Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var babyen ca når dere begynte å legge den på gulvet? Altså på et teppe.

Anonymous poster hash: 9b219...10e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ok, folk sier så forskjellig om hva som er lurt.

Skrevet

Var ikke mange dagene da vi la henne på gulvet. Hvorfor skulle det være ett problem?

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke mange dagene da vi la henne på gulvet. Hvorfor skulle det være ett problem?

Vet ikke, noen sier at det blir for kjedelig for babyen fordi de ikke klarer å gjøre noe når de ligger der og er bare noen uker gamle. Som om at de klarer å gjøre så mye uansett :)

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, noen sier at det blir for kjedelig for babyen fordi de ikke klarer å gjøre noe når de ligger der og er bare noen uker gamle. Som om at de klarer å gjøre så mye uansett :)Anonymous poster hash: 9b219...10e

Det er jo viktig at babyer får muligheten til å røre seg fritt fra de er ganske små. Dette for å oppmuntre til og muliggjøre for motorisk utvikling. Et barn som konstant blir båret, holdt eller trillet vil naturlig nok som oftes t for eksempel begynne å rulle senere enn et barn som ligger mye på gulvet/ i lekegrind eller lignende og kan bevege seg fritt.

Anonymous poster hash: cef79...d9d

Skrevet

Mi låg på teppe på golvet frå med kom frå sjukehuset, altså frå to eller tre dagar. (Ho hadde litt gulsott, og fekk råd om å la henne ligge i sollys)

Før var det ofte golvkaldt og trekk langs golvet, kanskje heller ikkje så reint som me har det i dag. Derfor la ein ikkje nyfødte på golvet før. I dag er det ikkje et problem.

Skrevet

Vet ikke, noen sier at det blir for kjedelig for babyen fordi de ikke klarer å gjøre noe når de ligger der og er bare noen uker gamle. Som om at de klarer å gjøre så mye uansett :)

Kjedelig? Om alternativet er å ligge i vogn eller vogge?

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hos oss lå hun i sofaen sammen med oss helt til hun begynte å rulle seg rundt og bevege seg såpass at det var fare for å falle ned. Da la vi henne på gulvet. Husker ikke akkurat hvor gammel hun var.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo viktig at babyer får muligheten til å røre seg fritt fra de er ganske små. Dette for å oppmuntre til og muliggjøre for motorisk utvikling. Et barn som konstant blir båret, holdt eller trillet vil naturlig nok som oftes t for eksempel begynne å rulle senere enn et barn som ligger mye på gulvet/ i lekegrind eller lignende og kan bevege seg fritt.

Anonymous poster hash: cef79...d9d

Er det jeg og tenker, at det er bra for de. Jeg fikk senest i går høre at jeg ikke må legge babyen min (når den blir født) på gulvet før den er flere mnd gammel, fordi den vil KJEDE seg på gulvet. Er det så mye mer underholdende for en baby med dårlig syn og lite forståelse av verden å ligge i en krybbe eller sofa?

Kjedelig? Om alternativet er å ligge i vogn eller vogge?

Stusser jeg og. Trur ikke at små babyer kjeder seg så mye uansett hvor de ligger :)

AnonymBruker
Skrevet

Dumt spørsmål, men hvilken vei legger man babyen? Og er det noen regel for hvor gamle de må være om de skal ligge på ryggen eller magen?

Anonymous poster hash: 947d1...804

Skrevet

Dumt spørsmål, men hvilken vei legger man babyen? Og er det noen regel for hvor gamle de må være om de skal ligge på ryggen eller magen?

Det er vel anbefalt å la dem ligge litt på magen helt fra starten av, gjerne litt etter et bleieskift o.l. Da får de trent nakken. Men det er jo ikke lenge de orker av gangen helt tidlig, og heller ikke mye de greier å løfte på hodet alltid. Men da får de øvd seg hvertfall :-) Du merker fort hvor lenge som er lenge nok, de blir slitne. Ellers er det bare å la dem ligge på rygg og "sprelle" så lenge de finner seg i det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel anbefalt å la dem ligge litt på magen helt fra starten av, gjerne litt etter et bleieskift o.l. Da får de trent nakken. Men det er jo ikke lenge de orker av gangen helt tidlig, og heller ikke mye de greier å løfte på hodet alltid. Men da får de øvd seg hvertfall :-) Du merker fort hvor lenge som er lenge nok, de blir slitne. Ellers er det bare å la dem ligge på rygg og "sprelle" så lenge de finner seg i det.

Det lurte jeg og på egentlig men glemte å spørre, hehe. TS her.

Skrevet

Gutten min har ligget mye på magen fra vi kom hjem fra sykehuset. Ligger jo og sover på ryggen. Bra for trening av nakke og rygg å ligge på magen. Men ikke legg babyen på hardt underlag på magen. Hodet deiser mye og kraftig ned i underlaget ofte.
  • Liker 1
Skrevet

Babyen sier kjapt i fra når den ikke vil ligge på magen lenger :) Sannsynligvis vil den bare ligge på mage i veldig korte perioder i begynnelsen. Altså blir det mest ligging på rygg helt i starten. Det er i allefall min erfaring :)

Enig med Redbull angående mykt underlag. Sånne "treningsmatter" fungerer utmerket. Et annet tips kan være å rulle sammen et pledd, eller lignende, og legge under brystkassen når babyen skal ligge på magen. Da blir det ikke fullt så tungt å holde hodet oppe, og kanskje blir tålmodigheten litt større.

• Liker 1
Skrevet

Hun var nok en måned om ikke yngre. Hun likte det godt fra første stund. Men korte økter og med selskap hele tiden i starten. :) Hun kikket litt på lekene i babygymmen på ryggen og fikk prøve seg litt på magen også. Det går veldig naturlig når dere først har babyen, man blir fort ekspert til å lese eget barn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...