AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 En venninne av meg venter baby om en uke. Hun mener hun ikke skal bysse, rugge vogn eller noe stimuli som skaper uvaner. Hun er bestvisser og tror baby tiden er null problem. Selv har jeg en krevende baby som har vært urolig og som det har vært mye ekstra med. Jeg håper seriøst at hun skal få kjenne på det at ting ikke er så forbanna lett som hun tror. Jeg håper hun får en urolig unge slik at hun skal forstå ting bedre. Er jeg slem som ønsker dette?? Anonymous poster hash: ed86b...b93 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Både og. Ingen fortjener å slite med sine barn men jeg kan skjønne hvorfor du ønsker det, og hun kommer garantert til å oppleve at det å ha en baby ikke er en dans på roser, det er alltid noe utfordrende Anonymous poster hash: e7c6e...7e2 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 ja det er ikke noe hyggelig å ønske for venninnen sin. du kan jo bare si at du håper hun får en fin babytid med lite "problemer", men at du vet hun også kan få en urolig baby, så dermed vet man aldri hva man går til. Anonymous poster hash: 2b6e1...fae
Gjest RockOn Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Jeg kan forstå det, for det er ingen som "vet bedre" enn de som ikke har unger, eller de med "lette" unger. Og det er lett å ønske at disse skal oppleve at det ikke alltid er som man tror uansett hva man gjør, for de kan jo få deg til å føle deg som en dårlig mor sånn som de snakker. Min mor har tre barn, og mente jeg overdrev med å bysse/vugge/amme i søvn og skulle gi meg "råd på råd", det som skjedde var at huset vi bodde i måtte pusses opp og vi fikk bo hos mamma en måned mens huset ble klart, og etter det så har hun ikke sagt noe om hvordan jeg gjør noe. Men det kom en aldri så liten innrømmelse en gang, og det er at hun aldri hadde orket det og hadde måtte ha mye avlastning.(til søvn osv) for å i det hele tatt klare det. Men å venne et barn til vugging/rugging/byssing, det blir litt rart å si, da det allerede har vært ni måneder i en mørk, varm hule som det kom forsyninger konstant og som det alltid var noe bevegelse hele tiden. Så det er ikke sånn at de kommer ut og blir bortskjemte som mange mener.
Gjest HappyWaffle Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 litt ja og litt nei hun vil nok skjønne at barn ikek er enkelt. men hun fortjener jo ikke en kolikk unge heller
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Hører om babyer som bare sover og spiser om hverandre.. håper hun ikke er en av dem som får det.. ;-) tsAnonymous poster hash: d1315...63a
Silfen Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Du er selvsagt slem som ønsker at hennes uskyldige baby skal lide for hennes besserwissertendenser.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Det er VENNINNEN din. Kan du ikke ønske det beste for henne?? Anonymous poster hash: 2b6e1...fae
Biloba Skrevet 21. juli 2013 #10 Skrevet 21. juli 2013 Du er litt slem, men så lenge du bare tenker det i ditt stille sinn en gang i blant, og ikke har woodoo-seanser med nål og din gamle babydukke hver natt, så har du ditt på det tørre ;-) 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #11 Skrevet 21. juli 2013 Siden hva du ønsker ikke på noen måte påvirker hva som blir resultatet, er det lov å ønske seg hva som helst. Anonymous poster hash: 628b7...68b
kaprifolen Skrevet 21. juli 2013 #13 Skrevet 21. juli 2013 Det plasserer deg vel ikke på toppen av den moralske høyborgen, men jeg skjønner godt hva du mener! Også er det jo sånn at man vil jo EGENTLIG ikke noe vondt... Det blir litt som når jeg "ønsker" at hunder uten bånd utenfor butikken skal glefse etter noen e.l. Jeg vil jo SELVSAGT ikke at det skal skje noe med hunden (eller den som blir glefset etter), jeg vil bare at eieren skal få litt trøbbel og en lærepenge. 2
marielle171 Skrevet 23. juli 2013 #15 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Litt slem ja. Edit: trykte på enter litt for fort:P Det jeg skulle skrive var at hvis dere havner på samme temaet igjen så kan du jo si at det er nesten umulig å unngå byssing helt fra begynnelsen av. Babyen har jo vært bysset 24/7 nesten i 9 måneder. Man kan da jo egentlig ikke si at man ikke skal venne babyen til å bli bysset i søvn, men heller at du skal avvenne babyen å bli bysset. Og det pleier jo å gå gradvis. Her ble det en del byssing de første 2 månedene og det var jo bare koselig. Da var det jo så nytt å ha en baby og da var det bare koselig og gå rundt med babyen (han grein lite heldigvis men fant ikke roen selv enda) da han var 2 måneder begynte vi med å lære han å finne roen selv og det gikk overraskende fort og da trengte ikke vi å bysse mer. Av og til trenger han fortsatt litt byssekos men det er ikke ofte og jeg ser ikke noe galt i å bysse han litt, så lenge det ikke blir en vane:) Endret 23. juli 2013 av marielle171
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå