Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2004 #1 Skrevet 17. april 2004 Kom til å tenke på dette idag... Korleis kan ein måle størrelsen på fingeren sin, slik at ein får ein ring som blir passe? Vi har ikkje tenkt å inngå forlovelse i den forstand at begge er med å velger ut ringar, eg går liksom rundt å ventar på eit frieri eg då... Men dersom han skal komme med ring under frieriet, bør han jo vite kor stor ringen skal vere.. Og korleis gjer de med inngravering og slikt? Er det sånn ein ventar med til etter frieriet? (No må de ikkje tru at eg går rundt og planlegg at han skal fri til meg :oops: , men vi pratar jo litt om det - er greit å ha ting klart for seg, liksom!) Håpar nokon har gode svar!
Gjest Poirot Skrevet 17. april 2004 #2 Skrevet 17. april 2004 Vi kjøpte etterpå, vi. Hvis ikke får han jo bare ta en sjanse, så får dere evt bytte. Eller han kan måle på en av de du har og ta med denne til gullsmed.
Chiquita Skrevet 17. april 2004 #3 Skrevet 17. april 2004 Mål en ring som du allerede har passer - mål diameteren på den... Eller du kan gå inn til en gullsmed og spørre om du kan få måle hvilken ring-størrelse du har
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2004 #4 Skrevet 17. april 2004 Har ikkje ein einaste ring eg, er ikkje noko ring-jente. (men ein gifte-ring skulle eg nok kunne takle.... ) Kunne kanskje tatt turen innom gullsmeden og målt ja...
Fru Snurp Skrevet 18. april 2004 #5 Skrevet 18. april 2004 Dette er da ingenting å bekymre seg for :-) Da min kjære fridde hadde han kjøpt ring. Det viste seg at den var aaaaalt for stor. Men jeg gikk bare til gullsmeden der ringen var kjøpt dagen etter og fikk byttet den. Ikke noe problem :-) Men om du tror han skal gravere inn noe på forhånd, så er det jo mest praktisk om han vet størrelse. Men det er heller ikke store problemet. De aller fleste ringer kan tas både inn og ut, og graveringen kan gjøres på nytt. Regner med at de i forretningen gir ham noen gode tips også, så du kan bare ta dette med ro og vente i spenning på at at skal stille det store spørsmålet ;-)
Vendelin Skrevet 18. april 2004 #6 Skrevet 18. april 2004 Gullsmeden har "jukseringer" som måler størrelsen. Så dette er ikke noe problem i det hele tatt. Dra til hvilken som helst gullsmed å si at du må måle størrelsen og 2 minutter etterpå er det i boks
Murf Skrevet 18. april 2004 #7 Skrevet 18. april 2004 Vi venter med inngravering til rett før bryllupet.. Damen i butikken lurte på hva vi ville gravere inn ved forlovelsen, men vi hadde ingen gode forslag, og da ville jeg heller vente. Vet om noen som graverte forlovelsesdato og bryllupsdato lenge før de hadde fortalt det til noen at de hadde forlovet seg. Kjekt det, men samtidig annonserte et annet par i samme vennekrets at de skulle gifte seg den dagen! Halvparten av gjestene ville da fått et dilemma.... Så de måtte ringe og spørre om de andre kunne flytte datoen, siden de hadde gravert inn sin... Utrolig nok gikk det greit. M
Gjest Tex Skrevet 18. april 2004 #8 Skrevet 18. april 2004 Så de måtte ringe og spørre om de andre kunne flytte datoen, siden de hadde gravert inn sin... Utrolig nok gikk det greit. :o :o Hva enkelte mennesker kan få seg til å gjøre...... *riste på hodet*
Gjest MrsL Skrevet 18. april 2004 #9 Skrevet 18. april 2004 Min sambo lånte ringer hos Gullsmeden for å ha i hånda da han skulle gå ned på kne. Jeg ønsket meg egentlig hvitt gull i ringene så han hadde lånt det. I tillegg hadde han målt str. på en ring jeg har fra før slik at han hadde med det rette målet i butikken. Da vi skulle plukke ut ringene skiftet jeg mening fra hvitt til gult gull, så da var det jo greit at han bare hadde lånt ringene :-) *snill gullsmed vi har ja*
Lullu Skrevet 18. april 2004 #10 Skrevet 18. april 2004 Min sambo kjøpte forlovelsesring til meg og ikke til seg selv. Dvs. han kjøpte en nydelig diamantring, så plukket vi heller ut gifteringene sammen. Det var midt i blinken for meg at det ble slik. Syntes det er hyggelig å plukke ut gifteringene sammen. Vi har ikke gravert inn noen dato i min forlovelsesring. Kommer bare til å feire bryllupsdagen, så tar det ikke så nøye. Forlovet oss på julaften, så det husker vi nok resten av livet allikevel. Ringen jeg fikk, kunne jeg bare bytte i annen størrelse dersom den ikke passet. Men det gjorde den jo :-)
Rannva Skrevet 19. april 2004 #11 Skrevet 19. april 2004 Min samboer tyvlånte en ring jeg har (de ligger vanligvis bare i en skuff), og tok denne med til gullsmeden. Dermed fikk jeg rett størrelse. Men dette er nok noe du trenger å bekymre deg over. Enten finner han størrelsen selv, eller så kan jo ringen justeres/byttes. Gravering er vanlig å gjøre etter frieriet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå