Gå til innhold

Hvorfor frykter norske menn konkurranse?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter å ha observert noen mennesker de siste 10 årene så må jeg si at jeg synes norske menn er litt feige. De har en dame de liker, som de har god kontakt med, men med en gang de ser at hun får mye oppmerksomhet fra andre, f.eks på Facebook så backer de ut.

-Hun har så mange som vil ha henne, det er ikke noe vits!

-Hun er sikkert høy på pæra så mye oppmerksomhet hun får!

-Nei hun der vil sikkert ha en mann med masse penger!

osv osv..

Unnskyldningene hagler!

Hvorfor kjører de ikke bare på når de finner ei jente de liker, selv om andre også er interresert? Er det verdt å miste henne til noen andre, bare fordi man ikke tørr satse og kanskje miste ansikt??

Og hva er det med de som ikke tør vise at de liker noen offtenlig??

De kan godt skrive på privaten til henne og si at de synes hun er pen og vil treffe henne, men de kommenterer aldri offentlig slik at andre kan se at de er interessert. De kan trykke liker på absolutt ALT hun gjør, men ikke si et pip i kommentarfeltene.

Endret av Nettinettet
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og så klager de etterpå over at norske kvinner er så kresne... -.-

Anonymous poster hash: a0b25...57d
  • Liker 11
Skrevet

Og så klager de etterpå over at norske kvinner er så kresne... -.-

Anonymous poster hash: a0b25...57d

Nettopp! Jeg er sikker på at det er masse menn der ute som kunne hatt de fine damene bare fordi de hadde guts nok til å vise henne interesse og få henne til å føle seg verdsatt og vakker.

• Liker 3
Skrevet

Men det er vel for mye jobb det....... kanskje norske menn bare er late???

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men det er vel for mye jobb det....... kanskje norske menn bare er late???

Tror jeg også! Han jeg dater nå f.eks. Tok han 3 år å be meg på date. For han tørte ikke.

Anonymous poster hash: 5c269...762

• Liker 2
Skrevet

Tror jeg også! Han jeg dater nå f.eks. Tok han 3 år å be meg på date. For han tørte ikke.

Anonymous poster hash: 5c269...762

Ja men bra han ikke bare var lat da :) Og er det nå man skal si bedre sent enn aldri?? Huff, men tenkt på hvor mange som kanskje sitter der nå og tenker "hvorfor ba jeg henne ikke ut når jeg hadde muligheten"

Tror det er mange menn som sitter sånn i ettertid å angrer på at de ikke tok initiativ, når de ser at dama de liker får seg kjæreste, og denne kjæresten faktisk ikke har så mange bedre kvaliteter enn de selv har.. :(

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ber dere ikke menn ut selv da? Jeg er kvinne og gjør det sjeldent siden jeg er en stor pyse, derfor kan jeg heller ikke klage på menn som ikke ber ut jenter.

Anonymous poster hash: 4a2bb...36f

• Liker 17
Skrevet

???

• Liker 5
Gjest Summers
Skrevet

Virker jo litt som om du bare er ute etter oppmerksomheten om du ikke tar kontakt med fyren selv og ikke er villig til å flørte mindre med andre menn

• Liker 9
Skrevet (endret)

Hvor har du det fra? Det har jeg ikke opplevd. Snarere tvert om :) Nå spørs det hva slags oppmerksomhet det er, om du flørter med andre som han over her sier, er det lett å gi opp. En eller annen gang må man se at slaget er tapt.

Endret av Evilposelos
AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha observert noen mennesker de siste 10 årene så må jeg si at jeg synes norske menn er litt feige. De har en dame de liker, som de har god kontakt med, men med en gang de ser at hun får mye oppmerksomhet fra andre, f.eks på Facebook så backer de ut.

osv osv..

Unnskyldningene hagler!

Hvorfor kjører de ikke bare på når de finner ei jente de liker, selv om andre også er interresert? Er det verdt å miste henne til noen andre, bare fordi man ikke tørr satse og kanskje miste ansikt??

De kan godt skrive på privaten til henne og si at de synes hun er pen og vil treffe henne, men de kommenterer aldri offentlig slik at andre kan se at de er interessert. De kan trykke liker på absolutt ALT hun gjør, men ikke si et pip i kommentarfeltene.

Hahaha! Dette må være en vits! I dette såkalte "likestilte" landet er det vel i 90% av tilfellene menn som må ta initiativ og tørre å "tape ansikt" om noe som helst skal skje.

Anonymous poster hash: e4ad3...92c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

osv osv..

Unnskyldningene hagler!

Jeg ler av deg. Du vet at dette går begge veier?

Men det er stort sett gutter som må ta intiativet har jeg merket selv. Er vist noen som ligger igjen fra gammelt av da guttene skulle spørre ut damene. Jeg ser det også igjen på datingsider. Gutter tar intiativet, mens det er ganske labert motsatt vei.

Så jeg lurer på hvorfor kan ikke dere ta mer intiativ?

Anonymous poster hash: 7f8d8...f3e

• Liker 5
Gjest Vena Cava
Skrevet

Men det er stort sett gutter som må ta intiativet har jeg merket selv. Er vist noen som ligger igjen fra gammelt av da guttene skulle spørre ut damene. Jeg ser det også igjen på datingsider. Gutter tar intiativet, mens det er ganske labert motsatt vei.

Frykt for å bli avvist :/

AnonymBruker
Skrevet

Frykt for å bli avvist :/

Er det værre for kvinner å bli avvist enn for menn?

• Liker 5
Skrevet

Men du har rett i at dette går begge veier. Det er nemlig en myte at kvinnen er passiv i en sjekkesituasjon. Vi pleier å sørge for at vi posisjonerer oss slik at mannen kan ta kontakt og føler at det er ok å ta kontakt - før han faktisk gjør det.

Dersom jenter tar den mer direkte rollen, er min erfaring at dette ikke går bra, da det ofte kan oppfattes feil av mannen. Dersom jenten går bort til en mann på byen og ppresenterer seg har hun på en måte allerede "gitt seg til ham" om du skjønner. Hun risikerer at han tenker at denne jenten er klar for sex, selv om hun bare synes han virket interessant og ville bli bedre kjent - da blir hun behandlet deretter. Fyren regner med at han er "inne" allerede og oppfører seg deretter. Det er ikke akkurat optimalt for å få frem de beste sidene hos en mann.

Etter mitt syn har ikke likestilling så mye med sjekking og gjøre - der er det andre "lover" som alltid har virket inn og som gjelder enda. Dette er fordi de fremdeles er nyttig i å gi oss det vi ønsker av hverandre. Så det er i grunnen alles og ingens skyld at det fremdeles er slik. Dersom jenter kunne vist tydelig interesse og "direkte" interesse uten at dette ble oppfattet "feil" av mannen, ville vi gjort det.

• Liker 8
Skrevet

Er det værre for kvinner å bli avvist enn for menn?

Nei tror ikke det. For min del er det ikke avvisning som er problemet, men at han tror jeg er ute etter en ting.

• Liker 1
Skrevet

norske kvinner er ikke verd å kjempe for eller jakte på. tror dette er noe de fleste norske menn vet; man prøver seg én gang. lyktes man ikke da, går man videre til neste kvinne.

• Liker 2
Skrevet

norske kvinner er ikke verd å kjempe for eller jakte på. tror dette er noe de fleste norske menn vet; man prøver seg én gang. lyktes man ikke da, går man videre til neste kvinne.

For et tragisk syn på kvinner. Jeg synes det finnes masser av norske menn som er verdt å jakte på. Hva er problemet med norske kvinner?

• Liker 2
Skrevet (endret)

For et tragisk syn på kvinner. Jeg synes det finnes masser av norske menn som er verdt å jakte på. Hva er problemet med norske kvinner?

enormt ego, lav selvtillit. derfor "drittsekk-game" fungerer så utrolig bra på norske kvinner.

Endret av tom1986
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men du har rett i at dette går begge veier. Det er nemlig en myte at kvinnen er passiv i en sjekkesituasjon. Vi pleier å sørge for at vi posisjonerer oss slik at mannen kan ta kontakt og føler at det er ok å ta kontakt - før han faktisk gjør det.

Dersom jenter tar den mer direkte rollen, er min erfaring at dette ikke går bra, da det ofte kan oppfattes feil av mannen. Dersom jenten går bort til en mann på byen og ppresenterer seg har hun på en måte allerede "gitt seg til ham" om du skjønner. Hun risikerer at han tenker at denne jenten er klar for sex, selv om hun bare synes han virket interessant og ville bli bedre kjent - da blir hun behandlet deretter. Fyren regner med at han er "inne" allerede og oppfører seg deretter. Det er ikke akkurat optimalt for å få frem de beste sidene hos en mann.

Etter mitt syn har ikke likestilling så mye med sjekking og gjøre - der er det andre "lover" som alltid har virket inn og som gjelder enda. Dette er fordi de fremdeles er nyttig i å gi oss det vi ønsker av hverandre. Så det er i grunnen alles og ingens skyld at det fremdeles er slik. Dersom jenter kunne vist tydelig interesse og "direkte" interesse uten at dette ble oppfattet "feil" av mannen, ville vi gjort det.

Hmm. Er vel litt enig i dette, men utenom settingen på byen tror jeg mange kvinner kunne vært mer direkte uten at menn av den grunn skulle oppfatte det som klarsignal til sex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...