Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt oppringt av et ukjent nummer de siste dagene. Først mens jeg sov og hadde slått av lyden, deretter mens jeg var på jobb og ikke hadde telefonen tilgjengelig, og så igjen mens jeg sov, på kvelden mens jeg var ute i hagen mens telefonen lå inne... (jobber turnus, så jeg har sovet en del på dagtid og jobbet mye i det siste)

Selvfølgelig burde jeg ringt tilbake, men de første 2 døgnene hadde jeg rett og slett ikke tid innenfor normale tidspunkter for når folk er våkne. Og etter denne tiden, så føler jeg det blir "flaut" å ta den eller å ringe tilbake, liksom, hvem er det som følger SÅ dårlig med på telefonen sin nå til dags? Derfor tok jeg den ikke da det ringte i dag :omg: :fnise:

Meeeeeeeeeeeeeeen: jeg finner ikke telefonnummeret noen steder. Jeg har søkt på google og i alle norske telefonkataloger på nettet, men får ikke opp ett eneste treff. Er det noen andre måter å finne ut hvem som har et nummer? Det er vel ikke noe vits i å prøve å ringe/sms'e noen nummeropplysning, når det ikke ligger i katalogene på internett?

Anonymous poster hash: 1e6fa...ef6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å erstatte en-to av de siste numrene med nuller for å se om du finner et "samlenummer".

Anonymous poster hash: e3a77...d2e
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Veldig mange i dag, inkludert meg selv, velger å ikke stå oppført i kataloger på nett, f.eks 1881.no. Dette er noe man kan ringe til sin operatør og få gjort, hvilket er helt gratis (reservasjon mot elektrisk katalog), ergo trenger det ikke å bety noe mystisk utover at man ikke vil at andre skal kunne søke opp nummeret på nettet. Det betyr ikke at man har hemmelig nummer (som er en annen tjeneste), men at man simplet hen ikke ønsker å stå oppført noe sted.

Dette har blitt mer og mer vanlig i dag. Hver eneste dag fikk jeg kunder som ringte inn og ønsket denne tjenesten. Og nei, det er ingen andre muligheter å finne ut hvem som står bak nummeret, med mindre det er et "selgernummer", da kan man f.eks sjekke telefonterror.no etc.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart om man ringer tilbake en uke tilogned to uker senere. Har forståelse for at folk jobber turnus, er opptatt, er syke osv.

Anonymous poster hash: 3ee58...ea8

AnonymBruker
Skrevet

Det ser ut som et helt vanlig mobilnummer, ikke noe selgernummer. Funker ikke å erstatte siste sifre med 0 og det er ikke et eneste treff på Google engang :)

Får vel bare ta den neste gang det ringer, da. Er det flaut å ikke ha svart/ringt tilbake på tre dager? :rodme:

Skrevet

Det ser ut som et helt vanlig mobilnummer, ikke noe selgernummer. Funker ikke å erstatte siste sifre med 0 og det er ikke et eneste treff på Google engang :)

Får vel bare ta den neste gang det ringer, da. Er det flaut å ikke ha svart/ringt tilbake på tre dager? :rodme:

Synest ikkje det er flaut. Ein kan ha vore opptatt, eller ha glemt det ut. Ikkje noko å tenke på.

Skrevet

Jeg ville sendt melding ala: "Hei, hvem er dette. Beklager at jeg ikke kunne ta telefonen. Mvh Navnet Ditt"

Ikke noe flaut å være opptatt med livet sitt, tvert i mot.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...