Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lider av anoreksi, så beklager om dere mener jeg overdramatiserer litt.

Idag spiste jeg lavkarbo som vanlig hele dagen, og på kvelden skulle jeg prøve å trigge sykdommen litt ved å skjeie ut med en brødskive eller to. Drakk kun vann til. Dette førte til at jeg gikk opp 1 kg? Vet det er vannvekt, men er det vanlig å gå opp SÅ mye i vannvekt kun av 2 brødskiver?

Veide meg btw noen timer etter jeg hadde spist, akkurat slik jeg har gjort alle dager, og veide 1 kg mere nå enn jeg pleier.

Anonymous poster hash: 4a7db...598

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lider av anoreksi, så beklager om dere mener jeg overdramatiserer litt.

Idag spiste jeg lavkarbo som vanlig hele dagen, og på kvelden skulle jeg prøve å trigge sykdommen litt ved å skjeie ut med en brødskive eller to. Drakk kun vann til. Dette førte til at jeg gikk opp 1 kg? Vet det er vannvekt, men er det vanlig å gå opp SÅ mye i vannvekt kun av 2 brødskiver?

Veide meg btw noen timer etter jeg hadde spist, akkurat slik jeg har gjort alle dager, og veide 1 kg mere nå enn jeg pleier.

Ja, drikker man en liter vann vil man øke en kilo i "vannvekt" :)

Anbefaler forøvrig å kaste badevekta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det du ser på vekta er jo ikke fett som du har lagt på deg, men maten og drikken som ligger i fordøyelsessystemet ditt. Selv om det ikke er kalorier i vann så veier jo vann noe(bare prøv å veie et litermål med vann i på kjøkkenvekta!).

Husk, badevekta er idiot, den ser ikke forskjell på fett, muskler, skjelett, organer, mat i fordøyelsessystemet etc. Å veie seg når man har spist noe er som å veie seg mens man holder en kilospakning med mel i hver hånd:P

Om du vil ha et så stabil resultat som mulig, vei deg alltid om morgenen, FØR du spiser noe, men ETTER du har vært på toalettet. Ellers er det fin lite vits.

Anonymous poster hash: cdfff...ab6
AnonymBruker
Skrevet

Det du ser på vekta er jo ikke fett som du har lagt på deg, men maten og drikken som ligger i fordøyelsessystemet ditt. Selv om det ikke er kalorier i vann så veier jo vann noe(bare prøv å veie et litermål med vann i på kjøkkenvekta!).

Husk, badevekta er idiot, den ser ikke forskjell på fett, muskler, skjelett, organer, mat i fordøyelsessystemet etc. Å veie seg når man har spist noe er som å veie seg mens man holder en kilospakning med mel i hver hånd:P

Om du vil ha et så stabil resultat som mulig, vei deg alltid om morgenen, FØR du spiser noe, men ETTER du har vært på toalettet. Ellers er det fin lite vits.

Jeg veier meg hver morgen også. Si at jeg går ned ca 1 kg over natta, hver natt. Da vil jeg jo veie 1 kg mer enn jeg pleier i morgen tidlig, ettersom jeg veier 1 kg mere enn jeg pleier i kveld :(

AnonymBruker
Skrevet

Jeg veier meg hver morgen også. Si at jeg går ned ca 1 kg over natta, hver natt. Da vil jeg jo veie 1 kg mer enn jeg pleier i morgen tidlig, ettersom jeg veier 1 kg mere enn jeg pleier i kveld :(

Ikke nødvendigvis. Bare vei deg på morgenen du, og bare da, så ser du hva jeg mener:)

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å vei deg, og kom deg til legen.

Anonymous poster hash: a2c69...5d7
  • Liker 2
Skrevet

Du er syk. Du har ikke et normalt forhold til verken mat eller vekt, så det du ser og tror om deg selv og vekten din stemmer ikke med virkeligheten.

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Det holder å veie seg en gang pr uke.

Skrevet

Kjære AB

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til
http://www.iks.no/ 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen

Sophie-Ann, mod

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...