AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Hei hei! Jeg skrev meg ut av skolen to måneder før siste eksamen på vgs, jeg vet det var dumt, men var ødelagt og forvirret etter dødsfall i familien. Da jeg snakket med rådgiver på bjørknes fikk jeg beskjed om å måtte ta alle fag på nytt etter 23/5 regelen. Rådgiver på min forrige vgs mente jeg bare skulle ta eksamen i norsk og historie for å få fullført vitnemålet. Hva stemmer? Om jeg tar disse to siste eksamene, hvordan blir jeg vurdert ved poengberegbing under opptak for høyere utdanning? Jeg har jobbet i samme jobb siden vgs, gått på fhs og er 24år. Om dette spiller noen rolle.. Tusen takk for svar Anonymous poster hash: c9f42...9e6
Black March Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Hei. Snakket du med begge rådgivere samtidig? Det har vert en omskiftning fra Reform 94 til Kunnskapsløftet de siste årene. Derfor kan det godt hende at rådgiveren fra Bjørknes hadde rett. Siden du da ville ha manglet 2 eksamener fra R94 for å få godkjent vitnemålet men nå er det ikke lenger mulig å ta R94 eksamener så du må skaffe deg ett godkjent kunnskapsløfte-vitnemål. I det fall vil 23\5 regelen være ett godt alternativ. En annen bonus med 23\5 regelen er at da er det kun ca 9 eksamener som vil være gjeldende. Og alle eventuelt dårlige karakterer fra VK1-VK2 vil falle bort.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #3 Skrevet 20. juli 2013 Hei. Snakket du med begge rådgivere samtidig? Det har vert en omskiftning fra Reform 94 til Kunnskapsløftet de siste årene. Derfor kan det godt hende at rådgiveren fra Bjørknes hadde rett. Siden du da ville ha manglet 2 eksamener fra R94 for å få godkjent vitnemålet men nå er det ikke lenger mulig å ta R94 eksamener så du må skaffe deg ett godkjent kunnskapsløfte-vitnemål. I det fall vil 23\5 regelen være ett godt alternativ. En annen bonus med 23\5 regelen er at da er det kun ca 9 eksamener som vil være gjeldende. Og alle eventuelt dårlige karakterer fra VK1-VK2 vil falle bort. Hei, takk for svar Jeg snakket med rådgiveren på bjørknes i 2009, rådgiveren på vgs snakket jeg med i år.. Vil det da si at ingen av de fagene jeg har tatt på vgs som inngår i 23/5-regelen vil gjelde? Så jeg må ta alle fagene? Jeg har veldig gode karakter fra vgs så det hadde jo vært veldig trist...Anonymous poster hash: c9f42...9e6
Black March Skrevet 20. juli 2013 #4 Skrevet 20. juli 2013 (endret) Hei, takk for svar Jeg snakket med rådgiveren på bjørknes i 2009, rådgiveren på vgs snakket jeg med i år.. Vil det da si at ingen av de fagene jeg har tatt på vgs som inngår i 23/5-regelen vil gjelde? Så jeg må ta alle fagene? Jeg har veldig gode karakter fra vgs så det hadde jo vært veldig trist...Anonymous poster hash: c9f42...9e6 Vet ikke, du blir nødt til å spørre noen som faktisk kan reglene. Ærlig talt er jeg litt usikker på hvor gode rådgiverene til Sonans/Bjørknes faktisk er. Har vert innom der to ganger, og begge gangene ga de feilinformasjon på essentielle punkter. Det sagt så er ikke rådgiverene ved vgs det spor bedre.... Helt tragisk at det ikke finnes noen man kan kontakte som faktisk har stålpeiling på temaet og regler Endret 20. juli 2013 av Black March
amonyn Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Har du tatt et fag, så har du tatt et fag. Skolen din har rett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå