Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #1 Skrevet 18. april 2004 MÅ begge få orgasme hver gang man prøver å bli gravid? Eller holder det at bare mannen får det? Det er jo ikke alltid jenta klarer det HVER gang, men mannen derimot...Er det spesielle tider i måneden det holder at mannen får det tro? Kanskje et dumt spm, men men... :oops:
Rapitap Skrevet 18. april 2004 #2 Skrevet 18. april 2004 Ja, synes dette var ett dumt spørsmål, men det holder at det går for mannen! (hehe) Synes du ikke det er ok om damen også får en orgasme?? Bare for morroskyld, liksom?
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #3 Skrevet 18. april 2004 JO SÅKLART er det viktig at BEGGE nyter det og får orgasme HELT KLART! Men det hender jo at dama til tider sliter med å få det HVER eneste gang...Takk for svaret da!
Tusenfryd Skrevet 18. april 2004 #4 Skrevet 18. april 2004 Når kvinnen får orgasme, så trekker vagina seg sammen. Dette sies å være fordi den skal hjelpe sædcellene opp dit de skal for å befrukte egget. Det kan kanskje hjelpe altså, men er ikke nødvendig. Så det er ikke så inmari dumt spørsmål, siden naturen faktisk har innrettet seg ganske viselig på den måten.
Gjest Embla s Skrevet 18. april 2004 #5 Skrevet 18. april 2004 Enig med tusenfryd, egentlig ikke så dumt spørsmål. Fra de tider hvor vi kvinner ble dratt etter håret og tatt, rett som det var, og gjerne av ulike menn kort tid etterhverandre, har naturen innrettet det slik at de vi får orgasme med lettere befrukter oss. Så ligger det i saken at vi kanskje lettere får orgasme med en vi tiltrekkes av, og at vi igjen tiltrekkes av den vi ubevisst synes har de beste genene. Eller noe sånt
Nightgrl Skrevet 18. april 2004 #6 Skrevet 18. april 2004 Når kvinnen får orgasme' date=' så trekker vagina seg sammen. Dette sies å være fordi den skal hjelpe sædcellene opp dit de skal for å befrukte egget.[/quote'] Jeg leste et sted noe om at dersom kvinnen får orgasme 30 sek. før mannen eller 30 min. etter skal dette være optimalt... Men det er klart; det er ikke et kritere for å bli gravid! :D
Gjest Xavia Skrevet 18. april 2004 #7 Skrevet 18. april 2004 Når kvinnen får orgasme, så trekker vagina seg sammen. Dette sies å være fordi den skal hjelpe sædcellene opp dit de skal for å befrukte egget. Det kan kanskje hjelpe altså, men er ikke nødvendig. Så det er ikke så inmari dumt spørsmål, siden naturen faktisk har innrettet seg ganske viselig på den måten. Enig! Husker jeg så en dokumentar om dette en gang. Der ble det i alle fall sagt og vist (!) at under den kvinnelige orgasmen så "hjelpes" sædcellene videre på sin reise. Jeg vil med andre ord tro at det beste for hva befruktning angår, så må det jo være ideelt om kvinnen kommer etter mannen.
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #8 Skrevet 19. april 2004 Det er fullt mulig å bli gravid uten å få orgasme. Jeg er (dessverre?) et bevis på det. Hilsen Lillle meg
Gjest Xavia Skrevet 19. april 2004 #9 Skrevet 19. april 2004 Det er fullt mulig å bli gravid uten å få orgasme. Jeg er (dessverre?) et bevis på det. Hilsen Lillle meg Ja det vet man...eller i alle fall jeg vet det.... Men for par som strever så kan det kanskje være lettere å unnfange dersom begge kommer...???
Nightgrl Skrevet 19. april 2004 #10 Skrevet 19. april 2004 Ja det vet man...eller i alle fall jeg vet det.... Men for par som strever så kan det kanskje være lettere å unnfange dersom begge kommer...??? Jeg lever i håpet!
KalloRilla Skrevet 19. april 2004 #11 Skrevet 19. april 2004 Dette har da ikke noe med hverandre å gjøre
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #12 Skrevet 19. april 2004 Ikke? Det har jeg lest... Eller, ikke at det direkte har noe med hverandre å gjøre, men at det iallefall kan hjelpe på.
KalloRilla Skrevet 19. april 2004 #14 Skrevet 19. april 2004 Det er jo ikke noe som tilsier at en kvinne skäl få orgasme. Det er et privilegium noen av oss har fått. Jeg har enda ikke sett noen sammenheng som tilsier at får en ikke orgasme så får en ikke barn eller motsatt.... Jeg er av de utrolig priviligerte som oppnår orgasme - så godt som vær gang jeg har sex - men har ikke sett tegn til "Spire" enda... men, men skal jo aldri si aldri da....
Nightgrl Skrevet 19. april 2004 #15 Skrevet 19. april 2004 Men det er jo ikke det vi sier! :o Poenget er bare at det kanskje kan hjelpe på - og som Tusenfryd skrev lenger opp så fungerer kanskje kroppen sånn at den hjelper sædcellene på rett vei når kvinnen får orgasme. Jeg vet like godt som deg at ikke alle kvinner får orgasme, og at dette på ingen måte er ensbetydende med å ikke få barn. Nå ble jeg faktisk litt provosert - du maler det jo svart/hvitt. Alt jeg er ute etter er å prøve alt og høre alle tips som faktisk KAN hjelpe meg å bli gravid. Og jeg går ut ifra at det var det Gjest i utgangspunktet tenkte på.
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #16 Skrevet 20. april 2004 Det er et medisinsk faktum at kvinnens orgasme gjør det lettere for befruktning, fordi sammentrekningene hjelper sædcellene på rett vei. En orgasme hos kvinnen kan jo til og med fremkalle eggløsning, selv om kroppen egentlig ikke hadde "tenkt til å ha det" helt enda. Så jo, kvinnens orgasme hjelper, men selvfølgelig er det ikke noe man må ha for å bli gravid!
KalloRilla Skrevet 20. april 2004 #17 Skrevet 20. april 2004 Jeg legger meg flat jeg for bedre vitende ( ikke negativt ment). Det viser jo bare enda mer hvor innfløkt denne kroppen vår er det....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå