Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare hørt og lest om gravide som har forstoppelse, men selv har jeg ganske løs mage. Ikke diare men løs mage for det, og ikke hele tiden men ofte, og oftere i det siste. Syns ikke at det er et problem men lurer på om andre gravide har det? Det er vel ikke bare forstoppelse som er vanlig?

Jeg er i uke 27.

Anonymous poster hash: 6f413...6e7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Gjest HappyWaffle
Skrevet

tror nok det ene er like vanlig som det andre :) nå har jeg ikke vært gravid selv, men har lest på babyverden.no som som det var bibelen fordi jeg gleder meg så mye til den dagen jeg blir mor.

men spiser du nok fiber?

AnonymBruker
Skrevet

tror nok det ene er like vanlig som det andre :) nå har jeg ikke vært gravid selv, men har lest på babyverden.no som som det var bibelen fordi jeg gleder meg så mye til den dagen jeg blir mor.

men spiser du nok fiber?

Spiser grovt brød til frokost og lunsj. Er som regel middagen magen reagerer på men ser ingen mønster i hva jeg spiste.

Det feiler meg sikkert ingenting men man hører jo bare om forstoppelse i forbindelse med graviditet, og oppblåsthet.

Skrevet

Like vanlig begge veier. Spis litt idoform.

Skrevet

Forklaringen jeg har fått på at mange gravide får treg mage eller forstoppelse er at den glatte muskulaturen, som er i livmora, men også i tarmen og blæra, blir slappere slik at livmor skal kunne utvide seg. Dette medfører at fordøyelsen går saktere - altså treg mage - og at man må tisse oftere også tidlig i svangerskapet når livmora ikke presser på blæra i det hele tatt. Hvis du får veldig løs mage over tid kan det kanskje være lurt å nevne det for lege/jordmor.

AnonymBruker
Skrevet

Er ca 3-4 ganger i uka jeg har en "tømming" som er ganske så rennende. Ellers er avføringen min normal trur jeg. Skal på kontroll i uke 28 så kan jo nevne det da, hvis det ikke blir verre i mellomtiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...