Gjest Alonzi Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Hei! Jeg ser ofte tråder med knuste kvinner (og noen menn) som har blitt forlatt av sin kjæreste gjennom flere år. Det som ofte dukker opp i sånne tråder er at mannen ofte finner en ny kvinne ganske kort tid etter bruddet. Det er jo flere grunner til det: 1) Vedkommende var ferdig med forholdet før bruddet kom. 2) Vedkommende var utro og fortsatte bare med den nye. 3) Vedkommende er selv i en vanskelig og forvirrende situasjon og bruker den nye som såkalt "rebound". Det jeg har begynt å lure på er: hvor mange kommer inn under nr 3? De fleste situasjonene jeg vet om er 1 og 2. Fins det mange situasjoner hvor mannen er knust selv og trenger å "rase fra seg" før han drukner i sorgen selv? Blir den nye kvinnen bare et utløp for han? Hvor mange av dere som har forlatt deres kjærester har angret bittert og prøvd å vinne han/hun tilbake? Har dere opplevd at deres eks kryper tilbake? Hvor lenge etter bruddet? Tok dere han/hun tilbake? Jeg har en agenda med dette: jeg sitter nå og trøster min venninne som har opplevd dette...
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Hei! Jeg ser ofte tråder med knuste kvinner (og noen menn) som har blitt forlatt av sin kjæreste gjennom flere år. Det som ofte dukker opp i sånne tråder er at mannen ofte finner en ny kvinne ganske kort tid etter bruddet. Det er jo flere grunner til det: 1) Vedkommende var ferdig med forholdet før bruddet kom. 2) Vedkommende var utro og fortsatte bare med den nye. 3) Vedkommende er selv i en vanskelig og forvirrende situasjon og bruker den nye som såkalt "rebound". Det jeg har begynt å lure på er: hvor mange kommer inn under nr 3? De fleste situasjonene jeg vet om er 1 og 2. Fins det mange situasjoner hvor mannen er knust selv og trenger å "rase fra seg" før han drukner i sorgen selv? Blir den nye kvinnen bare et utløp for han? Hvor mange av dere som har forlatt deres kjærester har angret bittert og prøvd å vinne han/hun tilbake? Har dere opplevd at deres eks kryper tilbake? Hvor lenge etter bruddet? Tok dere han/hun tilbake? Jeg har en agenda med dette: jeg sitter nå og trøster min venninne som har opplevd dette... Var det din venninnes mann som gjorde det slutt med henne? Har dere grunn til å tro at han kommer inn under eksempel 3? Evt hvorfor? Hadde han det vanskelig i livet sitt før han gikk fra din venninne? Kan du forklare hva det er å være en rebound? Du spør hvor mange som kommer inn under eksempel 3, er det fordi du ønsker å trøste henne ved å gi henne håp?
Gjest Alonzi Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Var det din venninnes mann som gjorde det slutt med henne? Har dere grunn til å tro at han kommer inn under eksempel 3? Evt hvorfor? Hadde han det vanskelig i livet sitt før han gikk fra din venninne? Kan du forklare hva det er å være en rebound? Du spør hvor mange som kommer inn under eksempel 3, er det fordi du ønsker å trøste henne ved å gi henne håp? Hei! Hun gjorde det slutt først, men det ble en del frem og tilbake. Så var de fra hverandre en stund. Så møttes de igjen, og han bestemte at det var endelig slutt fordi han har funnet en ny. Denne jenta er det stikk motsatte av det som er hans type, han driver og gjør ting om dagen som er helt ute av karakter for han. Han hadde et vanskelig år, både med venninna mi og pga andre ting rundt han som skjedde. Han fikk dårlig nytt på dårlig nytt de siste månedene før bruddet. Rebound er et trøsteforhold. At man fokuserer all sin ledige tid på en ny person, som er spennende og lett å være med, i stedet for å fokusere på sorgen ved et brudd en periode. Kjenne på smerten før man går videre. Jeg ønsker å trøste henne, men jeg vil ikke gi henne håp om noe. Jeg syns det er viktig at hun aksepterer bruddet, men jeg syns personlig at det er veldig rart at han har funnet en ny så fort. Det er noe som står i strid med hans karakter.
Gjest anonym Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Hei! Hun gjorde det slutt først, men det ble en del frem og tilbake. Så var de fra hverandre en stund. Så møttes de igjen, og han bestemte at det var endelig slutt fordi han har funnet en ny. Denne jenta er det stikk motsatte av det som er hans type, han driver og gjør ting om dagen som er helt ute av karakter for han. Han hadde et vanskelig år, både med venninna mi og pga andre ting rundt han som skjedde. Han fikk dårlig nytt på dårlig nytt de siste månedene før bruddet. Rebound er et trøsteforhold. At man fokuserer all sin ledige tid på en ny person, som er spennende og lett å være med, i stedet for å fokusere på sorgen ved et brudd en periode. Kjenne på smerten før man går videre. Jeg ønsker å trøste henne, men jeg vil ikke gi henne håp om noe. Jeg syns det er viktig at hun aksepterer bruddet, men jeg syns personlig at det er veldig rart at han har funnet en ny så fort. Det er noe som står i strid med hans karakter. Kanksje han har ei ny for å beskytte seg mot de vonde følelsene som et brudd er? En feig måte å takle et brudd på?
Gjest Erfaring Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Jeg kan fortelle min historie: Hadde et turbulent/lidenskapelig forhold i 4 år, en del av og på. Vi bodde sammen mesteparten av tiden, men siste halvåret hadde vi avstandsforhold pga studier/jobb. Vi tok ikke vare på forholdet og det kunne gå dager uten noe kontakt. Føltes som en jobb å holde hverandre oppdatert på livene våre. Vi hadde et par alvorssamtaler om at vi skulle gjøre det slutt fordi følelsene virket å bli stadig mindre. Det ble etterhvert mer fokus på om vi burde gjøre det slutt. Men ingen gjorde det slutt. Men vi var heller ikke særlig kjærester. Etterhvert begynte jeg å se bilder av han på Facebook med nye folk, men ei spesiell jente var på nesten alle! Da begynte jeg å grave og stille spm. Han var unnvikende, bare ei venninne, har fellesprosjekter osv. Så, nærmere slutten, ble det stille i ca 10 dager fra hans side. Da begynte jeg å bli nervøs, fikk smaken på å virkelig miste han, og han svarte meg aldri på hva greia var med den jenta. Jeg hørte om merkelige ting han begynte med, nye folk han hang med osv. Det var, som du sier, ute av karakter for han. Han hang med folk han pleide å "rakke ned på", gjorde ting han pleide å hate, datet denne jenta som han til vanlig ville ha skydd langt fra! Til slutt fikk jeg høre at det var jo slutt mellom oss, og han holdt på med denne jenta. Jeg trenger ikke å forklare hvordan jeg tok denne nyheten. Jeg ble knust, rett og slett. 3-4 måneder uten kontakt, men der jeg måtte se han med henne noen ganger, så innså han at han var helt på jordet.Han krøp ikke tilbake, men han kutta ut denne jenta og kontaktet meg for å be om tilgivelse. Han prøvde ikke å få meg tilbake, men han forklarte meg sinnstilstanden han var i etter den "kalde perioden" i forholdet og at jeg var den som glapp unna. Han sa at han elsket meg mer enn alt men at han ikke ville be meg om å ta han tilbake. Vet ikke om det svarer på dine spm, men han kom inn under nr 3.
Gjest Elephant Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Huff, føler med venninna di! Jeg har kun opplevd utroskap og at han forlot meg for henne. De var sammen i et par år. Han var bare drittsekk mot meg hele veien. Da det ble slutt mellom dem, så var jeg i et godt forhold. Så han prøvde å ødelegge det. Ikke fordi han ville ha meg, men fordi han var drittsekk. Samboeren min i dag har opplevd noe liknende med ei ex. De skulle faktisk forlove seg, men den siste tiden i forholdet var hun veldig avvisende og begynte å endre seg. Nye klær, nye hobbyer, nye venner, nye aktiviteter. Han kjente henne ikke igjen. Etter noen uker med slik oppførsel slo hun opp. 2 uker etter, var hun sammen med en annen fyr.Det varte noen måneder. Hun krøp tilbake. Sa at pga ting som skjedde i hennes liv (hun slet en del psykisk) så ville hun bare ut av forholdet som var så seriøst og søkte noe enklere. Hun var lei seg for at hun såret han og erklærte sin udødelige kjærlighet. Sambo var veldig forelsket i henne, så han tok henne tilbake etter et par måneder med trygling fra hennes side. De holdt sammen i 2-3 år etter det. Ble slutt av rent "naturlige" årsaker i et forhold. Så møtte han meg, noen måneder etter det bruddet. Men jeg ville IKKE være en rebound, så vi var kun venner en stund. Men jeg har blitt kjent med eksen hans og kan faktisk si at hun virkelig bare trengte en rebound etter bruddet med sambo og når virkeligheten tok henne igjen så slo hun opp med han andre og kjente på sorgen av å ha mistet den hun elsket.
Gjest Alonzi Skrevet 21. juli 2013 #7 Skrevet 21. juli 2013 Jeg kan fortelle min historie: Hadde et turbulent/lidenskapelig forhold i 4 år, en del av og på. Vi bodde sammen mesteparten av tiden, men siste halvåret hadde vi avstandsforhold pga studier/jobb. Vi tok ikke vare på forholdet og det kunne gå dager uten noe kontakt. Føltes som en jobb å holde hverandre oppdatert på livene våre. Vi hadde et par alvorssamtaler om at vi skulle gjøre det slutt fordi følelsene virket å bli stadig mindre. Det ble etterhvert mer fokus på om vi burde gjøre det slutt. Men ingen gjorde det slutt. Men vi var heller ikke særlig kjærester. Etterhvert begynte jeg å se bilder av han på Facebook med nye folk, men ei spesiell jente var på nesten alle! Da begynte jeg å grave og stille spm. Han var unnvikende, bare ei venninne, har fellesprosjekter osv. Så, nærmere slutten, ble det stille i ca 10 dager fra hans side. Da begynte jeg å bli nervøs, fikk smaken på å virkelig miste han, og han svarte meg aldri på hva greia var med den jenta. Jeg hørte om merkelige ting han begynte med, nye folk han hang med osv. Det var, som du sier, ute av karakter for han. Han hang med folk han pleide å "rakke ned på", gjorde ting han pleide å hate, datet denne jenta som han til vanlig ville ha skydd langt fra! Til slutt fikk jeg høre at det var jo slutt mellom oss, og han holdt på med denne jenta. Jeg trenger ikke å forklare hvordan jeg tok denne nyheten. Jeg ble knust, rett og slett. 3-4 måneder uten kontakt, men der jeg måtte se han med henne noen ganger, så innså han at han var helt på jordet.Han krøp ikke tilbake, men han kutta ut denne jenta og kontaktet meg for å be om tilgivelse. Han prøvde ikke å få meg tilbake, men han forklarte meg sinnstilstanden han var i etter den "kalde perioden" i forholdet og at jeg var den som glapp unna. Han sa at han elsket meg mer enn alt men at han ikke ville be meg om å ta han tilbake. Vet ikke om det svarer på dine spm, men han kom inn under nr 3. Hei og takk for at du delte din historie! Jeg lurer på om du kan utdype litt mer hva han forklarte om sin sinnstilstand? Er det en reell forklaring eller en slags fraskrivelse av ansvar for sine handlinger? Vil gjerne tro at det ligger noe i det, men det høres litt ut som at "jeg var ikke meg selv, jeg var så forvirret". Er dere venner? Ble det noe mer av dere etter hans ny-tilegnede selvinnsikt?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2013 #8 Skrevet 31. august 2013 3 er veldig vanlig. De bruker den nye for å holde følelsene på avstand. De prøver å overbevise seg selv om at det er det rette. Jeg har flere ganger merket at rebounden ser mistenkelig lik ut som eksen. Anonymous poster hash: 1fde9...715
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå