Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er din favoritt foundation, og hvorfor? :)

Anonymous poster hash: c12bd...3c8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helena Rubinstein - Color clone. Den har middels god dekkevne og tilpasser seg huden perfekt. Kjennes silkemyk på huden og er enkel å påføre jevnt.

Anonymous poster hash: 8cc3f...c17
Skrevet

Inika. Fordi den har den beste holdbarheten jeg har testet, og jeg har testet mange. Vanskelig å legge tørt synes jeg, men når den legges med litt vann på kosten, blir resultatet flott:)

AnonymBruker
Skrevet

Litt om meg og min hud: Jeg har invalidiserende atopisk eksem over hele kroppen, og ikke en anelse med fuktighet og fett, så jeg må smøre meg med fete kremer flere ganger om dagen og har virkelig en sensitiv hud i ordets rette forstand.

I løpet av årene har jeg prøvd det meste som skal være genialt for tørr hud, dyrt og billig, men på et så vanskelig underlag som meg, så strekker mange ikke til. Nå er ikke jeg representativ for mange her inne, men hvis det skulle dukke opp ei (eller en) som kjenner seg igjen, så kan det være mitt tips kan være nyttig.

Redningen har vært Clinique Supermoisture makeup. Den bruker jeg året rundt, og gir meg en nydelig dewy finish. På en sommerdag kan jeg til og med legge litt pudder over uten å tørke helt ut. Den er uten parfyme og allergitestet visstnok, så på MEG så får jeg ikke noen negativ reaksjon.

Hvis jeg skal forklare hvordan den føles, så er den kremaktig i konsistensen, men lekende lett å påføre med fingrene. Ikke bruker jeg så mye heller. En liten ert er nok, etter at jeg har smørt fjeset mitt med vanlig krem på morgenen. Den er ikke den mest dekkende, men jevner ut huden min, og gir meg en flott glød. Det jeg liker best er at den på en eller annen merkelig måte ikke tørker. Dette er kanskje et mareritt for noen, men for meg så betyr det at fjeset mitt ikke stivner i løpet av dagen. Tar jeg på ansiktet på kvelden etter og ha påført den på morgenen, så er jeg gjerne myk og litt fuktig. Den er med andre ord akkurat som tittelen: supermoisture. Hvis jeg skal si noe om ulemper, så har ikke denne SPF. Men jeg holder meg i skyggen på sommeren, så det er ikke akkurat livsviktig for meg.

Det var ihvertfall noen tanker herfra :) Det ble kanskje litt langt, men det kan jo være svaret mitt kan være til hjelp for noen andre med en lignende hudtype.

Anonymous poster hash: 70711...fae
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...