Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på dette en stund, men har egentlig ikke gjort noe med det, men det har den siste tiden plaget meg en god del.

Jeg slo opp med en jeg har vært sammen med i over et halvt år for noen uker siden, for han behandlet meg egentlig ikke så bra. Ikke hadde han følelser for meg heller.

Men vi hadde en god del sex da vi var sammen, og det var to ganger om jeg ikke husker feil at han ville ha sex mens jeg ikke ville (vi hadde da hatt sex tidligere samme dag) og så gjorde han seg liksom klar til det selv om jeg hadde sagt nei, og jeg måtte de gangene sparke han vekk veldig hardt for at han skulle slutte, og så var det en gang vi hadde sex i doggy sånn at jeg hadde knærne på bakken og overkroppen på senga og så begynte det å gjøre vondt, så jeg sa fra om det og prøvde å vri meg vekk, men så holde han meg og sa "ikke stikk av" og bare fortsatte.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal kalle dette, for jeg vet ikke om jeg sa fra godt nok, og det kan jo hende han misforstod meg. Og jeg tror jo ikke jeg har tatt skade av det sånn sett, bare at jeg har tenkt på det en del da. Men rart nok så har jeg tenkt på de gangene jeg måtte sparke han vekk mest da, selv om han ikke fortsatte da etter jeg gjorde det.

Jeg vet ikke om jeg vil snakke med noen om det heller, for det er så flaut å snakke om sex med voksne på den måten. Har bestemt meg for å ikke si noe til foreldrene mine, men jeg har vært hos ei dame som er psykiatrisk sykepleier på helsestasjonen i den byen jeg går på skole to ganger da jeg hadde det litt vondt etter to familiemedlemmer gikk bort, så jeg kan jo snakke med henne for hun er veldig flink, men jeg vet ikke hva jeg skal si, for det er jo ikke voldtekt.

Jeg vil ikke anmelde da, sånn at det er sagt.

Jeg er 17 år om det har noe å si.

Anonymous poster hash: 38372...302
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er denne typen din?

Anonymous poster hash: 997f0...1f2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er denne typen din?

Han er ikke typen min nå. Hvorfor har det noe å si? Han er noen år eldre.

Gjest .-L-.
Skrevet

Dersom du blir påtvunget seksuell omgang så blir det sett på som voldtekt og overgrep. Jeg vet ikke helt hvor grensene går for det, men jeg tror du ikke kan kalle den siste for voldtekt fordi han tvang jo ikke deg til å ha doggy in the first place. Det at det ble vondt for deg og at han ikke sluttet kan jo sikkert bli sett på som et slags overgrep, men det kan jo ha vært en misforståelse. Jeg er ikke noe jurist, så jeg vet ikke helt.

I de tilfellene du sparket han vekk så vet jeg ikke om det er et seksuelt overgrep så lenge han ikke er inni deg. Det er jo helt klart et psykisk og fysisk overgrep, men du burde kanskje ta en titt på hva som står i loven og definisjoner på voldtekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom du blir påtvunget seksuell omgang så blir det sett på som voldtekt og overgrep. Jeg vet ikke helt hvor grensene går for det, men jeg tror du ikke kan kalle den siste for voldtekt fordi han tvang jo ikke deg til å ha doggy in the first place. Det at det ble vondt for deg og at han ikke sluttet kan jo sikkert bli sett på som et slags overgrep, men det kan jo ha vært en misforståelse. Jeg er ikke noe jurist, så jeg vet ikke helt.

I de tilfellene du sparket han vekk så vet jeg ikke om det er et seksuelt overgrep så lenge han ikke er inni deg. Det er jo helt klart et psykisk og fysisk overgrep, men du burde kanskje ta en titt på hva som står i loven og definisjoner på voldtekt.

Takk

Leser på dixi.no at "De fleste voldtekter skjer i parforhold. En del er såkalte bekjentskapsvoldtekter der partene kanskje har blitt kjent med hverandre i løpet av kvelden, mens en liten del er overfalls-voldtekter med ukjent gjerningsmann. I tillegg har vi det jeg kaller ungdomsvoldtekt. Denne typen overgrep kjennetegnes ved at det skjer mellom jevnaldrende ungdommer som kjenner hverandre fra før, og det har nesten alltid vært alkohol med i bildet. De er gjerne med i samme gjeng, går i samme klasse eller er til og med kjærester. Man blir kanskje presset til å ha seksuell omgang på en fest, hyttetur eller store utendørsarrangementer i forbindelse med 17. mai, St. Hans, Nyttårsaften etc.

Som regel blir det ikke brukt makt eller vold, men ”et nei” blir ikke respektert. Jenta orker eller tør ikke gjøre noe særlig motstand, men håper heller at han skal bli ferdig snarest mulig. Hun ønsker bare å glemme det som har skjedd, og klandrer seg ofte etterpå for at hun ikke gjorde mer motstand. Redsel for at foreldre, venninner og andre i nærmiljøet skal finne ut hva som har skjedd er som regel stor, og ungdommene gjør dermed alt for å skjule det som har skjedd. Denne typen overgrep er vanskelig å anmelde, det blir ord mot ord og påstand mot påstand, og disse sakene kan lett bli henlagt på grunn av bevisets stilling."

AnonymBruker
Skrevet

For jeg sa nei mange ganger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er ikke typen min nå. Hvorfor har det noe å si? Han er noen år eldre.

Grunnen til at jeg spør er at det er stor forskjell på om han er på din alder eller eldre enn deg. En eldre gutt vet bedre enn en gutt på din alder.

Hvor gammel er han?

Hvor mange

AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at det er stor forskjell på om han er på din alder eller eldre enn deg. En eldre gutt vet bedre enn en gutt på din alder.

Hvor gammel er han?

Hvor mange

Over 20.

Og antar du skal spørre hvor mange partnere han har hatt siden du skreiv "hvor mange" og det vet jeg ikke, men han har vært i ett langvarig forhold vet jeg og over 5 sexpartnere ihvertfall.

-TS

(vil ikke skrive eksakt alder i fare for å bli gjenkjent)

AnonymBruker
Skrevet

Over 20.

Og antar du skal spørre hvor mange partnere han har hatt siden du skreiv "hvor mange" og det vet jeg ikke, men han har vært i ett langvarig forhold vet jeg og over 5 sexpartnere ihvertfall.

-TS

(vil ikke skrive eksakt alder i fare for å bli gjenkjent)

Uansett, så syns jeg han har utnyttet deg grovt. En i 20-årene burde vite bedre enn som så... Aner nå ikke om han er 21, 23, 26 eller 29. Blir iallfall mer og mer sjokkert jo eldre han er. Selv er jeg 32, og jeg skjønner ikke hva menn i 20-årene gjør med tenåringer på denne måten...

Jeg vet ikke 'hvor mange' kom fra. Tror jeg holdt på å skrive noe, men glemte å ta det bort.

AnonymBruker
Skrevet

Uansett, så syns jeg han har utnyttet deg grovt. En i 20-årene burde vite bedre enn som så... Aner nå ikke om han er 21, 23, 26 eller 29. Blir iallfall mer og mer sjokkert jo eldre han er. Selv er jeg 32, og jeg skjønner ikke hva menn i 20-årene gjør med tenåringer på denne måten...

Jeg vet ikke 'hvor mange' kom fra. Tror jeg holdt på å skrive noe, men glemte å ta det bort.

Hehe, nei, han er absolutt ikke 29, men det er jo ikke akkurat så stor forskjell på meg og en på 20 f.eks. Men han her var over 20 da.

Men jeg vet det at han burde vite bedre siden han har vært sammen med andre jenter før.

Gjest Margaritha
Skrevet

Hei TS

Jeg lurer litt på hva det er du egentlig vil med innlegget ditt?

Jeg er i tidlig tredveårene og både jeg og de fleste venninnene mine har opplevd seksuelle hendelser som har vært dårlige- som har hatt mulighet for å bli tolket som overgrep hvis man drar det langt.

I løpet av livet kan slike ting skje. Ofte pga misforståelser, uklarhet og redsel for å si tydelig ifra og fordi den du har med å gjøre er egoistisk og setter sine behov høyest. Jeg tror de færreste på min alder kan si at de kun er fornøyde og aldri har opplevd ubehageligheter i en seksuell setting.

Du skriver selv at dette ikke er noe du føler at du har tatt skade av, Det du forteller viser at han du har hatt med å gjøre er en umoden idiot, men det får da være grenser for hva man skal kalle overgrep.

Mener ikke å være streng ts. Jeg ser jo at du er veldig ung, men jeg anbefaler deg å være veldig tydelig i din kommunikasjon med fremtidige partnere og gi slipp på dette og fokusere på andre sider av livet ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Margaritha : når en mann (sikkert 22-25 år) har sex på denne måten med en 16-17 år gammel jente som har null erfaring, så kan jeg godt skjønne at ts føler at det var overgrep.

Når hun sier nei når det gjør vondt og han fortsetter uten å bry seg om henne, så er det ikke rart ts føler det sånn.

Føler du deg kanskje litt utnyttet også, ts?

Hadde ts vært over 20 selv, så ville hun kanskje lettere ha sagt nei, men om man er uerfaren da også, så er det ikke alltid så lett det heller.

Første gang man har sex, og første gang man får erfaring med en partner, så er man jo helt blank. Da vet man jo ingenting. Man må derfor lære seg å sette grenser ved å erfare.

Nå har jo ts erfart dette, og det er kanskje en vond erfaring, som mange andre opplever.

• Liker 5
Skrevet

Margaritha : når en mann (sikkert 22-25 år) har sex på denne måten med en 16-17 år gammel jente som har null erfaring, så kan jeg godt skjønne at ts føler at det var overgrep.

Når hun sier nei når det gjør vondt og han fortsetter uten å bry seg om henne, så er det ikke rart ts føler det sånn.

Føler du deg kanskje litt utnyttet også, ts?

Hadde ts vært over 20 selv, så ville hun kanskje lettere ha sagt nei, men om man er uerfaren da også, så er det ikke alltid så lett det heller.

Første gang man har sex, og første gang man får erfaring med en partner, så er man jo helt blank. Da vet man jo ingenting. Man må derfor lære seg å sette grenser ved å erfare.

Nå har jo ts erfart dette, og det er kanskje en vond erfaring, som mange andre opplever.

Ser du får deg en slags fengselsstraff for å løse dette moralske problemet? Kanskje en veldig streng straff vil gjøre at alle parter sover bedre om natta og kanskje alle problemer forsvinne som dugg for solen?

Kanskje en straff kan helbrede menneskers lyst og vilje? En kåt mann i tjueåra blir mindre kåt på småjenter etter å ha sonet litt?

Forresten er det ikke tilfeldig hvem gutter jenter henger med eller..! =)

AnonymBruker
Skrevet

Ser du får deg en slags fengselsstraff for å løse dette moralske problemet? Kanskje en veldig streng straff vil gjøre at alle parter sover bedre om natta og kanskje alle problemer forsvinne som dugg for solen?

Kanskje en straff kan helbrede menneskers lyst og vilje? En kåt mann i tjueåra blir mindre kåt på småjenter etter å ha sonet litt?

Forresten er det ikke tilfeldig hvem gutter jenter henger med eller..! =)

Start en egen tråd om strafferett snart da…

Anonymous poster hash: 643ed...594

Skrevet (endret)

Start en egen tråd om strafferett snart da…

Hallo, greia er at alle mennesker opplever fæle ting under sex. Jeg kan fortelle hva som skjedde meg en gang, jeg skulle ligge øverst, - og fikk strekk i nakken, - og dama bare fortsatte selv om jeg ikke kunne se annet enn et hjørne i taket.

En annen gang så blei jeg så sliten mens jeg holdt på, det var som en lang joggetur, bare at jeg fikk hold i magen og dama tok ikke hensyn og det neste jeg husker er at jeg gråt masse også vet jeg ikke helt hva jeg følte?

Sex er ikke lett for noen, kvinner har ikke enerett på traumatiske hendelser og sex.

Endret av waco
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hallo, greia er at alle mennesker opplever fæle ting under sex. Jeg kan fortelle hva som skjedde meg en gang, jeg skulle ligge øverst, - og fikk strekk i nakken, - og dama bare fortsatte selv om jeg ikke kunne se annet enn et hjørne i taket.

En annen gang så blei jeg så sliten mens jeg holdt på, det var som en lang joggetur, bare at jeg fikk hold i magen og dama tok ikke hensyn og det neste jeg husker er at jeg gråt masse også vet jeg ikke helt hva jeg følte?

Sex er ikke lett for noen, kvinner har ikke enerett på traumatiske hendelser og sex.

Jeg gir opp…

AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg skjønner at du tenker på dette i ettertid. Det er fint å høre at du ikke har "tatt skade" av det, men jeg synes det høres ut som om han flere ganger gikk for langt. Dersom dette er noe du fortsetter å fundere på, så burde det ikke være noenting i veien for å drøfte det med henne psykiatriske sykepleieren som du allerede har snakket med. Hun har garantert vært borti lignende tidligere, og kan kanskje oppklare/gi noen gode råd videre. Lykke til!

Anonymous poster hash: 41a18...5f5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Waco, hvis du ikke skjønner forskjell på seksuelt overgrep og strekk i nakken så er det faen ikke rart hvordan du kommenterer i voldtektstråder.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...