Gjest Beano Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Jeg har vært Tele2 kunde i ca. ett år. Jeg er fornøyd med kunderservicen jeg får, men nå som jeg skal bli student begynner jeg å tenke på penger. Tele2 medium - Koster 249 kr og man får 1GB og fritale/sms/mms Chess Sjakkmate - 199 kr og man får det samme som Tele2 medium. Jeg har vært med Chess før og jeg var svært misfornøyd med dem. Nå husker jeg ikke hvorfor, men er det noen her som har noen formeninger om Chess? Er det verdt at jeg bytter mobilabonnment for å spare 50 kr?
Gjest Sakone Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Jeg har chess sjakkmatt, hatt det siste årene. Har ingenting å utsette. Får månedlig faktura på 199, ikke opplevd noen problemer.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Grunnen til at jeg valgte Chess var egentlig fordi jeg kjøpte en iPhone der på avbetaling og avbetalingsprisen var den samme som å betale med en gang, noe jeg syntes var ganske greit. Men så er jeg blitt kjempefornøyd ellers også. Hatt de i snart 3 år nå, ingen problemer så langt. Syns det er enkelt å bytte på abonnementene og synes ikke det er så dyrt. Om jeg derimot skulle byttet en dag, så hadde det heller vært til OneCall - de skal visst være billigst av alle. Anonymous poster hash: 2d03e...f8f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Ja, du bør bytte abb. slik at du sparer 600kr i året. Anonymous poster hash: ff047...a4b 1
Cermet Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Ring Tele2 og si du vurderer å bytte over pga pris, da får du sikkert en bedre pris mot at du ikke sier opp/binder deg for ett nytt år. Da slipper du styret med å skifte operatør.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Bytte leverandør tar 2-5 minutter... Det er ofte kortere tid enn ventetiden før man snakker med kundeservice. Anonymous poster hash: ff047...a4b 1
Cermet Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 (endret) Portering fra ett selskap til ett annet tar ca en uke, ja. Edit: http://www.mobilabonnement-info.org/default.asp?newsID=7412 Endret 20. juli 2013 av FrkStrøken
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 På hvilken måte er det relevant i forhold til at egeninnsatsen for å bytte er 2-5min for å fylle ut et skjema? Porteringen er det leverandøren seg av og skjer i kulissene. Anonymous poster hash: ff047...a4b 1
Cermet Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Man trenger vel ikke engang alltid å fylle ut et skjema. Men hvorfor bytte operatør når man i utgangspunktet er fornøyd med det man har, og har dårlige erfaringer med en annen operatør, fra tidligere? Tipper Tele2 også har konkurransedyktige priser, sånn som alle andre mobiloperatører, sånn at TS kan få det samme tilbudet helt uten å bytte, mot å evt bli bundet i ett nytt år. Jeg har forøvrig ikke Tele2 eller Chess, bare lufter alternativene.
mmd Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 Mannen min har Tele 2 Champion, han har akkurat samme innhol og pris som meg, som har Chess Sjakk Matt. Så bytt til Champion, enkelt og greit.
Gjest Beano Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Ja, du bør bytte abb. slik at du sparer 600kr i året. Anonymous poster hash: ff047...a4b Godt poeng. 1
Anglofil Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 (endret) Jeg ville nok heller valgt Djuice Nonstop M, som koster også 199 kr og er inkludert akkurat det samme. Men det har mer med preferanse å gjøre (har hatt Netcom tidligere og foretrekker Telenordekning framfor Netcomdekning som da Chess og Tele2 har). I tillegg foretrekker jeg at kundeservice har åpent hver dag, noe nevnte selskaper dessverre ikke har (eller har ukurante åpningstider). Talkmore har også samme abonnement, sånn forøvrig, og det gjelder vel omtrent alle selskaper i dag. Man må nok bare velge det som passer en best selv. I forhold til portering så er det flere selskap som ikke engang krever skjema. Man ringer inn, ber om å bli portert over til selskapet og så fikser de resten. Man svarer bare på en sms om at man samtykker til å bli portert over. Og det tar ca 6 virkedager (og dermed ca 10 dager hvis tenker på at virkedager ikke gjelder helg). Det går jo an å høre med kundeservice, f.eks via chattjenester på facebook eller lignende om hvem som bare tar det direkte eller hvem som krever at man sender inn skjema. Mvh Yvonne Endret 20. juli 2013 av Yvonne 2
Gjest Teta Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 Har dårlig erfaring med Tele2. Har aldri vært mer fornøyd enn det jeg er nå, med Chess. <3
Governorswife Skrevet 21. juli 2013 #14 Skrevet 21. juli 2013 Enig med Yvonne over her. Djuice har akkurat samme pakken, og du får alle superbra fordelene med Telenor til en mye lavere pris.
Gjest barista Skrevet 23. juli 2013 #15 Skrevet 23. juli 2013 Selv ville jeg foretrukket Djuice pga. kundeservice, dekning og enkelhet. Dessuten er de knallgode på bankid på mobil, som er ett meget pluss i dag. Tele2 tilbyd også bankid på mobil, men med variende resultat. Chess tilbyr ikke bankid på mobil.
Black March Skrevet 23. juli 2013 #16 Skrevet 23. juli 2013 Har egentlig vert svært fornøyd med Chess. Men det er i grunn slik per i dag at det er noe feil med alle. Telenor og Tele 2 er overprisede som få, de tar 50 kroner mer slik at de kan betale selgere som anbefaler deg det og det abonnementet i butikken. Så tjener selgeren 600 kroner på at du valgte ett dårlig ett. Chess har ingen kundeservice på chat og ingen butikker i tilfelle du trenger nytt simkort raskt. Netcom har veldig god kundeservice, men de absolutt dårligste abonnementene i prisklassen 199-249! Djuice (telenor det og) er veldig dyre på en del forskjellige tilleggstjenester, for eksempel å ringe 5 sifrede nummer. Talkmore kan og være noe herk, men husker ikke hvorfor. Men generelt sett er Chess best i min mening. De er flinke på at alle priser skal være lave! Og du får chesstirsdag, altså 2 for 1 på kino. xD
Gjest Jepp123 Skrevet 23. juli 2013 #18 Skrevet 23. juli 2013 Har Chess og kjempefornøyd med det. BankID kommer nå i løpet av høsten og selv om de ikke har fysiske butikker er de raske. Måtte bestille nytt SIMkort og i løpet av 2 dager var det i postkassa. En annen løsning er å hente SIMkort i en NetCombutikk og så sende mail til kundeservice med kortnr til Chess som da vil kunne åpne SIMkortet. Tok ca 1 dag.
Gjest Sakone Skrevet 23. juli 2013 #19 Skrevet 23. juli 2013 Bankid for Chess har allerede kommet ^^ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå