Gå til innhold

Bachelor i Matematikk, Informatikk og Teknologi eller årsenhet matematikk UiO?

Anbefalte innlegg

Gjest JakeGreen
Skrevet

Hei!

Er det noen her som har gått eller har kjennskap til dette studiet?

Jeg er tvilende til førstevalget mitt i år (som jeg kom inn på) og vurderer derfor dette som et alternativ, enten hele studiet eller kun en årsenhet i matematikk og informatikk før jeg eventuelt går videre med et ingeniørstudium neste år.

Det er retningen Mekanikk og Teknologi som er mest aktuell, selv om de første to semestrene er stort sett like for alle retningene.

Siden jeg ikke har søkt gjennom SO, blir jeg også nødt til å ta det som enkeltemnestudent.

Noen erfaringer med det? Er det vanskelig å komme inn i et miljø som enkeltemnestudent? Jeg har vært enkeltemnestudent en gang tidligere, men da var jeg aldri på forelesninger og gjorde heller ikke noen forsøk på å være sosial. Ble kjent med noen få på Blindern, men kom aldri inn i et studiemiljø. Kanskje jeg kan spørre pent om UiO greier å plassere meg i en faddergruppe.

Har alt fått god informasjon fra en annen bruker om dette studiet, men er alltid interessert i å høre mer. Det jeg frykter er at det kanskje blir litt for teoretisk for meg og at man kanskje er mindre interessant på arbeidsmarkedet etter tre år sammenlignet med for eksempel en høyskoleingeniør.

Takk!

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest JakeGreen
Skrevet

Tusen takk for gode svar og interessante perspektiv!

AnonymBruker
Skrevet

Om du er ute etter noe sosialt så får du det nok også, men finner du ingen du liker i faddergrupa(eller de hopper av studiet) og du ikke gjør noe for å få kontakt med folk så ender man fort opp alene. Fysikkemnene inviterer ofte til hyttetur en gang i semesteret, da er man nesten dømt til å bli kjent med noen.

Jeg gikk på mit, men da med en fordypning som het bare mekanikk. studiet er vel teoretisk, men foreleserne prøver å gi noen oppgaver hvor man kan bruke det man har lært, siden man i mange av fagene kobler matte opp mot programmering så kan man løse mer virkelighetsnære oppgaver enn om man bare kunne matematikken(man kan løse mye mer kompliserte problemer med datamaskin). Jobbmarkedet med bachelor vet jeg ikke noe om, men foreleserne sa at man måtte ha master om man ville ha relevant jobb, men om man tok master så stod man svært sterkt, alle jeg kjente med master i mekanikk fikk minst ett jobbtilbud over et halvt år før studiet var ferdig.

Du bør absolutt kontakte de som er ansvarlige for fadderordningen og be dem sette deg på lista, det går helt fint, jeg gjorde det samme selv.

Anonymous poster hash: a2cdd...d5b
Gjest JakeGreen
Skrevet

Hei anonym bruker.

Takk for svar!

Jeg får inntrykk av at du ikke fullførte graden din? Eller?

Jeg heller egentlig mot å gå en annen vei enn MIT, men vurderer å først ta en årsenhet i matematikk, da jeg har fått litt kalde føtter vedrørende førstevalget mitt (som jeg kom inn på).

AnonymBruker
Skrevet

MIljøet på MiT er kjempebra. Virker iallfall slik på mine venner. Om du bestmmer deg for å ta årenhet kontakt Elisabeth Sæland. HUn fikser deg inn på gruppene du trenge=)

Husk å benytt sjangsen til en Baffel i rf-kjelleren =)

Anonymous poster hash: 579da...d0f
  • Liker 1
Skrevet

Be om å få bli med på en av faddergruppene ja :) Og også samme gruppe som faddergruppen til regneøvelsene. Da burde du nok klare å komme i kontakt med noen.

Jeg startet selv på mit, men det ble for teoretisk for meg.

Ah, baffel <3

Skrevet

Be om å få bli med på en av faddergruppene ja :) Og også samme gruppe som faddergruppen til regneøvelsene. Da burde du nok klare å komme i kontakt med noen.

Jeg startet selv på mit, men det ble for teoretisk for meg.

Ah, baffel <3

Mattefagene har ikke de samme regnegruppene lenger. Er felleskollokvier nå(om du ikke har endret tilbake)

Men blir du med i RF er det mange som kan hjelpe. Flere av de har vært gruppelærere. Og folk liker å hjelpe =)

Skrevet

Mattefagene har ikke de samme regnegruppene lenger. Er felleskollokvier nå(om du ikke har endret tilbake)

Men blir du med i RF er det mange som kan hjelpe. Flere av de har vært gruppelærere. Og folk liker å hjelpe =)

Ah :/ Da jeg gikk var det både regneøvelser i grupper og regning i plenum. Men det er noen år siden da. Hva med informatikken da? Er det grupper der?

Gjest JakeGreen
Skrevet

Takker så mye for svar, piker.

Baffel? Hva pokker er det? :)

Det aktuelle er nok en årsenhet i matematikk og informatikk (med mulighet for å bygge på til en bachelorgrad) før jeg begynner på en ingeniørutdannelse neste år - om jeg kan rasjonalisere at det har noen som helst verdi for meg i forhold til mine andre planer og videre studier.

Skrevet (endret)

Vaffel med bayer i røren :)

Endret av venus_
Skrevet

Ah :/ Da jeg gikk var det både regneøvelser i grupper og regning i plenum. Men det er noen år siden da. Hva med informatikken da? Er det grupper der?

I inf er det grupper. Er obligatorisk oppmøte de første ukene så da bli man automagisk kjent med andre. Du sluttet med vanlige grupper i matte da det var så få som møtte opp.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Er det noen her som studerer eller har studert MIT?

Jeg har kommet inn på et studium i en annen by enn Oslo, men er litt tvilende til det alternativet og vurderer dette som et alternativ.

Vaffel med bayer i røren :)

Det høres faktisk ikke så verst ut!

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som studerer eller har studert MIT?

Jeg har kommet inn på et studium i en annen by enn Oslo, men er litt tvilende til det alternativet og vurderer dette som et alternativ.

Det høres faktisk ikke så verst ut!

Kom deg i ordentlig arbeid gutt og kutt ut det der MIT tullet. Lykke til

Anonymous poster hash: 0e43a...41b

Skrevet

Har inntrykket av at MIT har et greit miljø. En årsenhet med matte, eventuelt bare første året av MIT vil gjøre deg ekstremt godt forberedt til en ingeniør-bachelor.

Med kun en bachelor fra MIT vil jeg tippe det er ganske krevende å få jobb, men med en bachelor i feks. ingeniør: bygg så får du jobbene kastet etter deg (fordi høgskolene forbereder deg på arbeidslivet, altså langt mer praktisk). Jeg har kompiser som har fått jobb med en ingeniør-bachelor uten å ha bestått alle fagene engang, så stor etterspørsel er det.

Jeg er med og arrangerer fadderuken på mat-nat på UiO, og det og skaffe deg en faddergruppe kan umulig være noe problem :)

Lykke til!

Gjest JakeGreen
Skrevet

Har inntrykket av at MIT har et greit miljø. En årsenhet med matte, eventuelt bare første året av MIT vil gjøre deg ekstremt godt forberedt til en ingeniør-bachelor.

Med kun en bachelor fra MIT vil jeg tippe det er ganske krevende å få jobb, men med en bachelor i feks. ingeniør: bygg så får du jobbene kastet etter deg (fordi høgskolene forbereder deg på arbeidslivet, altså langt mer praktisk). Jeg har kompiser som har fått jobb med en ingeniør-bachelor uten å ha bestått alle fagene engang, så stor etterspørsel er det.

Jeg er med og arrangerer fadderuken på mat-nat på UiO, og det og skaffe deg en faddergruppe kan umulig være noe problem :)

Lykke til!

Takker, Fysikeren!

Kanskje vi sees på Blindern!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...