Malum Skrevet 22. juli 2013 #41 Del Skrevet 22. juli 2013 For et par år siden hørte jeg denne historien fra flere hold, og den handlet om en bekjent av en kollega, venninne el.l: Et par hadde vært og hentet sin nye, llle chihuahua-valp hos oppdretter, og reiste hjem med ferja fra Horten til Moss. De sto ute på dekk da en måke kom og snappet med seg den lille hunden, og de så den aldri mer igjen... Dette har visstnok også skjedd ved brygga i Fredrikstad. Hørte også om ungjenta som lå og solte seg naken på svaberget, da hun merket at noe rørte på seg ved kjønnsåpninen hennes. Det var en firfisle på vei inn, faktisk, og i forsøket på å hindre den i å krype innenfor, røk hun dessverre bare av bakparten på den, og resten forsvant inn... Antagelig var moralen her "behold tøyet på, småpiker!" 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #42 Del Skrevet 22. juli 2013 Så har vi den om hun som solte seg naken ved bassenget, og senere fant ut at det hun hadde ligget på var glasstaket til restauranten under. En annen vri er at et par drar på ferie og finner et helt tomt basseng ved hotellet. Litt utpå kvelden blir stemningen varmere og varmere og de ender opp med å ha heftig sex i vannet. Senere drar de på restauranten for å spise, og mannen merker seg et akvarium plassert over restauranten. "Hvorfor har dere ingen fisker i slikt et nydelig akvarium?" spør han, og kelneren svarer: "Det er ikke et akvarium, det er bassenget." Anonymous poster hash: bddd6...45e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jepp123 Skrevet 23. juli 2013 #43 Del Skrevet 23. juli 2013 I indre Troms var det en soldat som frøs ihjel. Han var på vei hjem fra permisjon, og sto og haiket på et sted som heter Heia. Men ingen tok han på. I ettertid, på kalde mørke vinternetter har flere sett en soldat stå og haike på nettopp dette stedet. Stopper de for å ta han på er han borte. Og stopper de ikke, så sitter han plutselig i baksete for å så forsvinne etter en tid. Denne her har jeg også hørt. Men da som vanlig ung mann som haiket og så ble han påkjørt. Og at det er etterkommere av den som kjørte bilen som "ser" denne unge mannen. Enten haikende eller i baksetet. Og da som varsel. Så man bør ikke se denne haikeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 14. august 2013 #44 Del Skrevet 14. august 2013 Bjørn fra Hosle i Bærum var på vei for å legge seg da hans kone sa han hadde glemt å slå av lyset I garasjen. Garasjen lå i tilknytning til huset og Bjørn åpnet bakdøren for å gå og slukke, …men oppdaget plutselig at det var folk der inne som holdt på å forsyne seg av noen av hans ting. Han ringte politiet, som spurte om noen hadde kommet seg inn i huset. Han sa nei. Politiet svarte at det alle politibilene var opptatt og rådet ham derfor til å låse alle dører, så skulle de sende en bil når det ble noen ledig. OK , sa Bjørn, la på røret og telte til tretti. Da ringte han politiet igjen. “hei, jeg ringte nettopp om at det var noen som stjeler fra min garasje. Nå behøver dere ikke komme, for jeg har skutt dem”. Så la han på. I løpet av få minutter var 6 politibiler, et helikopter, en brannbil og to ambulanser på plass. De tok tyvene på fersk gjerning. En av politimennene gikk bort til Bjørn og sa, “Jeg synes du sa at du hadde skutt dem…?” Bjørn svarte: “- Og jeg synes så tydelig du sa, at dere ikke hadde noen ledige biler…” Det er vel mere en vits enn en vandrehistorie kanskje. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 14. august 2013 #45 Del Skrevet 14. august 2013 En vandrehistorie fra forsvaret. En av rekruttene på rekruttskolen hadde tenkt å gjøre et pek under morgeninspeksjonen. Han var en av de som hadde ansvar for å rengjøre fellestoalettet på gangen for uken, og til frokost sørget han for å få med seg noe nougatti før vask. Han gjorde omhyggelig rent alle doskålene, men han plasserte en god dæsj nougatti under kanten på en av dem. Når sersjantene kom på runde stod rekrutten og presenterte toalettet klart for inspeksjon. Sersjanten gikk inn og ropte etterhvert på rekrutten da han fant den brune flekken i doskålen. "Hva er dette?", spurte sersjanten med høy stemme. Rekrutten reagerer med å stikke fingeren rett ned i skålen og nougattien, for så å stikke fingeren i munnen med en god porsjon av det brune. Han sirkulerer med tungen mens sersjanten ser forskrekket på ham. "Sersjant, det er bæsj!", svarte han helt uanfektet. Resultatet av det hele er at han nesten ble dimitert, mens det i historiene ofte fortelles at det var det faktiske resultatet. Hendelsen skjedde ved et kull på Evjemoen leir midten av 90-tallet, og har blitt gjenfortalt utrolig mange ganger. Jeg selv hørte denne fra en kaptein som tjenestegjorde ved Evjemoen på den aktuelle tiden, og som sammen med andre kunne konstatere opphavet. Forsvaret er fullt av vandrehistorier, i grunnen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantomina Skrevet 14. august 2013 #46 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) . Endret 16. januar 2015 av Fantomina 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten Skrevet 14. august 2013 #47 Del Skrevet 14. august 2013 En kvinne skulle kjøre hjem fra en venninne sent en aften, og på veien stoppet hun for å fylle bensin. Da hun kjørte ut igjen merket hun en annen bil som fulgte like etter henne, og som blinket med lysene samtidig som den holdt seg tett innpå henne. En smule nervøs økte hun farten, men bilen fulgte etter. Kvinnen ble mer og mer engstelig etterhvert som bilen fortsatte å følge etter henne, og da hun til sist kjørte inn i sin egen oppkjørsel, fulgte også her bilen etter. Hun hastet ut for å komme seg i sikkerhet, da sjåføren fra den andre bilen kom ut, og sa: "Jeg ville ikke skremme deg, men jeg så en mann krype inn i baksetet ditt og jeg rakk ikke fortelle det før du hadde dratt." En annen versjon er at hun etter å ha fylt bensin og betalt med kort ute ved pumpa blir ropt opp og bedt om å komme inn fordi det var noe feil med betalingen. Hun forstår ikke hvorfor ettersom det stod "Godkjent" på automaten, men går inn likevel. Der inne forteller gutten bak kassa at han så en mann snike seg inn i baksetet hennes. Ellers er det mye om kvinner og biler og bensinstasjoner. Gjengmedlemmer som legger seg under bilene og kutter over akillessenen når kvinnen stiger ut, for deretter å ta henne med til gjengen for å voldta og myrde henne som en del av et innpassrituale, og lignende. Anonymous poster hash: bddd6...45e Denne er også med i filmen "urban legend" http://www.youtube.com/watch?v=YUV0_JOPZDk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 14. august 2013 #48 Del Skrevet 14. august 2013 En vandrehistorie fra forsvaret. En av rekruttene på rekruttskolen hadde tenkt å gjøre et pek under morgeninspeksjonen. Han var en av de som hadde ansvar for å rengjøre fellestoalettet på gangen for uken, og til frokost sørget han for å få med seg noe nougatti før vask. Han gjorde omhyggelig rent alle doskålene, men han plasserte en god dæsj nougatti under kanten på en av dem. Når sersjantene kom på runde stod rekrutten og presenterte toalettet klart for inspeksjon. Sersjanten gikk inn og ropte etterhvert på rekrutten da han fant den brune flekken i doskålen."Hva er dette?", spurte sersjanten med høy stemme.Rekrutten reagerer med å stikke fingeren rett ned i skålen og nougattien, for så å stikke fingeren i munnen med en god porsjon av det brune. Han sirkulerer med tungen mens sersjanten ser forskrekket på ham."Sersjant, det er bæsj!", svarte han helt uanfektet. Resultatet av det hele er at han nesten ble dimitert, mens det i historiene ofte fortelles at det var det faktiske resultatet.Hendelsen skjedde ved et kull på Evjemoen leir midten av 90-tallet, og har blitt gjenfortalt utrolig mange ganger. Jeg selv hørte denne fra en kaptein som tjenestegjorde ved Evjemoen på den aktuelle tiden, og som sammen med andre kunne konstatere opphavet. You wish! Jeg har hørt denne historien selv, men på slutten av 80tallet. Forsvaret er fullt av vandrehistorier, i grunnen.Indeed.Selv har jeg hørt en kamerat påstå hardnakket at man brukte fanger fra death row som stand-in i amerikanske filmer. Skulle man filme en scene der en person blir drept, kunne jo ikke drepe skuespillerne, så klart... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 14. august 2013 #49 Del Skrevet 14. august 2013 You wish! :Hehe:Jeg har hørt denne historien selv, men på slutten av 80tallet. Indeed.Selv har jeg hørt en kamerat påstå hardnakket at man brukte fanger fra death row som stand-in i amerikanske filmer. Skulle man filme en scene der en person blir drept, kunne jo ikke drepe skuespillerne, så klart... Du har helt rett, jeg som er amøbe! JEG hørte den på midten av 90, den er nok eldre enn så når fortelleren den gang innehadde kapteins grad og i den aktuelle perioden skal ha vært USK. En ting som ikke er en vandrehistorie - visste du at de brukte livstids og døds-dømte som testpersoner hos Chrysler, GM og Ford under kollisjonstester? ^^ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 15. august 2013 #50 Del Skrevet 15. august 2013 Du har helt rett, jeg som er amøbe! JEG hørte den på midten av 90, den er nok eldre enn så når fortelleren den gang innehadde kapteins grad og i den aktuelle perioden skal ha vært USK. Jeg hørte den av broren min da han kom hjem fra forsvaret på slutten av 70-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 15. august 2013 #51 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg hørte den av broren min da han kom hjem fra forsvaret på slutten av 70-tallet. I HEITE DA! ^^ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #52 Del Skrevet 15. august 2013 Hørte en vandrehistorie om en kar ved navn Jens som bulket en bil på en parkeringsplass i Oslo en gang tidlig på 2000-tallet og stakk en lapp under vindusviskeren uten å skrive navnet sitt på den. Anonymous poster hash: bd82c...e08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #53 Del Skrevet 15. august 2013 Hørte en vandrehistorie om en kar ved navn Jens som bulket en bil på en parkeringsplass i Oslo en gang tidlig på 2000-tallet og stakk en lapp under vindusviskeren uten å skrive navnet sitt på den. Anonymous poster hash: bd82c...e08 Morna Jens! Anonymous poster hash: c41de...ce1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #54 Del Skrevet 10. september 2013 Morna Jens! Anonymous poster hash: c41de...ce1 Siv? :DAnonymous poster hash: 25c14...79c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragonfly84 Skrevet 10. september 2013 #55 Del Skrevet 10. september 2013 Eller hun som hadde en slange til kjæledyr og slangen var så veldig kosete eller noe sånt. Så den fikk sove i sengen. Så viste det seg at den ikke var kosete, men at det var kvelingsritualet, så kvinnen døde selvfølgelig.Anonymous poster hash: ac812...b36 Jeg har hørt en mye mer omstendelig en. Kusina til en venninne av en venninne av meg som bor i Sverige (selvfølgelig ) hadde en slange som sov i senga. Den lå alltid sammenkveilet. Men plutselig en dag begynte den å ligge rett. Og omtrent samtidig sluttet den å spise. Jenta ble bekymret etter en stund, og tok den med til dyrlegen. Dyrlegen kunne ikke finne noe galt med slangen, og hun tok den med hjem igjen. Men hun fikk den fortsatt ikke til å spise. Et par måneder senere dro hun til dyrlegen igjen, og denne gangen fikk hun en dyrlege som kunne mye om slanger. Han kunne fortelle henne at grunnen til at slangen lå rett var fordi den prøvde å strekke seg lenger enn jenta, slik at den kunne spise henne mens hun sov...! Og slangen hadde innført faste for seg selv for å kunne klare å fordøye et så stort måltid som jenta var. Jeg grøsser selv om jeg vet det ikke er sant 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #56 Del Skrevet 10. september 2013 Vandrehistorie fra 80- og 90-tallet: Vet du hva??? Jeg hørte om en som prøvde å tørke katta si i mikrobølgeovnen. Og gjett hva som skjedde? KATTA SPRAKK!!!!! Og det er heeeeelt sant, for det var søsteren til tanta til hunden til tremenningen til en tidligere nabo som gjorde det! Denne ble faktisk tatt opp på et program på tv, og datteren til dama som gjorde det var med, med all dokumentasjon. Denne gamle dama pleide å tørke katten sin i steikeovenen på en viss temperatur. Datteren kjøpte en mikro til ehnne, og sa "denne gjør akkurat det samme som steikeovenen, bare raskere." Dama prøvde da å tørke katten sin i mikroen for å spare tid. Anonymous poster hash: dd688...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 10. september 2013 #57 Del Skrevet 10. september 2013 Også har du hun jenta som er på ferie i utlandet og har sex med en kjekkas. Når hun kommer hjem merker hun at noe er galt og drar til legen. Også kommer er det no likormer inni henne eller noe, altså fordi han kjekkasen har ligget med et lik. Denne har jeg også fått høre fra flere kanter av folk som har hørt at det er venninna til kusina til også etc. Anonymous poster hash: 9b3cf...cbe Jeg har også hørt den, men da var det en jente som var på klassetur i Amsterdam, og så skulle hun møte en hun hadde snakket med på nettet på en nattklubb. De rotet, og han ville at hun skulle være med ham hjem, men siden hun var med klassen sin så kunne hun ikke bli med ham. Da hun kom hjem fikk hun noen slags utslett rundt munnen, og etter at hun hadde vært hos legen og sjekket dette, viste det seg å være likormer, så politiet kom på døra hennes. Det viste seg da at han hun hadde møtt på klasseturen var en kannibal, og hadde tenkt å spise henne! Jeg har bare lest den første siden i tråden, så beklager hvis denne og den jeg skriver under allerede er nevnt. Jeg hørte også om ei som jobbet på en slags omsorgsbolig for psykisk utviklingshemmede, og så hadde de noen brukere som bodde i egen leilighet et stykke unna. Hun fikk telefon fra en med downs syndom og han sa "jeg har fanget et troll, jeg har fanget et troll!" "Nei, slutt å tulle, du har ikke fanget et troll." "Jo, du må komme!" Jenta satte seg i bilen og kjørte til brukeren. Han åpnet døra, og hun spurte hvor dette trollet var. "Han er inne på badet mitt!" Hun gikk og låste opp døra til badet, og der inne fant hun en dverg. Han viste seg å være en dørselger, og mannen hadde bært ham inn på badet og låst ham inne fordi han trodde det var et troll... Jeg har også hørt den samme historie fra en dansk dame, men da hadde han med downs syndrom fanget ham på en bussholderplass. Haha... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #58 Del Skrevet 10. september 2013 I indre Troms var det en soldat som frøs ihjel. Han var på vei hjem fra permisjon, og sto og haiket på et sted som heter Heia. Men ingen tok han på. I ettertid, på kalde mørke vinternetter har flere sett en soldat stå og haike på nettopp dette stedet. Stopper de for å ta han på er han borte. Og stopper de ikke, så sitter han plutselig i baksete for å så forsvinne etter en tid. Hørte den jeg også, han var visstnok soldat på Maukstadmoen. Fikk dessverre aldri sett ham selv da jeg var der oppe. Ifølge befalet var det ikke sant, men hvem vet? Trodde selv jeg skulle fryse ihjel der ute når bussen var forsinka. Det er ca 30 min i bil fra leiren, ingen mobil dekning og ingen hus i nærheten. hvis bussen ikke kommer er du ferdig. Anonymous poster hash: dd688...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Longgone Skrevet 10. september 2013 #59 Del Skrevet 10. september 2013 På en fest for lenge siden fikk jeg høre av to stk at de hadde stjelt en pingvin fra akvariet i fylla og dagen etter hadde de våknet med den i kjøleskapet. Nå, lenge etter har jeg hørt flere historier blandt annet med pingvin i badekaret og i sengen! ;-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 10. september 2013 #60 Del Skrevet 10. september 2013 Eller hun som hadde en slange til kjæledyr og slangen var så veldig kosete eller noe sånt. Så den fikk sove i sengen. Så viste det seg at den ikke var kosete, men at det var kvelingsritualet, så kvinnen døde selvfølgelig.Anonymous poster hash: ac812...b36 Jeg har hørt den, men da overlevde kvinnen. Hun tok med seg slangen til dyrlegen fordi den hadde ligget som en påle i sengen hennes. Da viste det seg at den hadde ligget og målt henne fordi den skulle drepe henne. Men hvordan hun fikk den inn i buret uten å bli drept, vet jeg ikke ;-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå