Gå til innhold

Din værste date.

Fremhevede innlegg

Skrevet
:overrasket: :klø:

Var det et stort problem?

tja, det er jo greit å vite litt om etnisiteten til personen man skal møte ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest sjokka
Skrevet

Djeeses mirabella 76, det er jo heilt sykt!! Disse datane, det var vel ikkje med en fyr i fra sogn og fjordane??? :ler:

Gjest kråka
Skrevet

Dette er ikke akkurat date, men den kan føres opp her. Jeg og 2 veninner av meg hadde nettopp flytte på hybel og var 17 år ca. Vi hadde vært ute i sentrum og der kom det en skikkelig pågående asylsøker. Han og hans kompis inviterte oss på middag hjemme hos dem. vi nølte og sa "njea". Hver gang vi møtte på dem begynte de å mase om middagen, og når vi skulle ta den. Det hele endte med at de foreslo en dag og klokkeslett og at vi måtte møte da. Vi hadde egentlig ikke lyst, men følte oss forpliktet til å gå. By the way. Den ene veninna vår klarte å lure seg unna ved å si at hennes kjæreste var rasist. Vi to andre måtte gå. Vi kom og fikk mat. De var vel en 3 stk som var å laget mat, ganske god mat. Vi fikk hver vår tallerk, men de satt å spiste av samme tallerk. Ikke så uvanlig siden de var innvandrerer, men likevel.

For å komme til poenget så presterer han fyren å si at du er litt feit men ikke så feit som hun andre. Jeg og veninna mi bare så på hverandre og så begynte vi å gapskratte. Vi ble tilbydt te, men turke ikke å ta i mot i frykt for at de skulle finne på å putte noe i teen vår. Merkelig at folk ikke vet hva som er passende å si egentlig.... :legrine:

Skrevet

En gang da jeg var 17, møtte jeg en type gjennom en kompis. Vi snakket litt sammen og jeg synes han var ganske hyggelig. Han var ikke noe potensielt kjæresteemne, i og med at han var minst dobbelt så gammel som meg, og omtrent fire ganger så stor (og jeg har aldri vært en bitte liten jente). For å gjøre det helt klart at jeg ikke nærte romantiske følelser for han, uten å såre følelsene hans, passet jeg på å fortelle en liten usannhet om at det var en annen som jeg var ganske så interessert i. Han kom heller ikke med noen tilnærmelser, og det virket som at syntes jeg var alt for ung og ikke noe interessant på den måten. Da han inviterte meg med på en fest dagen etter så jeg ingen grunn til å si nei.

Dagen etter kom han og hentet meg hjemme hos meg, og av en grunn jeg ikke lenger husker, fikk han komme inn en tur før vi dro videre. Vi satte oss i sofaen, og det tok ikke lang tid før han begynte å komme nermere og nermere. Til slutt mer eller mindre lå han oppå meg mens han iherdig prøvde å kysse meg. Jeg fikk stotra fram noe om han andre jeg var interessert i, og klarte til slutt å komme meg vekk fra denne overveldende mannen.

Planen var fortsatt å dra på den festen, men først måtte han en tur på bensinstasjonen. Aleine. Han var fortsatt klengete, og før han gikk passet han på å poengtere at han "hadde gått ned halvannen kilo, altså". Kanskje litt stusselig å trekke fram halvannet kilo vektnedgang når typen umulig kan ha veid under 140 kilo, men for all del, fint for han.

Det varte og det rakk uten at mannen kom tilbake og jeg begynnte å mistenke han for å ha dratt på festen alene. Etter hvert gikk det opp for meg at det selvfølgelig ikke fantes noen fest, og at det ikke var uten grunn at han gjerne ville komme inn litt før vi dro dit.

Et par dager etterpå begynte han å ringe meg, uten at jeg tok telefonen. Han ringte mer eller mindre kontinuerlig i to-tre dager før jeg gav opp og tok den. Da kunne han fortelle at han hadde fått et eller annet anfall på bensinstesjonen og blitt lagt inn på sykehus. Jeg trodde ikke på han og avsluttet samtalen kjapt. Etter det tok det heldigvis ikke lang tid før han gav opp.

Neste gang jeg snakket med kompisen min, sjekket jeg for sikkerhetsskyld opp den sykehushistorien, og han kunne bekrefte at det bare var tull.

Ikke egentlig en date, men jeg syntes historien passet her likevel.

Skrevet (endret)
Djeeses mirabella 76, det er jo heilt sykt!! Disse datane, det var vel ikkje med en fyr i fra sogn og fjordane??? :ler:

Nei, det var nok ikkje det! Den første daten eg fortalte om, var med ein fyr frå austlandet, som budde i Bergen. Den andre historien min, var ein date med ein fyr frå Askøy.

Men eg har ein historie om ein frå Sogn og fjordane også, som eg også var på "nettdate" med på omtrent same tida.

Han hadde eg snakka med på ei datingside på nettet, og han virka heilt perfekt i starten. Me hadde like holdningar, verdiar og meiningar om det meste - og han ønskte å treffa ei jente å dela livet med. Eg fekk også eit bilde av han på mail, som såg heilt ok ut. Det einaste som gjorde meg litt skeptisk, var at han etter ei stund begynte å fortelja om sin vonde barndom.

Han fortalte om sitt dårlige forhold til familien sin, at han hadde blitt mobba, haldt utenfor, følte seg ensom, hadde ingen ordentlige vennar osv. Til slutt synst eg berre synd på han, men såg på han som eit uaktuelt kjæresteemne! Han fortalte at han aldri hadde hatt sex (han var 29 år), og knapt hadde snakka med ei jente før. Han var så ivrig etter å treffa meg, og fortalte kor glad han var for å ha blitt kjent med meg, at eg rett og slett ikkje turde å seia nei då han foreslo ein date. Eg visste jo på forhånd at han var uaktuell, men eg synst han kunne få treffa meg likevel, sidan han hadde så lyst.

Då eg nærma meg plassen der me skulle treffast, såg eg ein fyr som stod der stiv som ein stokk, og såg livredd ut! Eg skjønte med ein gang at det var han, og hadde mest lyst til å springa langt vekk! Men eg hadde ikkje hjerte til å gjera det. Derfor gjekk eg bort til han, og sa hei. Eg har sett mange sjenerte personar før, og er sjølv litt sjenert - men han der tok kaka! Han er den mest sjenerte og nervøse personen eg nokon gang har vore borti! Han visste ikkje kva han skulle seia, eller kor han skulle gjera av seg.

Eg er vant med når eg er på date, at det er mannen som tar litt styringa. Men her var det eg som måtte ta heile kontrollen! Eg måtte foreslå ein kafe me kunne gå på. Han klarte ikkje eingang å finna eit bord der me kunne setja oss ned, så det måtte eg og gjera. Så visste han ikkje kva han skulle gjera, når me skulle bestilla noko å drikka. Han reiste seg, og eg tenkte at han kunne berre gå og kjøpa, så kunne eg passa på bordet. Men neida - han stod liksom berre der og venta på at eg også skulle reisa meg. Så då måtte eg ta med med veska og jakken frå bordet me nettopp hadde funne og sett oss ned ved, fordi han tydeligvis ikkje klarte å gå ned sjølv for å kjøpa noko til oss!

Alt var berre stress, han var usikker i absolutt alle situasjonar! Visste overhodet ikkje korleis han skulle oppføra seg overfor ei jente! Det var ille, stakkars fyr! Eg var jammen glad då eg kunne seia ha det, og gå heim igjen!

Eg sendte han ei tekstmelding, og skreiv at eg ikkje følte me passa saman. Det synst han var veldig ille, fordi han likte meg så godt, sa han. I ganske lang tid etterpå sendte han meg mail kanskje sånn ein gang i månaden. Det viste seg etterkvart at han visst likte meg så godt, at han tenkte på meg heile tida, og ikkje vart interessert i nokon andre. For han samanlikna dei med meg, og ingen var bra nok! Lurer på om han nokonsinne kom over meg, sjølv om me berre møtte kvarandre på kafe ein einaste gang? Stakkars fyr, han hadde aldri kome så nær innpå ei jente før, som med meg! Ikkje rart han følte det slik då.

Får virkelig håpa at han finner seg ei jente til slutt han og, for han var verdens snillaste fyr! Dessverre er det nok slik at ingen jenter forelskar seg i ein fyr som oppfører seg så unormalt klønete og usikkert som det han gjorde. Eg ga han faktisk nokre gode råd om korleis han IKKJE måtte oppføra seg, neste gang han var på date. ;) Håpar han tok tipsa mine på alvor, så er det kanskje håp for han også?

Endret av Mirabella76
Skrevet

hvor bor du egentlig mirabella? skulle tro at du bor langt uti gokk med de holdningene dine. må alltid mannen ta styringen, er det så fælt å ta styringen selv? :forvirret: nei, er ikke gutt..

Gjest Gjest
Skrevet

Okey, må fortelle om en fyr jeg forbarma meg over på tur ut på byen da... Vi hadde vært på samme vorspiel, men ikke snakka noe særlig og nå begynte han å bli veeeldig på'n. Følte dermed at jeg ikke kunne la han sitte igjen midt på gata helt alene og tenkte jeg skulle skaffe han en taxi(dårlig gjort av vennene hans at de ikke tok seg av han, forresten).

Fyren ble etterhvert klengete, men var ikke så pågående at jeg ikke kunne le det bort. Tilslutt så han opp på meg med store runde valpeaktige øyne og spurte "Kan du ikke vær så snill å bli med meg hjem, da? Har så lyst til å kose! Bare koooose!? Hm?" Jah, da ble jeg tent da..... :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke det beste lesestoffet for en som skal på blind date i morgen :ler:

Skrevet (endret)
hvor bor du egentlig mirabella? skulle tro at du bor langt uti gokk med de holdningene dine. må alltid mannen ta styringen, er det så fælt å ta styringen selv? :forvirret: nei, er ikke gutt..

Nei, eg meinar absolutt ikkje at mannen alltid må ta styringa! Men ein mann som gjer akkurat det motsatte av å ta initiativ, og berre står og skjelver i buksene, synst eg lite om!!!

Eg bur forresten i Bergen, viss det var av noko interesse for deg...

Endret av Mirabella76
Skrevet
Nei, eg meinar absolutt ikkje at mannen alltid må ta styringa! Men ein mann som gjer akkurat det motsatte av å ta initiativ, og berre står og skjelver i buksene, synst eg lite om!!!

Helt enig. Lite mandig! Ikke akkurat noe jeg tenner særlig på.

Skrevet

Til å være en tråd fra 2004 burde denne vært atskillig lengre, hehe. Har ledd høyt flere ganger til nå, keep'em coming.

Har nok ikke opplevd mye selv før jeg ble satt, bare kan erindre en med oransje stringtangatruse som drev og poserte for meg og jeg knakk sammen i latter (var ikke det han ville oppnå) Men det var kanskje mer hans værste date enn min...

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg roter meg oppi litt avhvert, som når daten hadde lovd kjøre meg hjem etter en date, som varte til klokka 2, men så fant han ut at nei vi kunne jo avslutte med en drink, og vips lot han bilen stå i byen, der jeg også ble dumpet. Gudskjelov har jeg tidenes mest elskverdige kompis, det er snart flaut ringe til han for å bli reddet ut av kniper, men han gjør det med et stort smil, så han kjørte meg hjem han:)

Daten min møtte jeg en stund senere og spiste is, da en litt mer trykket stemmning med fyr som bare snakket om seg selv eller i telefonen, og vel tror ikke det blir noe mer.

Gjest Gjest
Skrevet

Kjipeste date? Må være han siste jeg traff via Facebook. Han poket meg og jeg svarte. Han så grei ut på bildet og alt virket bra for et treff.

Da jeg traff ham var han både tykk, lite sjarmerende og kjedelig (les: stum eller snakket bare om seg selv).

Aldri mer Facebook-dates! :kaffe:

Skrevet

Da jeg studerte datet jeg en god del. Daten jeg aldri glemmer begynte egentlig bra, med en invitasjon til kino med påfølgende måltid.

Det viste seg at det var en japansk film vi skulle se! En fryktelig merkelig film som jeg aldri helt forsto handlingen i. Etterpå geleidet han meg inn på nærmeste McDonalds. :forvirret: Dette var før McDonalds fikk salater på menyen sin, så jeg fant selvfølgelig ingen ting jeg orket tanken på å spise. Det ble med en brus.

Han snakket i vei om psykologistudiet sitt, om filosofiske teorier, om musikere jeg aldri hadde hørt om og om sine vidløftige fremtidsplaner.

Rumlingen i magen min kunne sikkert høres lang vei da han fulgte meg hjem. Det ble ikke noe god natt-kyss på ham, nei. Jeg var i grunnen kjempeskuffet, for dette var en gutt jeg hadde smugtittet på veldig lenge, helt nydelig var han. Men ikke akkurat noen god date, altså :ler:

Gjest Gjest
Skrevet
Da jeg studerte datet jeg en god del. Daten jeg aldri glemmer begynte egentlig bra, med en invitasjon til kino med påfølgende måltid.

Det viste seg at det var en japansk film vi skulle se! En fryktelig merkelig film som jeg aldri helt forsto handlingen i. Etterpå geleidet han meg inn på nærmeste McDonalds. :forvirret: Dette var før McDonalds fikk salater på menyen sin, så jeg fant selvfølgelig ingen ting jeg orket tanken på å spise. Det ble med en brus.

Han snakket i vei om psykologistudiet sitt, om filosofiske teorier, om musikere jeg aldri hadde hørt om og om sine vidløftige fremtidsplaner.

Rumlingen i magen min kunne sikkert høres lang vei da han fulgte meg hjem. Det ble ikke noe god natt-kyss på ham, nei. Jeg var i grunnen kjempeskuffet, for dette var en gutt jeg hadde smugtittet på veldig lenge, helt nydelig var han. Men ikke akkurat noen god date, altså :ler:

Så kjipt at han bare snakket om seg selv og sine vidløftige planer. SLikt hjelper ikke mye når han i virkeligheten er en type som velger Mc Donlads, alle vet jo at det er harry. Kjipt med japansk film :overrasket: Han burde ha valgt noe romantisk!

Skrevet (endret)

Har jo truffet noen merkelige gutter oppigjennom årene, men det er spesielt en jeg aldri glemmer.

Traff en meget kjekk fyr på et utested en kveld. Vi surra og flørta litt den kvelden og venninna mi kjørte han hjem (sammen med meg) den kvelden. Jeg var helt betatt...

Dagen etter raset det inn med sms og det kriblet i hele meg ;) .

Han ville gjerne komme på besøk på ettermiddagen og jeg sa ja. Vi pratet litt sammen, før jeg gikk en liten tur på kjøkkenet. Da jeg kom tilbake, satt han kliss naken i sofan`n min og var helt klar... :overrasket: Det var skikkelig turn off for meg. Var ikke akkurat i DEN stemningen. Det ble rett og slett bare ekkelt, og pinlig.... (vi kjente hverandre jo ikke i det hele tatt.....og kliss naken????)

Jeg er ikke prippen, jeg..men..... :forvirret:

Etter det var det slutt på spenning ang denne typen, og mine følelser forsvant like fort.

En stund etterpå hørte jeg at han hadde bedt ei venninne av meg på besøk for første gang, og da hadde han åpnet døren kliss naken.. Hun hadde også følt det rimelig ekkelt......

Endret av Myrthel
Skrevet
Har jo truffet noen merkelige gutter oppigjennom årene, men det er spesielt en jeg aldri glemmer.

Traff en meget kjekk fyr på et utested en kveld. Vi surra og flørta litt den kvelden og venninna mi kjørte han hjem (sammen med meg) den kvelden. Jeg var helt betatt...

Dagen etter raset det inn med sms og det kriblet i hele meg ;) .

Han ville gjerne komme på besøk på ettermiddagen og jeg sa ja. Vi pratet litt sammen, før jeg gikk en liten tur på kjøkkenet. Da jeg kom tilbake, satt han kliss naken i sofan`n min og var helt klar... :overrasket: Det var skikkelig turn off for meg. Var ikke akkurat i DEN stemningen. Det ble rett og slett bare ekkelt, og pinlig.... (vi kjente hverandre jo ikke i det hele tatt.....og kliss naken????)

Jeg er ikke prippen, jeg..men..... :forvirret:

Etter det var det slutt på spenning ang denne typen, og mine følelser forsvant like fort.

En stund etterpå hørte jeg at han hadde bedt ei venninne av meg på besøk for første gang, og da hadde han åpnet døren kliss naken.. Hun hadde også følt det rimelig ekkelt......

Hihi, noen gutter kan ikke det med å lese situasjonen.

Minner meg om nabojenta i studenhjemmet som braste inn på rommet mitt 2 om natta; "Kom å se Serene, æ har en naken mainn på rommet!" Hun var litt i din situasjon, litt overrasket....

Gjest Gjest
Skrevet

Hva er det med disse mennene som kler av seg i helt upassende situasjoner hele tiden? Merkelig...

Gjest vimselot
Skrevet

Vil ha min verste date for meg selv og arkivert for alltid...

Skrevet
Hihi, noen gutter kan ikke det med å lese situasjonen.

Minner meg om nabojenta i studenhjemmet som braste inn på rommet mitt 2 om natta; "Kom å se Serene, æ har en naken mainn på rommet!" Hun var litt i din situasjon, litt overrasket....

:ler::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...