Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 20 og i disse dager har vi knallvær her hvor jeg bor :) Vi oppholder oss en del på stranden og jeg lurer på om det er greit å ta seg en liten dukkert for å avkjøles....? Har dette noe å si for fosteret?

Det er rundt 18 grader i vannet..

Skrevet

Har ingenting å si.

Fosteret ligger i fostervann som er der for å regulere temperatur og for å beskytte.

Skrevet

Ok. Jeg tenkte litt på om det ville bli kaldt inni magen også, men det er kanskje ikke noe å bekymre seg over..

Det er jo uansett ikke lange svømmeturer jeg kommer til å legge ut på ;)

AnonymBruker
Skrevet

Har ingen verdens ting å si. Jeg var gravid i fjor sommer og badet masse i vann som holdt rundt 20 grader. Spurte jordmoren min for sikkerhets skyld, men hun sa også at det var helt uproblematisk.

Anonymous poster hash: 20cc1...609

Skrevet

Ingenting å si, men det kan være lurt å skifte ut av det våte badetøyet med en gang etterpå (eller mellom hvert bad hvis det blir flere dukkerter). Man er ekstra utsatt for uvi og sopp (pluss at det er verre) når man er gravid. Det kan også være ubehagelig å bli kald på brystene, men det er nok ganske individuelt. Kos deg i finværet du! *misunnelig!*

Skrevet

Ok. Takk for svar!! Da bader jeg med god samvittighet :)

Skrevet

Dette har jeg og lurt litt på. Men mer fordi jeg nærmer meg termin og tenker at det kan begynne å bli åpning.. (38+4 i dag) Noen som har snakket med jm om det?

Jeg har bare dyppet meg til nå og hopper ikke fra båten akkurat ;) Men det et mest fordi jeg et redd for å få tidenes kynnerkavalkade i vannet :haar:

Ingen fare om fødselen starter altså, men det er jo så ubehagelig med disse kynnerene..

• Liker 1
Skrevet

Dette har jeg og lurt litt på. Men mer fordi jeg nærmer meg termin og tenker at det kan begynne å bli åpning.. (38+4 i dag) Noen som har snakket med jm om det?

Jeg har bare dyppet meg til nå og hopper ikke fra båten akkurat ;) Men det et mest fordi jeg et redd for å få tidenes kynnerkavalkade i vannet :haar:

Ingen fare om fødselen starter altså, men det er jo så ubehagelig med disse kynnerene..

Om du vil få kynnere eller ei, kan jeg ikke svare sikkert på, men jeg tviler.

Fosteret vil iallefall ikke merke hva du driver med pga. fostervannet det ligger i.

Skrevet

Om du vil få kynnere eller ei, kan jeg ikke svare sikkert på, men jeg tviler.

Fosteret vil iallefall ikke merke hva du driver med pga. fostervannet det ligger i.

Nei, det er jeg klar over :) Det skal noe til å endre innvendig kroppstemperatur.

Lurte mer på det med infeksjonsfare osv.

Kynnere får jeg av "alt".. ;)

Skrevet

Før så sa de at man skulle holde seg unna vann og bassenger fra tre uker før termin.

Men nå har de funnet ut at det gjør ikke noe, så lenge fosterhinnene ikke har bristet.

Skrevet

Før så sa de at man skulle holde seg unna vann og bassenger fra tre uker før termin.

Men nå har de funnet ut at det gjør ikke noe, så lenge fosterhinnene ikke har bristet.

Så bra! Greit å kunne kjøle seg ned litt om dagen.. ;)!

Så kan man jo lure på dette med brist eller ikke brist i fostersekken.. Leser forskjellig om hvor mye vann som lekker og hvor lett det er å oppdage det når hodet er festet.. :klo:

Men ut i fra den anbefalingen forstår jeg det slik at man kan ha åpning i livmorhalsen og bade, så lenge fostersekken er tett. Ikke sant..? ;)

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg har forstått det slik at man kan bade så lenge vannet ikke har gått.

Skrevet

På babyverden.no står det at man kan bade i ferskvann, saltvann og klorvann så lenge slimproppen ikke har gått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...