Lanikai Skrevet 22. juli 2013 #21 Skrevet 22. juli 2013 Syntes det blir feil å unne mennesker som ABB denne oppmerksomheten. (selv om man ønsker det) Han fortjener den rett å slett ikke. Enig. Han får masse oppmerksomhet rundt ideologien sin, akkurat som han ønsket. Jeg blir kvalm.
Gjest Kv84 Skrevet 23. juli 2013 #22 Skrevet 23. juli 2013 Enig. Han får masse oppmerksomhet rundt ideologien sin, akkurat som han ønsket. Jeg blir kvalm. Du får tenke på hvor varmt han har det på cella nå.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #23 Skrevet 23. juli 2013 Vil han noen sinne slippe ut, og hva vil evnt skje med han da? Starte i jobb i kiosken i bygda eller vil han bli drept? Anonymous poster hash: 872bf...b06
Gjest Kv84 Skrevet 23. juli 2013 #24 Skrevet 23. juli 2013 Vil han noen sinne slippe ut, og hva vil evnt skje med han da? Starte i jobb i kiosken i bygda eller vil han bli drept? Anonymous poster hash: 872bf...b06 Selv tror han at han ikke slipper ut, du får spørre han i et brev om hva han tror skjer om han slipper ut, om han overlever eller hva for jobb han du i det hele tatt vil få?!
Feeky Skrevet 23. juli 2013 #25 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Jeg er overbevist om at ABB er en type som det er helt umulig å ha en ordentlig diskusjon med. Kjenner igjen typen, da jeg har snakket med et par, mye mindre ekstreme typer, som deler denne personlighetsfaktoren. Dørgende kjedelige, samt frustrerende å diskutere med. Har en tendens til å tro at å rope høyest og mest vinner diskusjonen. Er hellig overbevist om at han selv har rett, og gode motargumenter hadde ikke gått inn på han om de så hadde truffet han i trynet. Rett og slett veldig sneversynt. Han virker veldig lite filosofisk, og jeg er overbevist om at han har et ekstremt tilfelle av confirmation bias når det kommer til diskusjoner hvor han allerede har valgt en side. Dette er den typen folk som jeg har lengst nede på lista over de jeg vil diskutere med. Har en tendens til å være veldig Ville ikke vært med i en debatt med han om jeg fikk sjansen, og det har ingen ting med handlingene hans. Endret 23. juli 2013 av Feeky 4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #26 Skrevet 23. juli 2013 Tja, det var en hyggelig og grei fyr. Mye av det han skrev har jeg senere lest i kompeniumet til breivik, - det derfor jeg lurer, pluss at dagbladet skrev at han har vært aktiv på over tyve norske forumsider, derfor jeg spør. Alt fra hvordan han omtaler kongefamilien, japanere, muslimer, kvinner og den norske kirke. Og han var kun opptatt av de fem tingene. Søkte opp denne valhalla og alderen han oppgir stemmer ikke :/ Han sa han var 21 år i 2004, men på den annen side så er det jo ikke så vanskelig å lyve om sånt på et forum. Anonymous poster hash: 4ae54...8e9
Pringle Skrevet 23. juli 2013 #27 Skrevet 23. juli 2013 Jeg er overbevist om at ABB er en type som det er helt umulig å ha en ordentlig diskusjon med. Kjenner igjen typen, da jeg har snakket med et par, mye mindre ekstreme typer, som deler denne personlighetsfaktoren. Dørgende kjedelige, samt frustrerende å diskutere med. Har en tendens til å tro at å rope høyest og mest vinner diskusjonen. Er hellig overbevist om at han selv har rett, og gode motargumenter hadde ikke gått inn på han om de så hadde truffet han i trynet. Rett og slett veldig sneversynt. Han virker veldig lite filosofisk, og jeg er overbevist om at han har et ekstremt tilfelle av confirmation bias når det kommer til diskusjoner hvor han allerede har valgt en side. Dette er den typen folk som jeg har lengst nede på lista over de jeg vil diskutere med. Har en tendens til å være veldig Ville ikke vært med i en debatt med han om jeg fikk sjansen, og det har ingen ting med handlingene hans. Jøss, jeg har motsatt inntrykk. Bortsett fra at han sikkert selvfølgelig er overbevist om at han har rett når det gjelder innvandring "og sånn". 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #28 Skrevet 23. juli 2013 ABB gjorde vel som han gjorde, etter min oppfatning ekstremt smart og i utgangspunktet ikke en 'slem' persjon, selvom utfallet hans gjorde han til det.. Anonymous poster hash: 872bf...b06 1
Gjest Kv84 Skrevet 23. juli 2013 #29 Skrevet 23. juli 2013 Han vil nok la de han liker/elsker komme til ordet. Han har jo fått sine tanker og meninger fra andre.
Gjest Kv84 Skrevet 23. juli 2013 #30 Skrevet 23. juli 2013 ABB gjorde vel som han gjorde, etter min oppfatning ekstremt smart og i utgangspunktet ikke en 'slem' persjon, selvom utfallet hans gjorde han til det.. Anonymous poster hash: 872bf...b06 Ja, han har jo hatt en barndom med flere venner. Flere enn jeg har hatt. Om de ikke likte han, ville de vel ha unngått å få være med sammen med dem.
Gjest Kv84 Skrevet 23. juli 2013 #31 Skrevet 23. juli 2013 Det går jo an å skrive brev sammen med flere som vil her på Kg.
Feeky Skrevet 23. juli 2013 #32 Skrevet 23. juli 2013 Jøss, jeg har motsatt inntrykk. Bortsett fra at han sikkert selvfølgelig er overbevist om at han har rett når det gjelder innvandring "og sånn". Han virker upåvirket av all kritikk av teoriene og ideene sine, og virker på ingen måte åpen for å endre mening eller innrømme feil, selv om det åpenbart ikke stemmer det han mener. Er du sånn i en debatt, så er du vanligvis sånn i alle. Vet ikke hvilke andre ideer eller tanker han har som har kommet frem, som gjør innvandring "og sånn" til et unntak. Han virker veldig lite reflektert rett og slett. 5
Gjest Kv84 Skrevet 23. juli 2013 #33 Skrevet 23. juli 2013 Han virker upåvirket av all kritikk av teoriene og ideene sine, og virker på ingen måte åpen for å endre mening eller innrømme feil, selv om det åpenbart ikke stemmer det han mener. Er du sånn i en debatt, så er du vanligvis sånn i alle. Vet ikke hvilke andre ideer eller tanker han har som har kommet frem, som gjør innvandring "og sånn" til et unntak. Han virker veldig lite reflektert rett og slett. Han tenker nok tanker som plutselig kommer, "herregud, dette må jeg aldri si at jeg tenker", som flere andre tenker hver dag eller ofte.
Feeky Skrevet 23. juli 2013 #34 Skrevet 23. juli 2013 ABB gjorde vel som han gjorde, etter min oppfatning ekstremt smart og i utgangspunktet ikke en 'slem' persjon, selvom utfallet hans gjorde han til det.. Anonymous poster hash: 872bf...b06 Du er ikke ekstremt smart, om du mangler evnen til å reflektere, noe ABB tydeligvis gjør hvis han faktisk ikke er slem, da en person med evnen til å reflektere ordentlig hadde skjønt at det han gjorde var galt, og på ingen måte hjalp hans sak. 5
Feeky Skrevet 23. juli 2013 #35 Skrevet 23. juli 2013 Han tenker nok tanker som plutselig kommer, "herregud, dette må jeg aldri si at jeg tenker", som flere andre tenker hver dag eller ofte. I innvandringsdebatten har han i hvert fall ikke vist noen tilbakeholdenhet når det kommer til tankene sine. 1
Gjest Kv84 Skrevet 23. juli 2013 #36 Skrevet 23. juli 2013 Får nok ikke svar på hvor mange her som har skrevet, eventuelt fått svar på brev fra Anders. Selv om det kunne vært interessant, da særlig hva han svarte og måten han skriver på.
Gjest Kv84 Skrevet 23. juli 2013 #37 Skrevet 23. juli 2013 Jeg tror selv det kan gi en som sender et brev til han, blandede følelser som ved en fødsel. Man kjenner på glede, og skremmende følelser. Man kan også se på det som et godterisug av å få et brev. Hvorfor noen bare vil se hans skrifte, kan jo være med at han eller hun har et lite givende liv. Lite annet å tenke på, lite annet å se frem til i fremtiden. Det er jo ikke noe farlig ved å sende brev, men man kjenner på angsten for at man får brevets kopi hos politiet, man har ikke så lyst til å få sitt navn hos de. Hvorfor ikke skrive til andre som sitter inne for drap? Kan jo være med at man har lest og hørt for mange nyheter. Og nå som det er slutt og han er glemt, trenger man påfyll?! Vil gjerne høre når og om du har fått brev tilbake ts! Kan jo være interessant om du fikk svar på ting du lurte på, og om du angrer eller ikke på at du skrev til han? Hva vil man om mange år gjøre, kan man forandre meninger og tanker om ting når man er voksen, eller vil man stå fast så lenge når man ikke får kommunisert ansikt til ansikt daglig med andre mennesker, er der en mulighet for å endre seg. Har dere snakket med folk når de var unge og om igjen når de ble gamle, var de like fast på sine meninger?
Tibbie Skrevet 23. juli 2013 #38 Skrevet 23. juli 2013 Tja, det var en hyggelig og grei fyr. Mye av det han skrev har jeg senere lest i kompeniumet til breivik, - det derfor jeg lurer, pluss at dagbladet skrev at han har vært aktiv på over tyve norske forumsider, derfor jeg spør. Alt fra hvordan han omtaler kongefamilien, japanere, muslimer, kvinner og den norske kirke. Og han var kun opptatt av de fem tingene. Shit. Googla litt, så jeg tror det er han! Fikk flere treff hvor han har interesse for Valhalla...
cmx2k Skrevet 23. juli 2013 #39 Skrevet 23. juli 2013 Hva er det med dette Valhalla opplegget? Han skal visstnok ha ropt det eller noe slik..
Djungelvrål Skrevet 23. juli 2013 #40 Skrevet 23. juli 2013 Lurer litt på om noen andre her har sendt eller mottatt brev fra Anders Behring Brevik? Ikke at jeg støtter hva han gjorde, på ingen måte, men er litt intr i og høre litt med om hans tankegang rundt dette med islamisering/muslimer i Norge. Har selv sendt han et brev ang dette tidligere denne uken, ikke fått noe svar enda av naturlige årsaker da dette tar tid, dersom jeg vil få noe svar da.. Dere som har sendt eller mottatt fra han, hva har du eller han skrevet? Anonymous poster hash: 872bf...b06 Hvorfor gir du en barnemorder oppmerksomhet? Hadde det vært ok om søstra di var en av de drepte på utøya?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå