Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder ikke ut henne. Hun er en skikkelig bitch. Vi ser hverandre ikke så ofte og krangler aldri, fordi vi ikke ser hverandre. Men når vi først gjør det så kanvi snakke ssammen om gutter og alt annet og finne god tone.. Men det skal ikke mye til før stemningen fort kan endre seg. Hun er en sånn person som man enten hater eller liker godt. Hun har alltid vært så veslevoksen og tror hun vet bedre enn alle andre. Hun er også ekstremt overfladisk, passiv aggressiv, bitchy. Hvis jeg for eksempel kommer på besøk hos foreldrene våre (hun bor der, hun er 16) så sier hun ikke Hei. Bare ser stygt og ignorerer. Hun diskuterer alltid høylytt med. Mamma selv om det er gjester tilsted.. For eksempel.

Jeg har en bror på 18 og jeg elsker han! Vi snakker ikke så mye vi heller, men vi holder. Kontakten. Men uansett hvor mye/lite vi er sammen så er han herlig! Jeg har alltid følt at jeg har Vært mer glad i broren min enn søsteren min... Jeg har aldri klart å like sånne personer som søsteren min.

Flere som har problemer med å like sin egen søsken?..

Anonymous poster hash: 95e8f...e9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror svaret er at hun er 16 ... men kanskje hun vil være sånn resten av livet også.

Anonymous poster hash: 4f07c...776
  • Liker 3
Gjest HappyWaffle
Skrevet

når jeg ser sånne tråder er jeg så glad for at jeg elsker mine søsken! så klart krangler vi, men herregud søstra di er 16. husker hvordan jeg var når jeg var 16 år og alt var galt uansett. har lært ås ette pris på søsken og andre fordi du aner ikke hvor lenge du har dem!

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg har en søster på 19 og er 17 selv, og hun oppfører seg enda mer umodent enn meg (jeg bor for meg selv, og hun bor hjemme hos mamma) og i fjor så slo hun og sparket meg fordi at jeg så på TV klokken 21:30 (hun legger seg da og er visst ikke lov å se tv da i følge henne) og så prøver hun å lage styr mellom meg og foreldrene mine hele tiden, men jeg bare ler av hele greia for det er bare helt utrolig umodent og dumt.

Det gjør det i alle fall ikke bedre å krangle med henne, men selv om hun oppfører seg sånn mot meg så hater jeg henne ikke.

Anonymous poster hash: eaaa2...ecb
Skrevet

Hvor gammel er du?

Gjest vilma2000
Skrevet

Du er sikkert relativt ung du også og da er det ikke uvanlig at man ikke kommer overrens med søsken. Mine aller, aller beste venner er mine to søstre. Vi er tett i alder så vi kranglet hele tiden i tennårene om alt mulig, men da vi alle bikket 20 ble vi utrolig gode venner. Jeg har aldri truffet andre jenter som er som mine søstre. Vi er bare så utrolig like, samtidig som vi er herlig forskjellige. Nei, jeg tror du bare skal holde ut litt søskenkrangling noen år til og se frem til et voksent liv med en venn som virkelig forstår deg.

PS: Da jeg var 16 år var jeg også utrolig bitch, det var liksom "kult" å ha sånn personlighet i den alderen. Man kommer over det.

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor gammel er du? Det sjokkerer meg at du hater din søster fordi hun er bitchy som 16 åring,mens du "elsker "din voksne bror. Du frøken, er en bitch

Anonymous poster hash: 8e7b4...eeb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bror som er en del yngre enn meg. Ingen kan provosere meg mer, krangle mer med meg, irritere meg til det ytterste, med mer. Men jeg elsker ham over alt på jord for det.

Samtidig ser jeg jo feil hos ham, som han garantert er det hos meg.

Vi er nå begge godt voksne, men har kontakt jevnlig.

Skjønner ikke de som hater sine egne søsken, om det ikke er meget gode grunner til det.

Anonymous poster hash: 510f3...488
AnonymBruker
Skrevet

Ts er tydeligvis ung selv og forstår ikke begrepet hat. Selvsagt hater hun ikke søsteren sin.

Anonymous poster hash: f1cb4...66a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 41 og har en søster på 36. Jeg hater henne ikke, men misliker henne sterkt. Faktisk såpass at hun antakeligvis er den jeg liker minst her i verden.

Blod er ikke alltid tykkere enn vann.

Anonymous poster hash: c9529...940

• Liker 2
Skrevet

Min lillesøster hadde også en periode for hun var svært ufordragelig. Kranglet med alt og alle og var generelt sur og misfornøyd. Men har aldri hatet henne av den grunn. Dette var i den verste tenåringsperioden for jeg har alltid kommet overens med henne ellers.

Da vi var små så lekte vi sammen støtt og i dag har vi et godt forhold og ser hverandre en gang i blant og holder kontakten over FB.

Men jeg kjenner flere som ikke har et så greit forhold til sine søsken, noe som det er flere grunner til. Men som oftest vanskelige familieforhold.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg ingen søstre, men jeg husker tiden jeg var 16. Jeg var usikker, slet psykisk og hadde det veldig vondt, i tillegg til alle hormonene i puberteten. Jeg var neppe enkel å ha med å gjøre. Det er nok grunner til at hun er sånn. Etter å ha kommet opp i 20-årene har jeg forandret meg mye.

Da jeg var yngre kranglet jeg mye med de brødrene mine som var nærmest i alder, yngre og eldre. Det ble bedre ettersom vi alle ble eldre. Men som andre sier, vær forsiktig med å si/tenke at du hater din egen søster. Du vet ikke hvor lenge du har henne. Jeg har nå mistet en bror, og selv om vi hadde et godt forhold de siste årene skulle jeg ønske jeg hadde vært snillere med han..

Søsken kan være slitsomme og irriterende på mange måter, men i de fleste tilfeller er man alikevel veldig glad i dem, selv om man kanskje ikke er klar over det selv. Det blir på en måte noen man tar for gitt.

Anonymous poster hash: 4d74b...b69
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil også ha en søster.. Sånn at jeg kan hate henne!

Anonymous poster hash: 51c86...996
Gjest Keikolina
Skrevet

Ja, hater søstra mi på over 30.

Skrevet

Men man må ta hensyn til at det kan være veldig gode grunner til at man ikke har noe godt forhold til søsken eller annen familie og at det ikke alltid er noe som kan fikses.

Det er litt tabu og ikke like sin egen familie. Da får man høre at man er kald og egoistisk.

Samboeren min har et problematisk forhold til sin egen familie. Noe som har ført til at vi har holdt litt avstand for å slippe å bli dratt med i dragsuget av alle familieproblemene. Vi snakker om baksnakking, rykter, sjalusi som har pågått igjennom generasjoner og som nærmest går i arv. Ungene blir lært opp til å ikke like enkelte personer i slekta fordi andre har problemer med dem.

Det er jo synd og trist at man ikke kan ha et normalt familieforhold, men man skal ikke tilgi alt heller fordi man aldri vet hvor lenge man har dem. Man er ikke forpliktet til å ha kontakt med noen som gjør en vondt bare fordi man tilfeldigvis er av samme blod.

Skrevet

Så trist :(

Skrevet

Noen ganger kan jeg ikke fordra henne og hater henne over alt på jord. Vært nær ved å rivd av meg håret mitt på grunn av henne. Men hun er også veldig god å ha! :kyss:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel aldri tilgtt søsteren min for en episode som skjedde når jeg var mindre, hun var godt voksen, men oppførte seg som en dritt unge. Hun har aldri satt seg inn i min situasjon og aldri sagt unnskyld heller. I tillegg er hun lat, vanskelig å komme overns med til tider og veldig hårsår. Vi har omtrent ikke kontakt.

Anonymous poster hash: 29dbf...4dc
Skrevet

Jeg og søsteren min hadde et ampert søskenforhold frem til jeg var 20 (hun er eldre), men når jeg fikk vokse litt, og bli litt mer voksen, begynte vi å komme veldig mye bedre overens :)

Nå kommer vi kjempegodt overens :)

Skrevet

Jeg holder ikke ut henne. Hun er en skikkelig bitch. Vi ser hverandre ikke så ofte og krangler aldri, fordi vi ikke ser hverandre. Men når vi først gjør det så kanvi snakke ssammen om gutter og alt annet og finne god tone.. Men det skal ikke mye til før stemningen fort kan endre seg. Hun er en sånn person som man enten hater eller liker godt. Hun har alltid vært så veslevoksen og tror hun vet bedre enn alle andre. Hun er også ekstremt overfladisk, passiv aggressiv, bitchy. Hvis jeg for eksempel kommer på besøk hos foreldrene våre (hun bor der, hun er 16) så sier hun ikke Hei. Bare ser stygt og ignorerer. Hun diskuterer alltid høylytt med. Mamma selv om det er gjester tilsted.. For eksempel.

Jeg har en bror på 18 og jeg elsker han! Vi snakker ikke så mye vi heller, men vi holder. Kontakten. Men uansett hvor mye/lite vi er sammen så er han herlig! Jeg har alltid følt at jeg har Vært mer glad i broren min enn søsteren min... Jeg har aldri klart å like sånne personer som søsteren min.

Flere som har problemer med å like sin egen søsken?..

Anonymous poster hash: 95e8f...e9c

Vær i det hele tatt glad du har henne.ting kan skje og da vil du nok angre på at du hatet henne...just saying,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...