. juli 2013 av Aldrisur 2
Gjest Blubberella Skrevet 20. juli 2013 #15 Skrevet 20. juli 2013 Tror seriøst at noen her lever livet bak skjermen, naver på sin hals, og sitter og lever via nett........tragisk. Anonymous poster hash: e3f1f...984 Her gjør du jo mye av det samme som du selv klager på. 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #16 Skrevet 20. juli 2013 Når folk velger å legge frem et dilemma på et åpent forum som dette, så må de forvente alle mulige svar. ja, selvfølgelig, men det betyr vel ikke at det ikke skal være lov til å gi et lite stikk til de som faktisk kommer med alle disse ovenfra og ned, jeg-har-opplevd-værre-ting-i-livet vurderingene (og som gjerne også tar seg tid til å poengtere gramatikken, i hele tråden) - og alt sammen er ca. til 0 nytte for trådstarter. Det føles bare litt.. waist of time. Men selvfølgelig, opp til hver enkelt. Kanskje bare greit å poengtere at få setter pris på slike svar, og i noen tilfeller tror jeg faktisk noen blir litt lei seg.. Anonymous poster hash: e2b20...10e 5
Cordelia Skrevet 20. juli 2013 #17 Skrevet 20. juli 2013 Akkurat nå kan jeg kjenne at jeg elsker deg litt Cordelia. Takk Aldrisur, godt det er litt kjærlighet her på forumet. Men må legge til at undertegnede noen ganger bommer litt selv og ikke bare er noen engel selv da. 2
Aldrisur Skrevet 20. juli 2013 #18 Skrevet 20. juli 2013 Takk Aldrisur, godt det er litt kjærlighet her på forumet. Men må legge til at undertegnede noen ganger bommer litt selv og ikke bare er noen engel selv da. Vi er jo når alt kommer til alt bare mennesker Cordelia, og det må være anledning til å være ærlig og si sin mening her på forumet. Det er vel de som er gjennomført nesevise og frekke, de som stadig gnager med negative svar og sure oppgulp, TS sikter til? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #19 Skrevet 20. juli 2013 Ts; Det jeg finner virkelig skremmende er når man tydelig ser at en bruker her har sterke personlige problemer, og er helt på randen, så kommer noen "kloke" som gjerne tillegger seg aldersvisdom om er slem mot den personen. Har de som skriver til den personen tenkt over at de kan gi brukeren et puff i gal retning? Anonymous poster hash: e3f1f...984 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå