AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Oppdaget plutselig at noen har misbrukt kredittkortet mitt de siste dagene. Jeg fant det ut nærmest ved en tilfeldighet, siden det er et kort jeg bruker ekstremt sjeldent. Sist var i mai, da jeg bestilte et par ting fra Amazon. Jeg vil nesten tro det er da detaljene ble stjålet. Jeg har ringt banken og fått dem til å sperre kortet. Jeg har gått inn på amazon-kontoen min og slettet kortet fra betalingshistorikken der, og endret passordet til kontoen min. Er det noe mer jeg bør gjøre? Anonymous poster hash: 69c70...faf
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 En bekjent av meg opplevde det samme. Kortet ble trukket for flere tusen. Han meldte fra til banken og fikk etter hvert pengene tilbake. Anonymous poster hash: a204c...b1d
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Dette var et kredittkort, så det er heldigvis ingen penger som faktisk er tapt. (men dæven - det er ikke morsomt å rusle inn i nettbanken og oppdage at det manger 7500 kroner!) Jeg lurte mer på om jeg burde skifte passord i nettbanken eller noe slikt. Virker usannsynlig - men jeg vil jo være så forsiktig som mulig her. Anonymous poster hash: 69c70...faf
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Oppdaget plutselig at noen har misbrukt kredittkortet mitt de siste dagene. Jeg fant det ut nærmest ved en tilfeldighet, siden det er et kort jeg bruker ekstremt sjeldent. Sist var i mai, da jeg bestilte et par ting fra Amazon. Jeg vil nesten tro det er da detaljene ble stjålet. Jeg har ringt banken og fått dem til å sperre kortet. Jeg har gått inn på amazon-kontoen min og slettet kortet fra betalingshistorikken der, og endret passordet til kontoen min. Er det noe mer jeg bør gjøre? Anonymous poster hash: 69c70...faf Fikk du dekket det tapte beløpet? Bruk paypal og lignende til å handle over nett i utlandet istedet, da slipper du å oppgi kortdetaljer til butikken. Anonymous poster hash: 9e27f...d77
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Igjen - det er kredittkort, så det er ikke noe å dekke sånn sett. Kortet er sperret, og de i banken sa det bare var å sende inn en reklamasjonssak, så burde det være greit. Amazon tar faktisk ikke PayPal. Helt utrolig, men sånn er det. Heldigvis pleier jeg å bruke kredittkort når jeg først handler på nett - det var jeg glad for nå. Anonymous poster hash: 69c70...faf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå