Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Etter mitt besøk hos tannlegen min idag, fikk jeg høre at tanna som plaget meg må fjernes og erstattes med implantant. Jeg fikk sjokk da jeg hørte prisen på kostnader ( 20 000-25 000)

Lurer derfor på om det er noen der ute som har gjørt dette i utlandet, og vil gjerne vite hvor, prisen, og servicen.....

Trenger virkelig hjelp, tips , og vil derfor være takknemlig om noen tar seg tid til å svare meg.

Det er sikkert billigere i andre europeiske land.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en synlig tann? Hvis ikke, ville jeg bare ha fjernet den og gitt faen :P

Skrevet

Det er tannlegereiser til Tyrkia iallfall.

Skrevet

Er det en synlig tann? Hvis ikke, ville jeg bare ha fjernet den og gitt faen :P

Den er usynlig, men jeg vil helst ha en tann der.

Er fortsatt åpen for flere forslag

Skrevet

Har du gått til offentlig eller privat? Om du har gått til privat er det nok veldig mye billigere hos offentlig.

Jeg fikk et prisomslag på 20 000 hos privat, og det ble satt ned til 7000 hos offentlig.

Skrevet

Har du gått til offentlig eller privat? Om du har gått til privat er det nok veldig mye billigere hos offentlig.

Jeg fikk et prisomslag på 20 000 hos privat, og det ble satt ned til 7000 hos offentlig.

Ja det var privat. Jeg ringte til min tidligere og faste tannlege ( offentlig) , men de sa at de ikke hadde kapasitet til å behandle voksne patienter.

Det var godt å høre at du betalte kun 7000 her i Norge uten å måtte reise til utlandet.

Kunne du være så snill å fortelle meg hvilken tannlege du har vært hos, og om du er fornøyd med behandlingen.

Skrevet

Siden vi bor i verdens "rikeste land" så koster sånt minimum en drøy månedslønn, riktignok om man tjener bra. Så derfor foregår også tann-turisme for å få ned kostnadene.

Problemene med å reise langt når det gjelder implantater er at du må flere turer...

Det er ikke bare å bore i kjeven å skru inn bolten. Det må kanskje beinvevsbygging-til (eller hva det nå heter). Det tar tid.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er bakerst greier man seg med en tann mindre der. Og ellers kan man vanligvis bygge en bro mellom to tenner, dette er billigere.

Beste alternativet i utlandet er nok øst-europa, feks Ungarn eller Polen, siden man må ta det i to omganger, og det bare dreier seg om en tann. Eventuelt om man finner en tannlege her i Norge som vil sette på implantatet, selv om du har fått stiften og det andre et annet sted. (Det er tannleger her i Norge som samarbeider med og anbefaler klinikker i utlandet.)

Anonymous poster hash: fd418...83e
AnonymBruker
Skrevet

Moren min var hos Budapest-klinikken.

Anonymous poster hash: f0a34...e08
Skrevet

Moren min var hos Budapest-klinikken. Anonymous poster hash: f0a34...e08

Er hun fornøyd ? Er litt nyggerig på hvor mye det kostet henne ( inkl. Fly, opphold, implantant?

Vil være stor takknemlig for svar!

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame!

Ann Christin

- MOD -

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...