Gå til innhold

Man gir da ikke kortdetaljer over e-post?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på ferie til Sør-Europa, og har bestilt hotell via nett. Nå viser det seg at kredittkortet mitt har blitt misbrukt (detaljene stjålet), og betalingen ble derfor avvist. Jeg har et annet kort jeg kan betale med, men hotellet vil gjerne ha detaljene pr. e-post. Det er noe jeg på ingen måte oppfatter som sikkert, og det frister ikke å gjøre det. Eller rettere sagt: det skjer ikke. Særlig med tanke på at jeg nettopp ble svindlet. Det andre kortet er dessuten et debet-kort, så det ville vært en mye større krise om dette ble misbrukt.

Hotellet er lite samarbeidsvillige, det eneste alternativet de har gitt meg er å sende detaljene på fax (!).

Uansett - det ordner seg forhåpentligvis. Men det er da merkelig at et etablert og seriøst hotell ber om slike detaljer på e-post, er det ikke? Jeg trodde liksom at dette var standard sikkerhets-forholdsregler?

Anonymous poster hash: 99edc...45d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på ferie til Sør-Europa, og har bestilt hotell via nett. Nå viser det seg at kredittkortet mitt har blitt misbrukt (detaljene stjålet), og betalingen ble derfor avvist. Jeg har et annet kort jeg kan betale med, men hotellet vil gjerne ha detaljene pr. e-post. Det er noe jeg på ingen måte oppfatter som sikkert, og det frister ikke å gjøre det. Eller rettere sagt: det skjer ikke. Særlig med tanke på at jeg nettopp ble svindlet. Det andre kortet er dessuten et debet-kort, så det ville vært en mye større krise om dette ble misbrukt. Hotellet er lite samarbeidsvillige, det eneste alternativet de har gitt meg er å sende detaljene på fax (!). Uansett - det ordner seg forhåpentligvis. Men det er da merkelig at et etablert og seriøst hotell ber om slike detaljer på e-post, er det ikke? Jeg trodde liksom at dette var standard sikkerhets-forholdsregler? Anonymous poster hash: 99edc...45d

Vi reiser en del, og bor gjerne på 4-5 stjerners hotell. Blir alltid bedt om å sende pr post eller via nettsiden (type sikret link).

Jeg tok faktisk en telefon til banken for å høre om det er ok å sende, og han so at det er helt greit.

Helst med kredittkort, men uansett er det bare å sende inform på mail.

Ble overrasket over svaret, men da gjør vi bare det...

Anonymous poster hash: defee...3f3

AnonymBruker
Skrevet

Jøss. Vel det var jeg som laget denne tråden, så jeg har ikke noe kredittkort å betale med akkurat nå :P

Jeg kan jo også legge til at dette er detaljer for å faktisk betale, altså trekke beløpet fra konto, ikke bare holde av slik man ofte gjør når man bestiller. Mao. må de ha cvv-koden også. *skeptisk*

AnonymBruker
Skrevet

Jøss. Vel det var jeg som laget denne tråden, så jeg har ikke noe kredittkort å betale med akkurat nå :P Jeg kan jo også legge til at dette er detaljer for å faktisk betale, altså trekke beløpet fra konto, ikke bare holde av slik man ofte gjør når man bestiller. Mao. må de ha cvv-koden også. *skeptisk* Anonymous poster hash: 99edc...45d

Vi har aldri blitt bedt om cvv-koden, så det er merkelig.

Hotellet har likevel kunne trekke og/eller reservere beløp fordet. Ville droppet å gi det, månader levert fra meg det andre.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri blitt bedt om cvv-koden, så det er merkelig.

Hotellet har likevel kunne trekke og/eller reservere beløp fordet. Ville droppet å gi det, månader levert fra meg det andre.Anonymous poster hash: defee...3f3

Sorry skrivefeil...

Men poenget var at cvv skal ikke være nødvendig. Vi har aldri gitt det fra oss ifm hotellbetaling.

AnonymBruker
Skrevet

Sorry skrivefeil...

Men poenget var at cvv skal ikke være nødvendig. Vi har aldri gitt det fra oss ifm hotellbetaling.

Ok. Takk for svar - nå har det uansett ordnet seg med hotellet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...