Gå til innhold

Foreldre som lar et barn sitte i bilen på sommeren

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Må miste barnet de må også steriliseres slik at de ikke kan få barn. De må også nektes og adoptere barn

Kanskje det kan få folk til og forstå hvor farlig det er og la barn være igjen i en varm bil,

Og folk som lar dyr sitte igjen i en varm bil burde ikke få lov til og ha dyr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja. Nå er det forskjell på fem minutter og flere timer. Og ikke minst hvor store barna er. Om hundene har tilgang på vann. Om de har kjølevifte i bilen eller aircondition på...

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Nå er det forskjell på fem minutter og flere timer. Og ikke minst hvor store barna er. Om hundene har tilgang på vann. Om de har kjølevifte i bilen eller aircondition på...

Jeg tenker som så med å la stekeovnen stå og varmes opp hvis jeg skal en kjapp tur over gata osv.; hvis jeg blir påkjørt eller noe annet skjer så er det ekstra kjipt at huset brenner ned fordi fem minutter ble til en tur på sykehuset i ubevisst tilstand. Samme tanken med å la et barn eller en hund stå i bilen mens "jeg skal bare…"

Anonymous poster hash: f7dc6...0e2

• Liker 10
Skrevet

For meg blir det som å måtte lenke seg til godstolen. Tenk om jeg får hjertestans mens jeg er hjemme alene og middagen står i ovnen. Tenk om jeg kommer i en bilulykke om jeg er i bil. Tenk om jeg drukner når jeg bader. Hva om jeg sklir i dusjen og slår meg hjel mens mini ser på barnetv. Hva om jeg faller og slår meg bevisstløs i skogen med bikkjene. Det er så mye om og men her i verden, men man kan jo ikke la være å leve av den grunn. Hvem som helst kan bli meiet ned av bussen uavhengig om de har barn eller bikkjer i bilen.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

For meg blir det som å måtte lenke seg til godstolen. Tenk om jeg får hjertestans mens jeg er hjemme alene og middagen står i ovnen. Tenk om jeg kommer i en bilulykke om jeg er i bil. Tenk om jeg drukner når jeg bader. Hva om jeg sklir i dusjen og slår meg hjel mens mini ser på barnetv. Hva om jeg faller og slår meg bevisstløs i skogen med bikkjene. Det er så mye om og men her i verden, men man kan jo ikke la være å leve av den grunn. Hvem som helst kan bli meiet ned av bussen uavhengig om de har barn eller bikkjer i bilen.

Selvfølgelig, ulykker er ting som skjer med folk. Men hvis noe kan skje med barna eller hundene pga. noe jeg kunne bare unngått å gjøre, blir det litt annerledes synes jeg.

Anonymous poster hash: f7dc6...0e2

• Liker 4
Gjest TinaT
Skrevet

Det er mange som "bare skulle være borte 5 minutt" .. så skjer noe uforutsett og ærendet tar lengre tid enn planlagt. Jeg kunne aldri levd med meg selv etterpå om noe hadde skjedd mitt barn fordi jeg lot barnet sitte alene i bilen. Leger advarer folk mot nettopp dette - de har opplevd flere tilfeller når barn er kommet inn til sykehuset dehydrerte og overopphetet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men for meg er det feil.

Jo, man velger selv å få barn eller hund, men man kan ikke sette seg selv helt på hylla likevel, mener jeg. Å la mini eller bikkjene sitte i bilen mens jeg er å handler melk kommer jeg aldri til å tenke er feil. Det er forøvrig snakk om en syvåring. Synes absolutt ikke det er ok å la små barn sitte i bilen eller valper uten alenetrening for den saks skyld.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

"skal bare..." er verdens farligste setning.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men for meg er det feil.

Jo, man velger selv å få barn eller hund, men man kan ikke sette seg selv helt på hylla likevel, mener jeg. Å la mini eller bikkjene sitte i bilen mens jeg er å handler melk kommer jeg aldri til å tenke er feil. Det er forøvrig snakk om en syvåring. Synes absolutt ikke det er ok å la små barn sitte i bilen eller valper uten alenetrening for den saks skyld.

De det har gått galt for, har nok helt sikkert ikke tenkt at det var feil de heller. Da ville de jo ikke ha gjort det. Hvis barnet ditt er stort nok til å låse seg selv ut, blir det annerledes.

Anonymous poster hash: 09d49...6c1

Gjest Blondie65
Skrevet

Det tok 1 og 15 minutter fra 7 åringen ble funnet gråtende alene i bilen til faren dukket opp. Ingen vet hvor lenge han alt hadde vært alene. Dette er ikke å "løpe inn etter melk og brød".

Jeg er motstander av absolutt regler som skal gjelde absolutt alle i by og land osv. Men i Bergen sentrum lar man ikke et barn sitte alene i en bil i sommervarmen - og spesielt ikke hvis man er så distré at en ikke husker at en har ansvar for et barn.

Jeg ville ikke selv latt et barn vente alene i bilen (hvorfor i all verden er der nødvendig med en 7 åring) men jeg kan forstå at man kan komme i et dilemma om man er alene med et sovende barn og et kort nødvendig ærend.

Men i en storby?

Aldri.

AnonymBruker
Skrevet

Okei, dette er helt borte fra temaet.. men hvordan starter jeg en ny tråd? debatt? Er ny her skjønner dere.

Anonymous poster hash: bd230...aae
Skrevet

Syns absolutt ikke noe om det! Om det er sommer eller ei.

Man skal ikke la barn sitte igjen i bilen ubevoktet!

Dyr også!

Skrevet

Å risikere at sønnen min skulle lide en alt for tidlig, ensom, lang og pinefull død er noe jeg bare ikke gjør. Så på varme sommerdager så tar jeg han men meg kom på butikken. Det kan tross alt skje noe uforutsett.

Dessuten vil jeg unngå at noen står og venter utenfor bilen min når jeg kommer ut fordi de er bekymret for barnet alene i bilen i sommervarmen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei, dette er helt borte fra temaet.. men hvordan starter jeg en ny tråd? debatt? Er ny her skjønner dere.

Anonymous poster hash: bd230...aae

Gå inn på det forumet du vil skrive i, og klikk opprett emne. Det fins også et øvelsesforum der du kan teste.

Anonymous poster hash: 09d49...6c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...