Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2004 #1 Skrevet 17. april 2004 hei. typen min liker ikke at jeg røyker når vi er på fest.selv har han aldri tatt ett drag engang, han har astma og hater røyk, men han sier det ikke gjør noe at jeg røyker selv om at jeg vet han vil jeg skal slutte.. hva synes dere?
Chiquita Skrevet 17. april 2004 #2 Skrevet 17. april 2004 Hva er spørsmålet? Om du burde slutte å røyke? Jeg synes det - om ikke for din samboers skyld, så for din egen skyld
Gjest Ufint Skrevet 18. april 2004 #3 Skrevet 18. april 2004 Jeg synes det er rart at du må spørre om noe slikt. Fordi jeg mener det er vanlig fornuft å forstå at man ikke bør røyke når man er sammen med en som reagerer negativt på røyken. :o En ikke-røyker merker jo lukten på pusten, klærne og ikke minst ved passiv røyking. :-? Nei...det er en uting å røyke når man er kjæreste med en som ikke tåler det. Normale høflighetshensyn, kaller jeg det da. Jeg synes det er ufint å røyke i nærheten av en allergiker- spesielt når det er kjæresten!
Gjest Xavia Skrevet 18. april 2004 #4 Skrevet 18. april 2004 Først sier du at typen din ikke liker at du røyker, så skriver du at han ikke gjør noe av det.... Rister oppgitt på hodet jeg....
sunshine-t Skrevet 18. april 2004 #5 Skrevet 18. april 2004 Altså, viss du absolutt skal røyke, så bør du jaffal gjøre det der han ikke er. Det er jo noe som heter å ta hensyn jeg røyker selv, så jeg dømmer deg ikke
Gjest Fighter Skrevet 18. april 2004 #6 Skrevet 18. april 2004 Er enig med Katriana. Skjønte ikke helt spørsmålet. sier han at han ikke liker det eller sier han det ikke? Mannen min røyker, men han prøver å gå litt bort fra meg når han gjør det. Nå har jeg aldri bedt han om å slutte eller å ikke røyke i nærheten av meg, men han tar hensyn likevel. Hvis vi sitter sammen ute, pleier han å spørre om det går greit at han tar seg en røyk der vi sitter, eller om han skal flytte seg litt vekk. Både for hans og min del hadde det beste vært om han slutta, men jeg lar han bestemme det selv. Men hadde han sittet oppå meg å røyka hele tiden hadde jeg ikke likt det.
Crazee Skrevet 18. april 2004 #7 Skrevet 18. april 2004 Kan ikkje noko for det, men eg tenkjer automatisk på sånne humoristiske "ordbøker for menn om kvinner" der kvinna seier at 'du må gjerne gjera det' - men at det betyr du må ligga på sofaen om du faktisk gjer det... Han har astma og hatar røyk. Han vil du skal slutta, men seier det ikkje gjer noko at du røyker. Kanskje han ikkje vil du skal føla noko press, at du vil finna ut av deg sjølv at du burde slutta? Eg likar ikkje røykjelukt sjølv, klarar ikkje for mykje av den. Eine svoger'n min røyker, og den røyklukta set seg lett i kleda; sit eg attmed han, så kjenner eg det - sjølv om han ikkje røyker då. Og har han røykt ein del, kjenner eg lukta på lengre avstand. Enkelte røykarar er det ubehageleg å passere ute i friluft - dei stinkar! Så er det opp til deg då - kor mykje røyker du? Kor mykje luktar du? (Som røykar har du sikkert mindre luktesans enn han.) Vil røyklukta plaga han? Skal du slutte å røyka, eller fortsetja? Kva fordelar har du ved å røyka, som du evt. ikkje vil gi slepp på? Målt opp mot ulempene?
Gjest Embla s Skrevet 18. april 2004 #8 Skrevet 18. april 2004 Men hvis du kun røyker når dere er på fest, er det vel ikke noe stort problem, egentlig? Hvor ofte er man på fest, liksom.. Og han blir vel ikke noe mindre passiv festrøyker av at du ikke gjør det (så sant det er andre som røyker)? Hvorfor ikke ta røyken ute?!
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #9 Skrevet 19. april 2004 For dere begges del bør du jo slutte. Men jeg er vel av dem som er i kategorien fanatiske anti-røykere Selv har jeg aldri røkt selv, og har ikke allergi mot røyk, men synes det er veldig ubehagelig når andre røyker rundt meg. Når kjæresten min har vært på fest og lukter røyk (han røyker ikke selv) orker jeg ikke ligge sammen med han uten at han har dusjet. Klarer ikke den voldsomme lukta. Og ja, jeg har også nektet å kysse en tidligere kjæreste når han røkte på fest - han luktet vondt og det ga meg ingen glede å skulle kysse ham. Dersom kjæresten din har astma og allergi synes jeg det ikke burde være noe spørsmål engang hva du bør gjøre. Om du ikke tidligere har kunnet sluttet for din egen helse, kan kanskje dette være en god mulighet til å gjøre det. Lykke til!!
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #10 Skrevet 20. april 2004 Jeg røyker selv,men kjæresten min røyker ikke.Jeg går alltid ut når jeg skal røyke og hvis vi er ute på restaurant setter vi oss alltid på ikke-røyk,så flytter jeg heller på meg når jeg skal ta meg en røyk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå