AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Babyen er 7 mnd gammel, og jeg er ikke så veldig flink med barn når de er så små. Har kanskje holdt en baby 1 gang i hele mitt liv, og jeg i langt uti 20-årene, hehe. Blir litt småskremt jeg, hva gjør jeg om han gråter og jeg ikke klarer å roe han ned, hva om han setter maten i halsen, eller om han slår seg? Tips tas imot med stor takknemmlighet! Anonymous poster hash: ff68d...1e1
Redbull Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Em, du skal passe denne babyen men har aldri holdt den?! Hva slags foreldre har denne stakkars babyen? Aldri om jeg hadde latt fremmede (for babyen!) passe babyen min. 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Em, du skal passe denne babyen men har aldri holdt den?! Hva slags foreldre har denne stakkars babyen? Aldri om jeg hadde latt fremmede (for babyen!) passe babyen min. Jeg har kjent moren hele livet, herregud. Og det er babyen hennes jeg bare har holdt. Tenk deg om før du svarer. TS Anonymous poster hash: ff68d...1e1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 du burde faktisk ikke være barnevakt. ville meldt avbud..... Anonymous poster hash: 8d3ff...752 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Mitt råd er rett og slett: Ikke gjør det! Hva enn foreldrene skal, burde de heller avlyse enn å la deg passe den. Det sier jeg både for din og babyen sin del. Du har ikke nok erfaring, og babyen og du kjenner ikke hverandre. Å ramse opp en liste med ting du burde huske på, er ikke nok trygghet for verken deg eller babyen. Anonymous poster hash: 72bcb...d54 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 det holder ikke å bare ha holdt babyen om du skal være barnevakt. jeg pleier å være barnevakt selv.MEN jeg pleier å bli kjent med babyen først. så den føler seg trygg på meg. og gjerne skifte litt bleier eller mate bare så de er vandt til meg. å ha holdt den engang rekker ikke i mine øyne for å være barnevakt. Anonymous poster hash: 8d3ff...752 2
twang Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 egentlig enig med AB over meg, dersom du ikke har erfaring eller i det minste aneing hva du skal gjøre så hadde det vært best å melde avbud 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 TS her. Hvor mange ganger må jeg ha besøkt babyen for at han blir trygg på meg isåfall? Anonymous poster hash: ff68d...1e1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 det er forskjellig fra baby til baby. men det er også viktig at du føler du takler at babyen gråter å får roet hun/han ned. og at du bla. kan mate,skifte bleier uten problem. Anonymous poster hash: 8d3ff...752 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Er det sånn at foreldrene er i nærheten og tilgjengelig da, dersom noe skulle skje eller babyen ikke vil roe seg? Hvis det er sånn at de bare skal på kino, restaurant eller lignende som kan lett avbrytes så går det vel bra? Hvis de er helt utilgjengelige så hadde jeg ikke sittet barnevakt før du har blitt bedre kjent med barnet.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Jeg passa en baby en gang når jeg var kanskje 17 år og hadde null erfaring med babyer (hadde bare passa større barn), kjente denne babyen ganske lite. Fikk masse informasjon av foreldrene og nr for å ringe de. Det gikk bare bra. Men nå var jeg kanskje heldig fordi babyen sov nesten hele tiden. Trur det handler litt om holdningen og. Om TS er kjempe nervøs og gruer seg så blir det kanskje vanskeligere. Anonymous poster hash: 52f6a...2ce
Redbull Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 (endret) Jeg har kjent moren hele livet, herregud. Og det er babyen hennes jeg bare har holdt. Tenk deg om før du svarer. TSAnonymous poster hash: ff68d...1e1 At du har kjent moren har INGENTING å si for babyen. Og at du har holdt babyen EN gang har ingenting å si, tror du han husker det? tenk deg om før du passer en baby. Endret 20. juli 2013 av Redbull 1
Redbull Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 Jeg passa en baby en gang når jeg var kanskje 17 år og hadde null erfaring med babyer (hadde bare passa større barn), kjente denne babyen ganske lite. Fikk masse informasjon av foreldrene og nr for å ringe de. Det gikk bare bra. Men nå var jeg kanskje heldig fordi babyen sov nesten hele tiden. Trur det handler litt om holdningen og. Om TS er kjempe nervøs og gruer seg så blir det kanskje vanskeligere.Anonymous poster hash: 52f6a...2ce Denne babyen er 7 mnd, det er da de begynner å bli redde for å skilles fra foreldre og for fremmende. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #14 Skrevet 20. juli 2013 Lettere å passe en baby enn en 3 åring, ha ha. Foreldrene gir deg nok instrukser. Bare vær rolig det. Går så bra så.Anonymous poster hash: 880ab...965
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #15 Skrevet 20. juli 2013 Det enkleste er å skru på tven på så høy volum at du ikke hører ungen om den skriker. La den ligge og skrike til den sovner. Verre er det ikke. Anonymous poster hash: 75af5...5cb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #16 Skrevet 20. juli 2013 Har passet flere babyer jeg uten å kjenne de kjempegodt der og da, en gang må man jo begynne. Ikke var jeg veldig gammel heller, alt fra tenår til tidlig 20år. Dog ville jeg ikke gjort det i mange timer, og ikke om du føler det ukomfortabel med babyer. Har også passet et spedbarn(det var ikke mange timene, da), men det var ganske mye enklere enn å passe baby/småbarn. Man må kunne skifte bleier/mate babyen(altså vite hvordan maten skal varmes, at vannet skal være kokt, hvordan grøten blandes, hvor mye de spiser, alle spiserutiner), roe dem ned om de blir litt knirkete/grinete/overtrøtte(det består stort sett i rolig byssing/gå rundt med dem/kose litt&stryke på hodet osv, snakke med rolig stemme når man legger de i sengen). Større babyer må gjerne underholdes endel og lekes med for å holde humøret oppe. Type kikke i speilet og "se, hvem er det" - de blir innmari fascinert av speilbildet sitt, det er en slager/synge litt sanger/leke med egne leker/gå litt trilletur/kommunisere med dem osv. Men jeg hadde bedt om å bli mer kjent med babyen før jeg satt barnevakt så den kjenner deg godt igjen. Selv da blir det grining når mamma/pappa går, forskjellen er bare at de roer seg veldig fort igjen om de kjenner deg. Anonymous poster hash: 46cd7...b91
fresia Skrevet 20. juli 2013 #17 Skrevet 20. juli 2013 (endret) foreldrene gir deg sikkert noen gode råd jeg hadde heller ingen erfaring med babyer da jeg passet en for første gang. han var bare noen uker gammel, men det gikk kjempefint! en gang må jo være den første babyer spiser jo babymat/grøt som ikke er lett å sette i halsen så det går nok bra. lykke til! Endret 20. juli 2013 av maurice
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #18 Skrevet 20. juli 2013 Hvis babyen er urolig, og vanskelig å roe ned anbefaler jeg byssing i nærheten av en jevn dur (feks. oppvaskmaskin, støvsuger etc.) Anonymous poster hash: 0821d...a89
Gjest Elyssa Skrevet 20. juli 2013 #19 Skrevet 20. juli 2013 Er dette på dagen eller kvelden ts? Les deg i hvert fall opp på litt førstehjelp på spedbarn. Kan være livsviktig hvis uhellet er ute og han f.eks setter noe i halsen
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #20 Skrevet 20. juli 2013 Hvis babyen biter, ikke bit tilbake. Anonymous poster hash: a3da2...cae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå