Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2013 #1 Skrevet 20. juli 2013 Jeg har det helt forferdelig og får ikke gjort noe med det som er årsaken før om tre uker. Dette sliter veldig på meg og jeg vil gjerne ha tips til hvordan jeg kan få det bedre i disse tre ukene. Jeg har ingen å støtte meg til så jeg må ha tips til hvordan jeg skal takle dette alene. Jeg vil ikke bli gjenkjent så jeg kan ikke skrive mere om hva det gjelder.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #2 Skrevet 20. juli 2013 Ring kommunen eller fastlege og få psykolog eller psykiatrisk sykepleier. Eventuellt ring mentalhelse. Anonymous poster hash: eeea4...3e6 1
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Ring kommunen eller fastlege og få psykolog eller psykiatrisk sykepleier. Eventuellt ring mentalhelse.Anonymous poster hash: eeea4...3e6 Har ringt mental helse før. Det hjalp ingen ting. Har allerede søkt om psykologhjelp via fastlegen,men får ikke svar før om en del måneder. Jeg vil vite hva jeg konkret kan gjøre selv.
Version 2.0 Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Er veldig vanskelig å komme med råd når man ikke aner omfanget av situasjonen. 4
Gjest anonym Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Har ringt mental helse før. Det hjalp ingen ting. Har allerede søkt om psykologhjelp via fastlegen,men får ikke svar før om en del måneder. Jeg vil vite hva jeg konkret kan gjøre selv. Har det noe med deg å gjøre ene og alene, eller et forhold du har til noen? Hvis det kun handler om deg selv, gjør bra ting, les ei god bok, gå på kino ( om så alene ), tren! Trening hjelper veldig hvis du er deppa, løp lang veien eller i en skog. Bli ordenlig sliten , ta deg en god dusj etterpå, en fresh bodyloiton, hårkur , god te, f.eks grønn te er veldig lindrende og rensende for kroppen. Skriv ned gode tanker om deg selv i ei bok, ting du er takknemlig for. Du kan og skrive ned om problemene dine, få de ut, en form for terapi! Gjør GODE ting for deg selv.
Gjest ts Skrevet 20. juli 2013 #6 Skrevet 20. juli 2013 Har det noe med deg å gjøre ene og alene, eller et forhold du har til noen? Hvis det kun handler om deg selv, gjør bra ting, les ei god bok, gå på kino ( om så alene ), tren! Trening hjelper veldig hvis du er deppa, løp lang veien eller i en skog. Bli ordenlig sliten , ta deg en god dusj etterpå, en fresh bodyloiton, hårkur , god te, f.eks grønn te er veldig lindrende og rensende for kroppen. Skriv ned gode tanker om deg selv i ei bok, ting du er takknemlig for. Du kan og skrive ned om problemene dine, få de ut, en form for terapi! Gjør GODE ting for deg selv. Kan ikke skrive om hva det gjelder, men det gjelder ikke kun meg selv.
Gjest ts Skrevet 20. juli 2013 #7 Skrevet 20. juli 2013 Har det noe med deg å gjøre ene og alene, eller et forhold du har til noen? Hvis det kun handler om deg selv, gjør bra ting, les ei god bok, gå på kino ( om så alene ), tren! Trening hjelper veldig hvis du er deppa, løp lang veien eller i en skog. Bli ordenlig sliten , ta deg en god dusj etterpå, en fresh bodyloiton, hårkur , god te, f.eks grønn te er veldig lindrende og rensende for kroppen. Skriv ned gode tanker om deg selv i ei bok, ting du er takknemlig for. Du kan og skrive ned om problemene dine, få de ut, en form for terapi! Gjør GODE ting for deg selv. Takk for rådene. Det viktigste er å komme meg igjennom disse tre ukene,for nå får jeg ikke gjort noe som helst med problemet.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #8 Skrevet 20. juli 2013 Prøv å meditere, gjerne med oppmerksomhetsmeditasjonsteknikker. Anonymous poster hash: 2c557...909
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #9 Skrevet 20. juli 2013 Prøv å ikke sitte inne å la tankene spinne.. Lag god og sunn mat, da får jeg alltid en od følelse, samtidig som jeg ofte ser mørkt på ting dersom jeg glemmer å få i meg nok mat Kom deg litt ut i frisk luft, det at vi han sånn et ordentlig sommervær i Norge nå må du bare utnytte! Hold det ryddig rundt deg, når man rydder hjemme, rydder man gjerne også i tankene. Dessuten er det lettere å slappe av og føle seg vel når det ser fint å ryddig ut rundt deg Kanskje har du en venn eller slektning som du kan snakke litt med, ikke bruke dem som hobbypsykologer bare å få luftet litt tanker? Du klarer å komme deg gjennom disse ukene, prøv å ha en god innstilling Anonymous poster hash: 98e37...ce2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #10 Skrevet 20. juli 2013 http://b54f457942c6056c45b49cbe21e4e81e[1] Anonymous poster hash: 46408...3c9
Kjetil.. Skrevet 20. juli 2013 #11 Skrevet 20. juli 2013 Gjør sinnet ditt opptatt, ikke sitt hjemme og tenk over det du ikke får gjort noe med. Arbeid, tren eller driv på med en hobby. Ledighet er rota til alt ondt
Gjest Mupsi Skrevet 20. juli 2013 #12 Skrevet 20. juli 2013 Sykkelturer med masse musikk på øret. Dra på spinning, kino, teater alt som holder hjernen opptatt så du ikke tenker eller reflekterer over det som er ille.
Athena27 Skrevet 20. juli 2013 #13 Skrevet 20. juli 2013 Hold deg aktiv med noe. Om været tillater det, gå på stranden/til en park/basseng etc., tilbring tiden ute. Frisk luft og utendørsaktiviteter gjør i tillegg at du sover bedre om natten Har du andre fritidsinteresser så driv på med dette. Les bøker, gå på kino, besøk familie/slektninger, fotografering, shopping. Ellers har man også trivielle ting som grundig rengjøring av hjemmet, opprydning i klesskapet, pusse opp gamle møbler. Det viktigste er at du ikke blir sittende i ro og grave deg ned med tankene dine. Har du noen nær deg, familiemedlem eller nær venn du kan snakke med? Du er jo sparsom med hva problemet ditt gjelder, og det respekterer jeg. Sender deg en . Føler at du kanskje trenger det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå