Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan var det for deg?

Gikk du opp mer eller mindre i forhold til 1.svangerskap?

Hva var det som gjorde at du gikk opp mye eller lite tror du?

Jeg gikk opp 16 kg sist. Nå er jeg halvveis og har gått opp 4 kg. Har en 1åring i huset og har aldri en rolig dag..Kan dette hjelpe på at man ikke går opp så mye tror du? Jeg prøver å spise sunt og variert men legger ikke skjul på at det er vrient å holde seg unna litt søtsaker eller å spise litt større porsjoner enn vanlig...

Anonymous poster hash: 62df2...5e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikkje den veldig store forskjellen i vektoppgang, men eg la på meg noko meir i andre graviditet. Då var eg mykje mindre mobil pga bekkenløsning (brukte krykker frå halvgått svangerskap), og hadde i tillegg ulvehunger gjennom heile graviditeten.

Skrevet

Jeg har også lagt på meg mindre i andre svangerskap. Har en på 14mnd, og han holder meg i jevn aktivitet hele dagen, tror det er forskjellen. Jeg spiser også mer regelmessig og kanskje også sunnere nå, siden han får fire sunne måltider pr. dag og jeg spiser samtidig.

Men jeg spiser litt usunt også altså, klarer ikke holde meg unna.

Gjest Keikolina
Skrevet

La på meg mye mindre, fylte ikke ut magen ifra første gang. :( Gleda meg til den svære magen som aldri kom. Kjente sjelden spark.

Skrevet

Er 15 veker på. Eg, har så langt gått ned vel eit kilo. På desse tider med førstemann hadde eg gått opp 4 trur eg ;) då hadde eg ulvehunger, no er eg konstant kvalm.

Skrevet

Jeg gikk opp myyyye mindre med nr 2, til tross for at bekkenløsningen var verre siste gangen også. Jeg var jo i bevegelse hele tiden (etter en vilter 1-åring!) og hadde ikke mulighet til å legge meg nedpå hele tiden slik jeg gjorde med første. Var også litt mer bevisst på hva jeg puttet i meg andre gangen, noe som hjalp stort på vannansamlingen. Hadde ekstremt mye vann i kroppen første gang! Så altså, 30 kg første gang, 13 kg andre gang.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk opp myyyye mindre med nr 2, til tross for at bekkenløsningen var verre siste gangen også. Jeg var jo i bevegelse hele tiden (etter en vilter 1-åring!) og hadde ikke mulighet til å legge meg nedpå hele tiden slik jeg gjorde med første. Var også litt mer bevisst på hva jeg puttet i meg andre gangen, noe som hjalp stort på vannansamlingen. Hadde ekstremt mye vann i kroppen første gang! Så altså, 30 kg første gang, 13 kg andre gang.

Oi! Det var stor forskjell!! Håper ungen her i huset er med på å bidra til at vekta ikke øker så mye som sist.

Hva slags mat kan gjøre at vannansamlingen i kroppen øker? Jeg hadde ikke så mye vann sist og da spiste jeg mye mer usunt enn nå :)

TS

Skrevet (endret)

4 kg sist sv.skap - så langt 1.5 kg i dette :) Passer på hva jeg putter i munnen, spiser regelmessig og trener 2-3 ganger i uken + yoga.

Endret av Lille Blomst
Gjest pysepusen
Skrevet

La på meg like mye begge gangene.

Gjest Sobril
Skrevet

I første svangerskap gikk jeg opp 23 kilo på tross av sunt kosthold og trening til termin.

Andre svangerskap gikk jeg bare gravid til uke 33, men hadde bekkenløsning og gikk opp 30 kilo.

Skrevet

Oi! Det var stor forskjell!! Håper ungen her i huset er med på å bidra til at vekta ikke øker så mye som sist.

Hva slags mat kan gjøre at vannansamlingen i kroppen øker? Jeg hadde ikke så mye vann sist og da spiste jeg mye mer usunt enn nå :)

TS

Usunn mat (som McD som jeg spiste litt for mye av første gang) inneholder veldig mye salt og det binder vann i kroppen.

Jeg var også mye flinkere til å drikke vann andre gangen. Pøste skikkelig, hele dagen og natten. :)

AnonymBruker
Skrevet

Usunn mat (som McD som jeg spiste litt for mye av første gang) inneholder veldig mye salt og det binder vann i kroppen.

Jeg var også mye flinkere til å drikke vann andre gangen. Pøste skikkelig, hele dagen og natten. :)

Ok! Jeg er en stor vanndrikker, så det er jo bra ;) McDonalds har jeg faktisk bare spist én gang siden jeg ble gravid..

Jaja, fra og med i morgen er det slutt på godis i uka! Alt for lett å gå og snoke i skap og skuffer, men det skal det bli en slutt på!;)

TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...