Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i det siste blitt veldig fascinert av historier om forskjellige skapninger som rett og slett er virkelige monstre .Felles for disse er at flere mennesker har kommet frem i lyset med historier om observasjoner. Antallet historier om observasjoner gjør det sannsynlig at disse vesenene faktisk har eksistert/ eksisterer. Jeg tenker på slike som "Dogman", " Jerseydevil", " The Mothman", "The rake" osv. Noen vil også kalle Bigfoot'er for monstre.

For de som ikke har undersøkt disse fenomenene nøyere vil nok komme med uttrykk som formelig himler med øynene, men hva når vanlige, troverdige folk faktisk pastår at de har sett disse?

Anonymous poster hash: d60d9...93e
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

folk sier hva som helst for å få oppmerksomhet.....

AnonymBruker
Skrevet

folk sier hva som helst for å få oppmerksomhet.....

Men jeg synes mange av dem virker troverdige. I flere tilfeller vises det til og med at det er tatt løgndetektortest på disse menneskene. Lyver han som står for testene for å få oppmerksomhet også?

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Men jeg synes mange av dem virker troverdige. I flere tilfeller vises det til og med at det er tatt løgndetektortest på disse menneskene. Lyver han som står for testene for å få oppmerksomhet også?

yup... jeg skal gå til avisa i morra å si at jeg har sett Nessie uti lågen... (lock ness uhyret) kan tenke meg folk kommer til å stupe uti der med kamera....

Gjest HappyWaffle
Skrevet

virkelig... enten så er det sinsssyke eller så er de oppmerksomhetssyke

Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Ingenting

Mennesker selv må ta ansvar over og fjerne alle monsterene på jorden.

og alle monstere er mennesker.

Skrevet

Det er to temmelig tvilsomme antakelser i startinnlegget. Først at det finnes slike monstere, og dernest at det finnes en gud som evt skulle kunne tenkes å ha en plan med dem, eller ikke.

Det er ingen spesielle grunner til å tro at noen av delene er korrekte.

• Liker 3
Gjest Mundane
Skrevet

Alle har videokamera i lomma. Om monster finnes, hvorfor er ingenting på video/bilder?
Ut av de du nevner så er "the rake" kun creepypasta på internett. Aldri blitt "observert".

Skrevet

Og hvorfor er det ingen som noen sinne har funnet levninger eller andre biologiske spor av disse dyra? Det må jo være et visst antall for at de skal kunne formere seg og unngå innavl.

Bjørner finner man f.eks stadig vekk både hår og avføring etter, og de kan spores. Bigfoot eksisterer det bare tåkete filmsnutter av, og ingen har noen sinne kunnet legge frem hverken hår, knokler, avføring eller andre levninger.

Skrevet

De er som Sither: finnes kun to til enhver tid.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Big foot er ganske lett å motbevise eller ihvertfall gjøre ekstremt usannsynlig.(det er gud også forsåvit)

Skrevet

Alle har videokamera i lomma. Om monster finnes, hvorfor er ingenting på video/bilder?

Ut av de du nevner så er "the rake" kun creepypasta på internett. Aldri blitt "observert".

"Alle" i dag har mobilkamera til minst 8 mpg,men så fort en "overnaturlig skapning" kommer frem, så blir alle sine kamera gjort om til det dårligste, uklareste du kan finne!

Men joda,ts,man kan spørre seg hva den egentlige planen var med Hitler feks

AnonymBruker
Skrevet

Big foot er ganske lett å motbevise eller ihvertfall gjøre ekstremt usannsynlig.(det er gud også forsåvit)

Ja dere ateister liker og tro det. Men sannheten er at dere har ikke noe bedre beviser til og motbevise Gud en troende har og bevise Gud.

Anonymous poster hash: eecf1...b0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror Gud er opptatt med å holde styr på de bestialske tingene mennesker finner på, jeg.

Anonymous poster hash: 37e7f...809
Gjest Gunfreak
Skrevet

Ja dere ateister liker og tro det. Men sannheten er at dere har ikke noe bedre beviser til og motbevise Gud en troende har og bevise Gud.

Eh nei.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nå ofte det er hjernen eller noe som spiller dem et puss. Husker jeg var hjemme hos min mor alene i huset(hun var bortreist og trodde jeg var hos pappa:P) og drev å hørte på musikk i stua da jeg ser ned den lange gangen ned mot badet. Og i et pittelite øyeblikk kunne jeg SVERGE jeg så en mørk skikkelse der som var på tur ned lofts stigen(luke i taket) med hodet først, som et dyr. Men loftsluken var lukket igjen, og det var ingen der:P Men tror ikke at det er monstre på loftet for det :fnise:

Skrevet

De er som Sither: finnes kun to til enhver tid.

Jeg er faktisk snurt over at ingen har kommentert denne geniale sammenligningen. :snurt:

Skrevet

Løgndetektorer har en feilmargin på en god del prosent, det er en grunn til at det ikke brukes i straffesaker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh nei.

Ok så motbevis Gud sa at du enkelt kan motbevise Gud så kom igjen motbevis Gud.

Og jeg sier det med en gang jeg kan ikke bevise Gud. Men du sier at du kan motbevise Gud så da vil jeg se at du motbeviser Gud.

Skrevet

Ok så motbevis Gud sa at du enkelt kan motbevise Gud så kom igjen motbevis Gud.

Og jeg sier det med en gang jeg kan ikke bevise Gud. Men du sier at du kan motbevise Gud så da vil jeg se at du motbeviser Gud.

Man kan ikke motbevise gud, det er en ufalsifiserbar hypotese. Om så man skulle ha gjennomsøkt hele universet så ville religiøse sagt "hva om gud er usynlig" eller "hva om gud er i et annet, ukjent univers"? Du kan forresten heller ikke motbevise min påstand om at det bor mennesker på innsiden av Pluto, gjør det dog påstanden mer sannsynlig at du ikke har mulighet til å motbevise den? Nei. "Gud" er et fullstendig blindskudd og ingenting annet enn ren ønsketenkning, det er ingenting som peker mot at en gud eksisterer, og derav ingen grunn til å være overbevist om vedkommendes eksistens.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...