AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Et lykkelig ekteskap er helt og holdent et spørsmål om tilfeldigheter. Anonymous poster hash: 350a5...1eb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 sagt ikke sakt Anonymous poster hash: 40309...bff 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Hvordan er det tilfeldigheter? Man må jobbe for et lykkelig ekteskap.Anonymous poster hash: bd196...b05
Steinar40 Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Et lykkelig ekteskap er helt og holdent et spørsmål om tilfeldigheter. Anonymous poster hash: 350a5...1eb I det store og det hele så er det korrekt. Hele livet er basert på tilfeldigheter.
Hulderen Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 (endret) Hvordan er det tilfeldigheter? Man må jobbe for et lykkelig ekteskap.Anonymous poster hash: bd196...b05 Hva legger du i å "jobbe" for et lykkelig ekteskap? Det er ofte jeg leser det, og hver gang stusser jeg. selv lever jeg i et langvarig, lykkelig ekteskap. Uten krangler, aldri vært noe brudd, utroskp, illojalitet. Men jeg kan aldri huske å ha "jobbet" for ekteskapet. Vi har alltid støttet hverandre og gjort ting for hverandre. Men det er fordi det har kommet naturlig fordi vi elsker hverandre, vi (i hvert fall jeg) har aldri tenkt at nå må jeg gjøre sånn eller sånn for å jobbe for ekteskapet. Endret 21. juli 2013 av Hulderen 4
Steinar40 Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 Hva legger du i å "jobbe" for et lykkelig ekteskap? Det er ofte jeg leser det, og hver gang stusser jeg. selv lever jeg i et langvarig, lykkelig ekteskap. Uten krangler, aldri vært noe brudd, utroskp, illojalitet. Men jeg kan aldri huske å ha "jobbet" for ekteskapet. Vi har alltid støttet hverandre og gjort ting for hverandre. Men det er fordi det har kommet naturlig fordi vi elsker hverandre, vi (i hvert fall jeg) har aldri tenkt at nå må jeg gjøre sånn eller sånn for å jobbe for ekteskapet. Men tilfeldigvis så passer dere da ganske bra i sammen. Mange passer ikke like bra i sammen og da blir det en "jobb" å å få saker og ting til å fungere. 1
Hulderen Skrevet 21. juli 2013 #7 Skrevet 21. juli 2013 (endret) Men tilfeldigvis så passer dere da ganske bra i sammen. Mange passer ikke like bra i sammen og da blir det en "jobb" å å få saker og ting til å fungere. Vi passer veldig godt sammen i den forstand at vi tar hensyn og forstår hverandre. Men vi passer ikke godt sammen i betydningen "være like". Vi står ulikt med hensyn til bakgrunn, oppvekst, religion, politisk parti. Endret 21. juli 2013 av Hulderen 1
Gjest Marmot Skrevet 21. juli 2013 #8 Skrevet 21. juli 2013 Men tilfeldigvis så passer dere da ganske bra i sammen. Er det tilfeldigvis om man velger en partner man passer sammen med? Burde ikke heller flere være litt kresne i hvem de slo seg ned med? 1
MissEi Skrevet 21. juli 2013 #9 Skrevet 21. juli 2013 Er det tilfeldigvis om man velger en partner man passer sammen med? Burde ikke heller flere være litt kresne i hvem de slo seg ned med? Så sant så sant! Føler at det er mange som tar det første og beste
Steinar40 Skrevet 21. juli 2013 #10 Skrevet 21. juli 2013 Vi passer veldig godt sammen i den forstand at vi tar hensyn og forstår hverandre. Men vi passer ikke godt sammen i betydningen "være like". Vi står ulikt med hensyn til bakgrunn, oppvekst, religion, politisk parti. Ja, dere er da det som kalles for å være kompatible og har en bra personkjemi. Man trenger ikke å være like på alle områder. Og det er jo bra ettersom det er helt urealistisk i dagens samfunn. 1
Steinar40 Skrevet 21. juli 2013 #11 Skrevet 21. juli 2013 Er det tilfeldigvis om man velger en partner man passer sammen med? Burde ikke heller flere være litt kresne i hvem de slo seg ned med? Så sant så sant! Føler at det er mange som tar det første og beste Det burde sikkert flere gjort, men hvor langt tenker man når man er i tenårene eller i begynnelsen av 20-årene? Og så er det altså dessverre sånn at det er mer eller mindre helt tilfeldig hvilke folk man treffer på.
MissEi Skrevet 21. juli 2013 #12 Skrevet 21. juli 2013 Det burde sikkert flere gjort, men hvor langt tenker man når man er i tenårene eller i begynnelsen av 20-årene? Og så er det altså dessverre sånn at det er mer eller mindre helt tilfeldig hvilke folk man treffer på. HAr inntrykk at maneg tar det første og beste,eller er redd for å være alene 1
Steinar40 Skrevet 21. juli 2013 #13 Skrevet 21. juli 2013 (endret) HAr inntrykk at maneg tar det første og beste,eller er redd for å være alene Ja, og det stemmer helt sikkert veldig bra. Mange har for dårlig tid og velger derfor feil. Og grunnen er at behovet for å ha en kjæreste ligger i instinktene, samtidig som det gir sosial status. Men poenget i denne tråden er at det allikevel er lov til å ha flaks Endret 21. juli 2013 av Steinar40
MissEi Skrevet 21. juli 2013 #14 Skrevet 21. juli 2013 Ja, og det stemmer helt sikkert veldig bra. Mange har for dårlig tid og velger derfor feil. Og grunnen er at behovet for å ha en kjæreste ligger i instinktene, samtidig som det gir sosial status. Men poenget i denne tråden er at det allikevel er lov til å ha flaks meeen poenget mitt er at jeg vet ikke om jeg er enig i at et godt eksteskap består av flaks
Steinar40 Skrevet 21. juli 2013 #15 Skrevet 21. juli 2013 (endret) meeen poenget mitt er at jeg vet ikke om jeg er enig i at et godt eksteskap består av flaks Nei, ekteskapet består ikke bare av flaks. Men flaks trenger man alltid. Og skal du ha noen sjanse til å kunne få til et godt ekteskap så må du ha flaks i valget av partner. Med flaks mener jeg da altså at det er mer eller mindre helt tilfeldig hvilke individer man blir kjent med. Det finnes med andre ord aldri noen garanti for at man noen gang treffer på et individ som man passer godt nok i sammen med. Og hva må man gjøre da? Endret 21. juli 2013 av Steinar40
MissEi Skrevet 21. juli 2013 #16 Skrevet 21. juli 2013 Nei, ekteskapet består ikke bare av flaks. Men flaks trenger man alltid. Og skal du ha noen sjanse til å kunne få til et godt ekteskap så må du ha flaks i valget av partner. Med flaks mener jeg da altså at det er mer eller mindre helt tilfeldig hvilke individer man blir kjent med. Det finnes med andre ord aldri noen garanti for at man noen gang treffer på et individ som man passer godt nok i sammen med. Og hva må man gjøre da? Da må man vente til man treffer den rette ?
Steinar40 Skrevet 21. juli 2013 #17 Skrevet 21. juli 2013 Da må man vente til man treffer den rette ? Ja, noe som altså er en tilfeldighet. Det er tilfeldig hvem man treffer hvor og når, og det er ikke minst tilfeldig om den rette viser seg å være den rette
Ingeborg! Skrevet 21. juli 2013 #18 Skrevet 21. juli 2013 Vi passer veldig godt sammen i den forstand at vi tar hensyn og forstår hverandre. Men vi passer ikke godt sammen i betydningen "være like". Vi står ulikt med hensyn til bakgrunn, oppvekst, religion, politisk parti. Jøsses - som jeg skulle sagt det selv. Og vi kom sammen på slutten av tenårene, og har vært sammen i 30 år nå
Gjest Miranda2011 Skrevet 21. juli 2013 #19 Skrevet 21. juli 2013 Hva legger du i å "jobbe" for et lykkelig ekteskap? Det er ofte jeg leser det, og hver gang stusser jeg. selv lever jeg i et langvarig, lykkelig ekteskap. Uten krangler, aldri vært noe brudd, utroskp, illojalitet. Men jeg kan aldri huske å ha "jobbet" for ekteskapet. Vi har alltid støttet hverandre og gjort ting for hverandre. Men det er fordi det har kommet naturlig fordi vi elsker hverandre, vi (i hvert fall jeg) har aldri tenkt at nå må jeg gjøre sånn eller sånn for å jobbe for ekteskapet. Å støtte hverandre og gjøre ting for hverandre er å "jobbe" for forholdet bl.a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #20 Skrevet 21. juli 2013 Fullstendig uenig. Det kan sees ut som tilfeldigheter. Den rette kan vise seg ved en tilfeldighet at det er den rette. Men til syvende og sist, så velger man det selv. Anonymous poster hash: 61789...692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå