AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Hei Er interessert i å høre andres syn på denne saken: For tre måneder siden solgte jeg leiligheten min (flyttet sammen med samboer, nå forlovede). Selve salget gikk greit (med unntak av en uprofesjonell fotograf, jobber i bransjen selv og kan litt) så vi måtte ta nye bilder som megler sa han skulle dekke. I ettertid gikk han tilbake på dette, men jeg hadde det heldigvis skriftlig så det ble ikke noe mer mas av det. Av en eller annen grunn ble jeg trukket for en del tusenlapper for mye i oppgjøret. Jeg ga beskjed med en gang til oppgjørsavdelingen (fikk oppgjøret for to uker siden) og det gikk hele fem dager før jeg fikk svar fra megler om at han var på saken. Nå har det gått over to uker, og meglerforetaket vet ennå ikke hva som har skjedd (bør være enkelt å finne ut av siden alt står på fakturaen). Sluttsummen er en annen enn den megler lovet meg ved kontraktinngåelse og som jeg har skriftlig. Uansett, jeg synes jeg har vært tålmodig, men når han sier de har ferieavvikling og at det kan ta uker å finne ut av dette synes jeg ikke det er spesielt profesjonelt. Det er de som har gjort en feil her. I dag ringte en småbitchy megler meg. Samtalen foregikk slik: Han: "Hei, som du sikkert skjønner sitter jeg ikke på oppgjørsavdelingen og kan ikke gjøre noe med dette, men siden dette er så viktig blir det nå trukket fra lønnen min." Jeg: "Det er jo synd at det skal være så tungvint, men jeg synes det blir feil at jeg må vente i flere uker på at dere skal utbetale riktig kjøpesum. Helt greit at folk har ferie, men dette burde jo ikke ta lange tiden å finne ut av?" Han: "Det er sant, men det er enkelt for deg å si." Han: "Dessuten fikk jeg kjeft av sjefen min fordi jeg refunderte fotobeløpet til deg, sånt skal vi nemlig ikke gjøre. Det ble jo sånn fordi du kranglet med fotografen. Jeg: "Jeg kranglet ikke med fotografen, men jeg forventer at jeg forventer at tjenestene jeg kjøper blir levert til grei stand. Jeg snakket med tre andre fotografer og ingen forstod problemstillingene han skisserte, derfor ønsket jeg å benytte en annen fotograf." Han: "Ja, men det ble vanskelig for meg." Jeg: "Ja, det er veldig synd at det ble som det ble, men der og da ble vi ikke enige, fotografen sa selv at bildene ikke kom til å bli bra, og da var det greit at du kom med den løsningen. Nå har jeg sammenlignet det opprinnelige oppgjøret, og funnet feilen selv: han hadde glemt å skrive opp et utlegg. Dette hadde det tatt fem minutter å finne ut av, men overfor meg har han skyldt på at enkelte priser har gått opp og en grunn de ikke helt vet. Jeg ble veldig skuffa, synes det er mildt sagt uprofesjonelt av en megler å oppføre seg sånn og å fremstille meg som den vanskelige personen midt oppi dette. Er det virkelig urimelig å ønske at de fikser feil utbetalinger raskt? Jeg har nå ventet i to uker, og det ville ta en del lenger tid. Anonymous poster hash: 70c3c...419
navnet Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Urgh.! Skjønner deg godt. Men du har i alle fall vært veldig veldig smart å fått masse skriftlig. Bra!! I jobben min møter jeg mye av sånne teite personer å jeg er økonomiansvarlig så jeg krangler en del om penger. Mitt tips til deg: Vær superhyggelig men bestemt, jeg blir aldri sint men tolerere ikke noe snikksnakk. Vær direkte, dette er problemet, dette har skjedd, hvordan løser vi dette kjapt? Drit i å snakke med mellomledd å mennesker som ikke egentlig kan ta avgjørelser eller hver hva som skjer. Når du snakker med mennesker som er vanskelig, be om navnet dems en gang til, å be deretter om nummeret/navnet til sjefen, to ting kan skje da. Enten så fikser de opp fort som faen, eller så får du snakke med sjefen å forklare hvorfor du mener at denne personen kaster bort tiden din. Jeg understreker igjen at du må må må være hyggelig, men ikke naiv. Be om å få snakke med sjefen, eventuelt send en mail til din megler, å legg sjefen hans til på kopi. Masse masse lykke til!!
Gjest Blondie65 Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Megleren har gjort feil, megleren må ta ansvar. Hvordan meglerfirmaet løser differansen (trekk i lønn, etc) vedkommer da virkelig ikke kunden. Det denne dusten har gjort er å sverte firmaet sitt ytterligere. I stedenfor dårlige svar og unnskyldninger burde du fått klare svar på når rett person som kan løse dette er tilbake første gang du henvendte deg. De må da ha en oppgjørsansvarlig som kan fremskaffe et grunnlag for utbetalingen. Så vanskelig er det ikke. Denne megleren har nok overbevist deg om at du aldri skal bruke han igjen og i verste fall firmaet. Jeg antar at dine bekjente også blir frarådet. Hvor lurt var dette av megler?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 Slengt ut navn og firma, så slipper andre og oppleve det samme. Anonymous poster hash: 0c54a...4d8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #5 Skrevet 20. juli 2013 Takk for svar. Vil ikke legge ut navn på megler, men firmaet er Krogsveen avd Torshov. Synes det er helt merkelig at et firma som tross alt inngår i en så stor kjede ikke har rutiner på dette. Kommer ikke til å bruke dem igjen iallfall.Anonymous poster hash: 70c3c...419
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå