Gå til innhold

Barnevogn igjen, blir sprø av å ikke finne ut av hva vi bør kjøpe.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger hjelp til å finne den rette vogna, kan noen hjelpe?

Krav:

- Vendbart håndtak

- Lun og god i vær og vind, type snøfokk

- Lufthjul

- Bag som er lett nok til å bæres opp i 2.etg med baby i. Altså enten kombivogn eller duovogn med lett bagdel.

Har ei gammel Simo Kombi fra før, og er forsåvidt fornøyd, men vil denne gangen ha vendbart håndtak. Kan jo kjøpe ei ny Simo med vendbart håndtak, men kunne godt tenkt meg ei lettere vogn om det er mulig.

Anonymous poster hash: 1f10f...f46
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Handle en vogn og se lykkelig ut.

Hva med å komme med et tips heller? :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med vendbart håndtak?

Anonymous poster hash: 86231...a98

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med vendbart håndtak?

Anonymous poster hash: 86231...a98

At det kan vippes over slik at du enkelt forandrer "kjøreretning" for barnet etter vær og vind. Altså uten å løfte sportsdelen av understellet.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har Teutonia Mistral? Evt. Teutonia Mistral S.?

Skrevet

Anbefaler tfk med multix-bag :) kan ikke vende om håndtaket, men man kan snu bagen :) ser ikke vitsen på å vende håndtaket :P er det stygt vær har man jo regntrekk på...

AnonymBruker
Skrevet

Etter et år hvor jeg har ønsket meg vendbart håndtak omtrent hver dag, har jeg bestemt meg for at det er et must. Har lett etter vogner i hele kveld, rart det skal være så vanskelig å finne ei lett kombivogn med vendbart håndtak og lufthjul...

Skrevet

Emmaljunga Edge Duo med sportsunderstell har alt det der...

• Liker 1
Skrevet

Lettere vogn ser jeg nå, emmaljunga er ikke så lett men...

Gjest Little princess
Skrevet

Emmaljunga Edge Duo med sportsunderstell har alt det der...

Stemmer det ja :)

Men jeg tror man må be om å få med teleskophåndtak på sportsunserstellet for at det skal være vendbart. Jeg har vanlig sportsunserstell og det er ikke vendbart. Og jeg syntes ikke bagen er så forferdelig tung, man skal jo ikke drive å bære såå mye på den om den kun skal opp en etasje da, det klarer man jo :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pga jungelen av vogner bestemte vi oss for følgende

1. Man kan spørre etter best, men hva er best?

2. Hva er ditt bruk? Skal du gå mye i butikker, tog, buss etc?

3. Hva slags utseende liker du?

utifra 2 kan man finne ut av hva som passer best til deg. Hva som er best for andre er ikke best for alle.

Drit i hva andre sier er best, og gjør research selv og tenk utifra din situasjon hva som er best.

Anonymous poster hash: 3e02f...4da
Skrevet

Stemmer det ja :)

Men jeg tror man må be om å få med teleskophåndtak på sportsunserstellet for at det skal være vendbart. Jeg har vanlig sportsunserstell og det er ikke vendbart. Og jeg syntes ikke bagen er så forferdelig tung, man skal jo ikke drive å bære såå mye på den om den kun skal opp en etasje da, det klarer man jo :)

Nei jeg syns heller ikke den er så tung men emmaljunga er ikke akkurat kjent for å være lette vogner i forhold til mange andre .:-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bekkenløsning, småbarn og ei bratt trapp opp til leiligheten. Vogna står ute i bod, så jeg liker å kle på og gjøre klar babyen inne før jeg bærer bag og baby ut. Det kan fort bli noen turer om dagen, så jeg vil ha en bag som kan bæres med baby i.

Vendbart håndtak er virkelig et must, jeg kjøper ikke vogn uten. Mulig vi har spesielle værforhold, men jeg har ønsket meg dette hver dag i over ett år nå.

Emmaljunga Edge Duo var aktuell lenge, helt til jeg skjønte at bagen ikke egner seg til å bære opp og ned flere ganger daglig.

Lurer veldig på Teutonia Mistral med lufthjul nå, og en nett hardbag inni, men innbiller meg at den kanskje kan være litt trang når barnet blir større? Leste et sted at en på halvannet år hadde vokst ut av sin.

Ellers er jo Simo kombi med vendbart håndtak aktuell, men jeg kunne godt tenke meg noe spreke siden jeg Simo fra før og synes den er ganske "tungrodd", (men lun og god!).

Drit i hva andre sier er best, og gjør research selv og tenk utifra din situasjon hva som er best.

Anonymous poster hash: 3e02f...4da

Er akkurat det jeg prøver på her ;)

Skrevet

Hva med emmaljunga Edge duo pluss en lett tøybag du kan plassere nedi bagen?

Skrevet (endret)

Anbefaler tfk med multix-bag :) kan ikke vende om håndtaket, men man kan snu bagen :) ser ikke vitsen på å vende håndtaket :P er det stygt vær har man jo regntrekk på...

Vi prøvde den løsningen men det fungerte dessverre veldig dårlig for oss.. Han vokste jo ut av bagen alt for tidlig. Den er ikke særlig lang.

Edit: hvis den ikke har blitt endret på de siste 2-3 åra da! :)

Endret av siebaeo
Skrevet

Hva med en Quadrolift til Emmaljungaen?

http://www.emmaljunga.com/no/Tilbehor/Bruk_sportsvognen_som_bagvogn/Quadrolift-600.html

Vi har den og brukte den fra snuppa var nyfødt til vi sluttet med sportsvogndelen. Bagen var kjekk opp trappene, og lun og god. Når hun ble større brukte vi den som pose i sportsdelen, og sitteputa brukte vi helt til hun sluttet med "storvogna". Verd hver ei krone spør du meg!

Vi har forresten Sports understellet og det har vendbart håndtak.

SPORT CRYPTONITE UNDERSTELL
Et robust understell med teleskophandtak som både er trinnløst justerbart i høyden og vendbart når vind eller sol plager ditt barn. Levers med Emmaljunga sine egenproduserte kule-lagerhjul med eikefelger og luftfylte dekk, med svart/grå dekksider. Romslig varekurv i tekstil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...