Gå til innhold

Mann som ikke vil ta snorkingen alvorlig

Anbefalte innlegg

Gjest anonym
Skrevet

Vi har vært samboere noen måneder, og det har av og til vært problemer med at han snorker. Sist jeg vekket ham og forsøkte å få han til å legge seg over på siden, fikk jeg på morgenen høre at han ikke hadde sovet mer fordi jeg vekket ham. Jeg er selv dessverre oftest nødt til å ta sovepiller for å få sove, og blir jeg vekket må jeg ta pillene i en ekstra omgang og blir helt gåen neste dag. Selv har han ingen søvnproblemer.

Jeg spurte om han ikke kunne legge seg et annet sted når han snorket, da ble han nesten rasende for at jeg skulle tillate meg å jage ham ut av hans eget soverom (vi bor i hans hus). Da jeg nevnte at jeg kunne legge meg et annet sted sa han at "hva slags forhold blir det?".

Da ble det ikke noe forhold etter hans mening.

Han var overhode ikke interessert i å diskutere det. Og så sa han at jeg snorket også, det vet jeg faktisk ikke, men han har aldri vekket meg for å få meg til å legge meg på siden eller liknende, så synes det virket litt rart..

I et annet av samboerforholdene jeg har hatt hvor mannen snorket, tok mannen dyne og pute og la seg et annet sted for at jeg skulle få sove. Det var liksom helt selvfølgelig for ham.

Synes dette virker litt rart, nesten som å få til en krangel for til å gjøre slutt...

Han har et hus som er innredet på en litt gammeldags måte, bla. er gardinene helt utdaterte enkelte steder, ser ut som de er fra 40-50 tallet, men han tåler ikke å høre at det kanskje er tid for forandringer. Han blir kjempesur og fornærmet!

Videoannonse
Annonse
Gjest LadyGlaGla
Skrevet

Eksen min snorka, og han tok snorkeoperasjon, noe jeg ikke anbefaler. Det ble værre.

Løsninga ble ørepropper, for meg, litt ekkelt de første dagene, men fungere fint. Snorkesprayen er også effektiv.

Gjest anonym
Skrevet

Eksen min snorka, og han tok snorkeoperasjon, noe jeg ikke anbefaler. Det ble værre.

Løsninga ble ørepropper, for meg, litt ekkelt de første dagene, men fungere fint. Snorkesprayen er også effektiv.

bruker ørepropper men de demper ikke lyden av snorkingen så mye at jeg ikke våkner av det...

Gjest anonym
Skrevet

bruker ørepropper men de demper ikke lyden av snorkingen så mye at jeg ikke våkner av det...

Snorkeoperasjon er ikke aktuelt og ørepropper hjelper bare delvis dessverre...

Men det jeg reagerer på er ADFERDEN hans, at han ikke er åpen for å snakke om at dette er et problem for meg. Han er mer enn godt voksen og jeg synes han burde ta det mer alvorlig. Men jeg blir blankt avvist!

Og at han blir sur og fornærmet når jeg påpeker at ting burde fornyes en smule..gardinene for eksempel. Han tar det helt personlig og som kritikk!

AnonymBruker
Skrevet

La meg på sofaen jeg...!

Jeg tok opp hele nattan på lydbånd på mobilen... Herregud... det var 8 timers snork uten avbrudd! Ikke noe rart at jeg sov 13-14 timer hver lørdag :vetikke: Var så utslitt av å ikke sove godt i 5 dager i strekk.

Anonymous poster hash: 7f6f8...9a6
Gjest LadyGlaGla
Skrevet (endret)

Kanskje han tar deg mer på alvor om også du leter etter ei løsning og ikke bare legger det over på han? Menn har det jo med å snorke.

Hvorfor snakke så mye? Finn heller ei løsning på egen hånd. Du kan gå på apoteket å be om å få bestillt ørepropper som stenger ute den frekvensen som snorking går på, for det finnes.

Og gardinene? Kanskje han liker de? Syns ikke du skal bry deg om det, finnes værre ting her i verden en gamle gardiner. Pick your fights sier nå jeg.

Ikke ødelegg forholdet ditt med å hisse deg opp over detaljer. Han synes sikkert det blir kjærringmas, beklager altså.

Endret av LadyGlaGla
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes faktisk ikke ørepropper som stenger snorkelyder og høye hvesende pustelyder ute:-(

De som snorker er gjerne menn med høy fettprosent og som ikke trener...

Kjæresten startet å bruke kortison nesespray og det hjalp!

Kjenner en som skilte seg pga snorking hos mannen...

Anonymous poster hash: ac869...b56

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han tar deg mer på alvor om også du leter etter ei løsning og ikke bare legger det over på han? Menn har det jo med å snorke.

Hvorfor snakke så mye? Finn heller ei løsning på egen hånd. Du kan gå på apoteket å be om å få bestillt ørepropper som stenger ute den frekvensen som snorking går på, for det finnes.

Og gardinene? Kanskje han liker de? Syns ikke du skal bry deg om det, finnes værre ting her i verden en gamle gardiner. Pick your fights sier nå jeg.

Ikke ødelegg forholdet ditt med å hisse deg opp over detaljer. Han synes sikkert det blir kjærringmas, beklager altså.

Hva mener du med detaljer?

Mange kvinner får ødelagt sine liv ved at snorking gjør de gale! Søvnmangel og sinne skaper styggedommer så det holder!!

Anonymous poster hash: ac869...b56

Gjest Ciegus
Skrevet

Følger med her i tilfelle noen gode tips dukker opp.

Har du prøvd andre ørepropper? For min del funker vokspropper (de med bomullslag, men også kulene er gode) veldig bra, om jeg hører snorkingen gjennom må jeg bare justere de litt. Men får gnagsår etterhvert så skulle gjerne greid meg uten propper...

Gjest Heartbeat
Skrevet

Sov på hvert deres soverom om han ikke vil snakke om det :)

Ting er til for å løses

AnonymBruker
Skrevet

Dytt ham rundt på siden hver gang han snorker, så legger han seg på et annet rom til slutt :)

Anonymous poster hash: 5c277...520
AnonymBruker
Skrevet

kjøp snorkeputen som utløses av snorkelyd og slutter når han stopper snorkingen.

Jeg pleide å ta en pute på fjeset til de som snorket. Ha en spray med vann og spray han når han snorker.

Late-snork selv kjempehøyt til han våkner (gjerne dytt i han om han ikke våkner)...

Jeg ville selv sovet på eget soverom.

Anonymous poster hash: 86fc2...ba0
Skrevet

Vi har vært samboere noen måneder, og det har av og til vært problemer med at han snorker. Sist jeg vekket ham og forsøkte å få han til å legge seg over på siden, fikk jeg på morgenen høre at han ikke hadde sovet mer fordi jeg vekket ham. Jeg er selv dessverre oftest nødt til å ta sovepiller for å få sove, og blir jeg vekket må jeg ta pillene i en ekstra omgang og blir helt gåen neste dag. Selv har han ingen søvnproblemer.

Jeg spurte om han ikke kunne legge seg et annet sted når han snorket, da ble han nesten rasende for at jeg skulle tillate meg å jage ham ut av hans eget soverom (vi bor i hans hus). Da jeg nevnte at jeg kunne legge meg et annet sted sa han at "hva slags forhold blir det?".

Da ble det ikke noe forhold etter hans mening.

Han var overhode ikke interessert i å diskutere det. Og så sa han at jeg snorket også, det vet jeg faktisk ikke, men han har aldri vekket meg for å få meg til å legge meg på siden eller liknende, så synes det virket litt rart..

I et annet av samboerforholdene jeg har hatt hvor mannen snorket, tok mannen dyne og pute og la seg et annet sted for at jeg skulle få sove. Det var liksom helt selvfølgelig for ham.

Synes dette virker litt rart, nesten som å få til en krangel for til å gjøre slutt...

Han har et hus som er innredet på en litt gammeldags måte, bla. er gardinene helt utdaterte enkelte steder, ser ut som de er fra 40-50 tallet, men han tåler ikke å høre at det kanskje er tid for forandringer. Han blir kjempesur og fornærmet!

Syns han har rett til å bli sint her.

• Liker 1
Gjest sweetsugar
Skrevet

Hva med ørepropper? Sier meg enig med han, du spør jo ikke om mannen kan flytte seg fra sitt eget soverom i sitt eget hus.. Men prøv med ørepropper. Vet hvor irriterende det kan være da..

Gjest sweetsugar
Skrevet

Kjenner til den. Ikke å annbefale.

Gjest Murica
Skrevet

Skjønner ikke helt hva gardinene og innredning har med dett å gjøre.

MEN, legg deg på ett annet rom selv, eller dytt han hver gang han snorker.

Gjest Eurodice
Skrevet

Hva med ørepropper? Sier meg enig med han, du spør jo ikke om mannen kan flytte seg fra sitt eget soverom i sitt eget hus.. Men prøv med ørepropper. Vet hvor irriterende det kan være da..

Du vet det, ja. Hvor mange år har du bodd sammen med en som snorker som et treskeverk?

Gjest sweetsugar
Skrevet (endret)

Du vet det, ja. Hvor mange år har du bodd sammen med en som snorker som et treskeverk?

hmm..typ 15 år? Noe sånt.

15 var kansje litt mye, 13 tenker jeg vi sier.

Endret av sweetsugar
  • Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

hmm..typ 15 år? Noe sånt.

15 var kansje litt mye, 13 tenker jeg vi sier.

Delte du rom med en snorkende søster da? :laugh:

Gjest sweetsugar
Skrevet

Delte du rom med en snorkende søster da? :laugh:

Nei, lå vegg i vegg med faren min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...