Miss Indi Skrevet 13. april 2014 #61 Skrevet 13. april 2014 Jeg forstår poenget ditt. Men jeg mener også at Lippestad har ett poeng når han sier at meninger som ABBs må ikke ignoreres, men må diskuteres. For uten at man konfronterer slike meninger og holdninger, så vokser de bare. Blir slike meninger prøvd og kommer fram i lyset, faller de fra hverandre. Men å ignorere dem, bidrar bare til at folk som støtter ABB kommuniserer sammen uten noen kritikk og de danner seg da ett bilde som ikke er i nærheten av virkeligheten. Enig det, men vi snakker ikke om gjerningmannens meninger, men om selve mannen.!! Brevskriving til han osv. Det finnes ingen grunn til å snakke om krypet.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #62 Skrevet 14. april 2014 Jeg ville ha diskutert med han, hørt argumentene hans og se hvordan han tenker... Mennesker som gjør slike ting facinerer meg! Jeg er nok ikke en av de som ville sendt han flørte-brev Høyreradikal + hippie = veldig dårlig match Det kan du finne ut med å lese manifestet hans.Anonymous poster hash: 3a181...8ef
AnonymBruker Skrevet 14. april 2014 #63 Skrevet 14. april 2014 Som psykologi student er jeg interessert i tankegangene hans og oppførselen, barndom osv, i relasjon til mentale prosesser, psykose. Er ikke interessert i å unne personen oppmerksomhet, men heller psykologiske aspekter av han og hans gjerninger. Anonymous poster hash: cb5af...21b Da burde du lese litt om hans oppvekst med den psykisk ustabile mora hans som mishandlet han både seksuelt fysisk og psykisk gjennom hele hans oppvekst og myndighetene som lot hun beholde hen likevel og nektet faren hans (som var i en trygg og stabil og godt betalt jobb) å overta omsorgen selv om han prøvde det. Norway killer Anders Behring Breivik's mother "sexualised" her four-year-old son, smacked him, and often told him she wished he were dead Anonymous poster hash: 3a181...8ef 3
Gjest Fjotten Skrevet 14. april 2014 #64 Skrevet 14. april 2014 skjønner ikke hvorfor folk vil ha kontakt med en massemorder! så masse JÆVELSKAP han alene klarte og utføre, fortjener han ikke kontakt med noen! tenk på alle som skulle feira 20årsdagen sin i år,2 skulle til og med fylt 16 men som ble DREPT for 2år sia! og han syns dere det er interesant og høre fra? Selvsagt er det fascinerende å se hvordan slike folk tenker. Er dog forståelig at noen kan reagere som du gjør. Så fordi noen har gjort noe forferdelig så skal man ikke synes det kan være interessant å undersøke hvordan den personen tenker og sånn? Jeg våger faktisk å sette spørsmålstegn på intelligensen til de som ikke ønsker mer kunnskap om hvordan ulike mennesker fungerer og tenker.
HannaP Skrevet 14. april 2014 #65 Skrevet 14. april 2014 Da burde du lese litt om hans oppvekst med den psykisk ustabile mora hans som mishandlet han både seksuelt fysisk og psykisk gjennom hele hans oppvekst og myndighetene som lot hun beholde hen likevel og nektet faren hans (som var i en trygg og stabil og godt betalt jobb) å overta omsorgen selv om han prøvde det. Norway killer Anders Behring Breivik's mother "sexualised" her four-year-old son, smacked him, and often told him she wished he were dead Anonymous poster hash: 3a181...8ef Det du skriver her er ikke riktig. 1
Gjest Groupon Skrevet 14. april 2014 #66 Skrevet 14. april 2014 Selvsagt er det fascinerende å se hvordan slike folk tenker. Er dog forståelig at noen kan reagere som du gjør. Så fordi noen har gjort noe forferdelig så skal man ikke synes det kan være interessant å undersøke hvordan den personen tenker og sånn? Jeg våger faktisk å sette spørsmålstegn på intelligensen til de som ikke ønsker mer kunnskap om hvordan ulike mennesker fungerer og tenker. Tror du trekker litt raske konklusjoner med den påstanden. Jeg for min del er mer interessert i hva som beveger seg i hodet til de som finner fascinasjon og vil forstå seg på hva som beveger seg i hodet til ABB.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #67 Skrevet 15. april 2014 Det du skriver her er ikke riktig. Ehh jo. Les artikkelen jeg har linket til. Massemordere som ABB opstår ikke i et vakum. Oppveksten med moras misshandling gjorde han til den han er.Anonymous poster hash: 3a181...8ef
HannaP Skrevet 15. april 2014 #68 Skrevet 15. april 2014 Ehh jo. Les artikkelen jeg har linket til. Massemordere som ABB opstår ikke i et vakum. Oppveksten med moras misshandling gjorde han til den han er.Anonymous poster hash: 3a181...8ef Kom med en troverdig kilde, den linken er jo bare full av tull.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2014 #69 Skrevet 15. april 2014 Kom med en troverdig kilde, den linken er jo bare full av tull. Det refereres til kilden i artikkelen. Den priselønnede "En norsk tragedie" boken til forfatteren Aage Storm Borchgrevink. Og denne boken er basert på blant annet Dokumentasjonen fra rettssaken, barnevernet og barnepsykiatere som hadde med Breivik å gjøre i hans oppvekst. Det finnes vel knapt noe bedre kilder. Anonymous poster hash: 3a181...8ef 4
HannaP Skrevet 16. april 2014 #70 Skrevet 16. april 2014 Det refereres til kilden i artikkelen. Den priselønnede "En norsk tragedie" boken til forfatteren Aage Storm Borchgrevink. Og denne boken er basert på blant annet Dokumentasjonen fra rettssaken, barnevernet og barnepsykiatere som hadde med Breivik å gjøre i hans oppvekst. Det finnes vel knapt noe bedre kilder. Anonymous poster hash: 3a181...8ef Ikke på seksuellt misbruk nei, din opprinnelige påstand. Ikke noen oppvekst som skiller seg ut akkurat.
MajorasMaske Skrevet 16. april 2014 #71 Skrevet 16. april 2014 Hmmm hvis jeg later som om jeg er høyreekstrem tror dere jeg har noe sjanse på å få world of warcraft brukeren hans?
Tøytigern Skrevet 16. april 2014 #72 Skrevet 16. april 2014 Det kan du finne ut med å lese manifestet hans.Anonymous poster hash: 3a181...8ef Ville ikke oppfordret noen til å lese i det makkverket.
Tøytigern Skrevet 16. april 2014 #73 Skrevet 16. april 2014 Ikke fyr opp under troen hans på at han har noe å komme med, 1
Djungelvrål Skrevet 17. april 2014 #74 Skrevet 17. april 2014 Ehh jo. Les artikkelen jeg har linket til. Massemordere som ABB opstår ikke i et vakum. Oppveksten med moras misshandling gjorde han til den han er.Anonymous poster hash: 3a181...8ef Det er mange som blir både seksuelt, fysisk og psykisk misbrukt. Det gjør ikke folk til massemordere alene. Da skulle annenhver nordmann vært massemorder!
AnonymBruker Skrevet 17. april 2014 #75 Skrevet 17. april 2014 Det er mange som blir både seksuelt, fysisk og psykisk misbrukt. Det gjør ikke folk til massemordere alene. Da skulle annenhver nordmann vært massemorder! Nei ikke alle som blir misshandlet som barn blir massemordere, men nesten alle massemordere/seriemodere er blitt allvorlig misshandlet som barn.Anonymous poster hash: 3a181...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2014 #77 Skrevet 19. april 2014 Nå er du nok på PST sin liste. Anonymous poster hash: 595ad...7f4
Tibbie Skrevet 24. april 2014 #78 Skrevet 24. april 2014 Hvis det er en av dine som hadde blitt drept, hadde du da vært like "fascinert" av han? Sykt! Sykt! Sykt! Nei, da ville jeg nok hatt andre følelser. Men å si at jeg ikke kan være nysgjerrig av psykologien hans fordi andre opplevde noe grusomt er bare teit. Mange filmer du og andre ser på som underholdning er basert på ekte hendelser som opplevdes som forferdelig for andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå