Gå til innhold

Å bo i en småby der alle kjenner alle, og det å være gift med en mann med høy posisjon i byen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en ganske så introvert person, men jeg er gift med en mann som de fleste her i byen kjenner pga jobben hans.

Seriøst; jeg hater det! Folk jeg ikke aner hvem er kommer bort til meg på butikken og snakker til meg som om de kjenner meg. Jeg får venneforespørsmål på Fb fra totalt ukjente mennesker.

Å gå ut på byen har jeg helt gitt opp. Blir mere og mere asosial....

Vurderer seriøst å flytte til Oslo der jeg kan gå i ett med byen og være meg selv...

Hater, hater, hater dette!!

(klagesukkinnlegg, jeg vet)

Anonymous poster hash: d8d9f...f22
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en ganske så introvert person, men jeg er gift med en mann som de fleste her i byen kjenner pga jobben hans.

Seriøst; jeg hater det! Folk jeg ikke aner hvem er kommer bort til meg på butikken og snakker til meg som om de kjenner meg. Jeg får venneforespørsmål på Fb fra totalt ukjente mennesker.

Vurderer seriøst å flytte til Oslo der jeg kan gå i ett med byen og være meg selv...

Da vet du hvordan kjendiser har det ;p

Anonymous poster hash: fd1b8...7d3

Gjest Miranda2011
Skrevet

I en småby der alle kjenner alle, er det vanlig å snakke med alle, ser ikke helt problemet, hvis du ikke er plaget med sosialangst da, da kan dette være vanskelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I en småby der alle kjenner alle, er det vanlig å snakke med alle, ser ikke helt problemet, hvis du ikke er plaget med sosialangst da, da kan dette være vanskelig.

Problemet er at TS er introvert og har ikke lyst til å snakke med folk hele tiden. Det er ikke det samme som å ha sosial angst. Skjønner TS jeg.

Anonymous poster hash: c5640...e87

• Liker 4
Skrevet

jepp jeg kjenner den der, hadde det bedre i byen da jeg fikk være i fred.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja,disse ekle ekle mennesker som kommer bort til deg for å hilse. for noen idioter.

Anonymous poster hash: 2bf9e...31f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, kunne aldri bodd på et sted hvor alle kjenner meg igjen.

Anonymous poster hash: 561b5...a20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Selv om det er en småby så er det ikke dermed sagt at alle kjenner alle. Er jo ikke akkurat ei lita bygd med 100 mennesker heller...

Når jeg er på butikken/byen/fest/biblioteket så liker jeg ikke at helt ukjente kommer bort til meg og snakker til meg som om de kjenner meg. Mange vil gjerne diskutere mannen min og ting han har sagt eller gjort.

Det er ikke det at jeg ikke liker mennesker! Er veldig glad i vennene mine, familien min og kollegaene mine. Og de igjen liker meg for den jeg er, ikke pga jeg er gift med han jeg er gift med!

Skrevet

Jeg synes det er kjempegøy når fremmede kommer bort til meg fordi jeg er "dama til..". Merkelig at mange jeg aldri har sett engang, vet så mye om meg. :ler:

Flytt til byen om du ikke vil bli borte i mengden.

AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Vi bor i en by, men vurderer seriøst å flytte til en større by, som f.eks Oslo eller Bergen.....

AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Vi bor i en by, men vurderer seriøst å flytte til en større by, som f.eks Oslo eller Bergen.....

hva vil det si å være introvert?

Anonymous poster hash: 9f761...531

Skrevet

Ts;

Selv om det er en småby så er det ikke dermed sagt at alle kjenner alle. Er jo ikke akkurat ei lita bygd med 100 mennesker heller...

Når jeg er på butikken/byen/fest/biblioteket så liker jeg ikke at helt ukjente kommer bort til meg og snakker til meg som om de kjenner meg. Mange vil gjerne diskutere mannen min og ting han har sagt eller gjort.

Det er ikke det at jeg ikke liker mennesker! Er veldig glad i vennene mine, familien min og kollegaene mine. Og de igjen liker meg for den jeg er, ikke pga jeg er gift med han jeg er gift med!

Du sa noe annet i overskriften din...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts;

"Alle kjenner alle" er mere som et slags uttrykk for å beskrive litt en liten by. Det er vel ca 40 000 i denne byen, og jeg kjenner ikke alle. Ordla meg klønete i overskriften, jeg ser den:) Men får ikke endret overskriften nå.....

(og nei.....jeg nok ikke kona til Vågå-ordføreren.......)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke helt hva slags jobb han skal ha som gjør at også du blir høyprofilert med mindre dere går inn for det?

En politiker/næringslivsleder/whatever blir jo aldri sett bredt og offentlig sammen med familie med mindre man lar seg avbilde i media sammen i div sammenhenger?

Kjenner til masse høyprofilerte folk- men kona vet jo ingen hvem er før hun har vært nok ganger i avisene? Og det styrer man jo selv mm man heter Mette Marit.

Anonymous poster hash: d59d9...8e2

AnonymBruker
Skrevet

Ts;

Jeg kan ikke si hva han jobber med, da det er lett å kjenne oss igjen.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kjeder du deg i ferien, vennen? :hug:

Send meg en PM om du vil snakke litt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var også gift med en veldig kjent politiker i byen hvor jeg bor. Du kan tro det var festlig da vi ble separert, og mennesker jeg ikke ante hvem var kom bort og skjelte meg ut mens ungene mine sto og hørte på. Hvordan kunne jeg finne på å gå fra slik en kjekk mann?

Fikk også høre de mest utrolige historier om både mannen og meg selv, ting som ikke hadde rot i virkeligheten overhodet. Så jeg vet veldig godt hvordan det føles. En må bare forholde seg høflig, saklig og rolig.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjeder du deg i ferien, vennen? :hug:

Send meg en PM om du vil snakke litt.

Hva slags svar er det? Tror du ikke at sånt forekommer? Jeg er gjesten i innlegget over, og kan skrive under på at sånt kan være utrolig plagsomt.

AnonymBruker
Skrevet

Tanten min er en sånn person alle kjenner, en liten runde rundt Rema 1000 inkluderer gjerne å hilse på 6-7 personer på veien i gjennom butikken. Avveksle noen få ord og gå videre, mye handler rett og slett bare om å smile å nikke. De syntes sannsynligvis du er ei søt jente/hyggelig dame siden de vil hilse.

Jeg skal ikke si at det bare er enkelt, spesielt når du har sosial angst. Men samtidig så krever de vanligvis ikke så mye av deg, bare prøv (vet det er vanskelig) å slappe av, si noe om været eller hva du skal lage til middag mens du sniker deg videre.

Dersom du blir vandt til det så kan det nesten bli avhengighetsskapende. Å leve i en liten by der alle "elsker" deg.

Anonymous poster hash: 67953...343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...