fjærestein Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 (endret) Er et noen som har noen vandrehistorier å fortelle ? Syns fenomenet er festlig og skulle gjerne hørt noen nye, eller bare få repetert noen gamle. Kan bidra med en gammel klassiker selv. Det var den jeg kom på. Er klar over at de aaaaller fleste har hørt den før. En dame skulle til gynekologisk undersøkelse. Og det var lenge siden sist så hun var anspent og stressa. Hun hadde stelt seg nedentil etter alle kunstens regler, for at i iallefall det skulle være under kontroll. Likevel tok hun en rask tur på legekontorets toalett for en siste tiss og sjekk. Etter å ha tørket seg omhyggelig tok hun, nærmest på impuls, fram sin deodorant og sprayet seg litt nedentil med den. Hun ble ropt inn og undersøkelsen gikk sin vanlige gang. Etterpå pratet de litt og hun spurte legen om alt var i orden. "helt fint", svarte han, "men du bør mulig være litt forsiktig med den glittersprayen du bruker der nede" Joda jada... Jeg er mulig en litt tørr historieforteller... Noen som har en bedre. Edit: ordelingsfeil Endret 19. juli 2013 av fjærestein 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 En kompis av meg satt på toget til Bergen fra Oslo og hadde med seg en pakke ballerinakjeks og en avis. Han satt i en sånn fireseter med et bord mellom, så han satt altså mot en annen mann. Han la ballerinakjekspakken på bordet, og begynte å lese avisen. Så åpnet den andre mannen ballerinakjekspakken og tok en kjeks. Kompisen min tenkte at dette var sært, men sa ikke noe, og tok en kjeks til seg selv. Han fikk et rart blikk av mann, som tok en ny kjeks. De tok begge annenhver kjeks til pakken var tom. Like etter gikk mannen av toget, og kompisen min innså at hans egen kjekspakke lå igjen uåpnet, han hadde ikke sett den pga. avisen. Så det var altså den andre mannen sin kjekspakke han hadde spist av. Dette er visst en vandrehistorie som jeg har hørt i ettertid i flere varianter. Vet ikke om det startet med kompisen min, eller om han faktisk latet som om det hadde skjedd med han Anonymous poster hash: c2624...ea5 18
fjærestein Skrevet 19. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2013 He he. Den var flott. Noen andre som har en ?
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Dette er ikke akkurat en vandrehistorie, men noe som skjedde med en tidligere bekjent av meg. Han jobbet på et sykehus og skulle inn på 'fryseren', hvor alle de døde likene lå etter obduksjonen. Han visste godt hvem som jobbet der inne og hadde en god kameratslig tone med han ene av dem, som hadde en noe sær humor, sannsynligvis etter å ha jobbet der inne såpass lenge. Han som jobbet der inne, hadde nylig fått inn en godt voksen mann, en skikkelig biker-type, med fult skjegg og langt hår. Så han invitert han litt inn i avdelingen for å vise han ham, men så når de sto ved ham, så tok han som jobbet der hånden sin ned og tok tak i håret hans fra bakhodet. Og trakk det "nedover" slik at øyene og munnen bare plutselig åpnet seg! Han andre besvimte med en gang da, når han så denne biker plutselig åpne munnen og stirre tomt ut i luften. Han våknet til igjen en 4 - 5 minutter igjen senere da, så hele seansen gikk forsåvidt greit utenom en liten uvant følelse på kroppen muligens. Hehe. Anonymous poster hash: dd048...dca 1
Gjest Oblivion Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Dette er en vandrehistorie som gikk viral for første gang på nettet for en 10 år siden. En nettside skrev en falsk artikkel, og folk trodde på det -kanskje fordi det hadde noe med den stereotypiske sannheten å gjøre, uansett band? 2
Alina X Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 En vanlig vandrehistorie iblandt menn,som jeg faktisk har hørt flere ganger,går ut på at de selv eller en kompis var med på trekant med to skikkelig heite jenter,og guess what,de var tvillinger!!!! ....sannheten er at jentene egentlig var to halvdvaske drita white trash,hvorav den ene kastet opp og sovnet for moroa begynte,hehehe.... 5
Gjest Oblivion Skrevet 19. juli 2013 #7 Skrevet 19. juli 2013 Dette er ikke akkurat en vandrehistorie, men noe som skjedde med en tidligere bekjent av meg. Han jobbet på et sykehus og skulle inn på 'fryseren', hvor alle de døde likene lå etter obduksjonen. Han visste godt hvem som jobbet der inne og hadde en god kameratslig tone med han ene av dem, som hadde en noe sær humor, sannsynligvis etter å ha jobbet der inne såpass lenge. Han som jobbet der inne, hadde nylig fått inn en godt voksen mann, en skikkelig biker-type, med fult skjegg og langt hår. XXXXXXXXXXXXXX Så han invitert han litt inn i avdelingen for å vise han ham, men så når de sto ved ham, så tok han som jobbet der hånden sin ned og tok tak i håret hans fra bakhodet. Og trakk det "nedover" slik at øyene og munnen bare plutselig åpnet seg! Han andre besvimte med en gang da, når han så denne biker plutselig åpne munnen og stirre tomt ut i luften. Han våknet til igjen en 4 - 5 minutter igjen senere da, så hele seansen gikk forsåvidt greit utenom en liten uvant følelse på kroppen muligens. Hehe. Anonymous poster hash: dd048...dca Fra de lilla x-ene mine og nedover så skjønte jeg ikke så mye? 12
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 Vi har jo den om han som drar med seg en pike hjem i fylla. Dagen derpå våkner han til at jenta står og iakttar soloppgangen og henrykt utbryter: "Soooola! Soooola!" Anonymous poster hash: bddd6...45e 4
Alina X Skrevet 19. juli 2013 #9 Skrevet 19. juli 2013 (endret) Fra de lilla x-ene mine og nedover så skjønte jeg ikke så mye? Han døde bikerduden 'åpnet øynene for han patologen dro håret bakover/nedover på bikerduden,den andre patologen besvimte da han så dette. Endret 19. juli 2013 av Alina X 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #11 Skrevet 19. juli 2013 Fra de lilla x-ene mine og nedover så skjønte jeg ikke så mye? Serr? Okei, bekjent av meg er person A og duden som jobbet der inne er person B. Person A kommer inn på avdelingen fordi han skulle fikse noe annet der inne, men så møter han på person B like innefor. De begynner å snakke sammen i en god tone og person B nevner at han har fått inn en litt spesiell karakter, og inviterer han med inn for å vise ham. Bikeren altså. Så står de ved bordet han ligger strakt ut på rygg på, og ser litt på ham og snakker trolig om hvordan biker dette var. Også tar person B hånden sin ned på hodet til bikeren. Ikke akkurat bakhodet, men midt oppå er vel mer korrekt. Og mens de står å snakker, så drar han håret hans bakover (også løfter hodet hans litt da) slik at huden strakk seg oppover, sånn at øynene og munnen åpnet seg. Og når person A så dette, så besvimte han. Anonymous poster hash: dd048...dca 3
parmanoia Skrevet 19. juli 2013 #12 Skrevet 19. juli 2013 Vandrehistorie fra 80- og 90-tallet: Vet du hva??? Jeg hørte om en som prøvde å tørke katta si i mikrobølgeovnen. Og gjett hva som skjedde? KATTA SPRAKK!!!!! Og det er heeeeelt sant, for det var søsteren til tanta til hunden til tremenningen til en tidligere nabo som gjorde det!
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #13 Skrevet 19. juli 2013 En kompis av meg satt på toget til Bergen fra Oslo og hadde med seg en pakke ballerinakjeks og en avis. Han satt i en sånn fireseter med et bord mellom, så han satt altså mot en annen mann. Han la ballerinakjekspakken på bordet, og begynte å lese avisen. Så åpnet den andre mannen ballerinakjekspakken og tok en kjeks. Kompisen min tenkte at dette var sært, men sa ikke noe, og tok en kjeks til seg selv. Han fikk et rart blikk av mann, som tok en ny kjeks. De tok begge annenhver kjeks til pakken var tom. Like etter gikk mannen av toget, og kompisen min innså at hans egen kjekspakke lå igjen uåpnet, han hadde ikke sett den pga. avisen. Så det var altså den andre mannen sin kjekspakke han hadde spist av. Dette er visst en vandrehistorie som jeg har hørt i ettertid i flere varianter. Vet ikke om det startet med kompisen min, eller om han faktisk latet som om det hadde skjedd med han Anonymous poster hash: c2624...ea5 Den der bruker de i konfirmasjonsundervisningen Og da smiler den fremmede mannen som han på toget tror stjeler kjeksen. Medmenneske og alt det der. Anonymous poster hash: 0e092...414
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #14 Skrevet 19. juli 2013 Du har jo den om hun jenta som onanerte med en banan, uten skal. Også må venninna/lege/moren grave ut bananen med en skje. Denne har jeg hørt så sykt mange manger fra forskellige kanter og husker til og med at en av jentene i byen her fikk rykte på seg å være personen i denne historien. (har også lest om den på et amerikansk forum). Også har du hun jenta som er på ferie i utlandet og har sex med en kjekkas. Når hun kommer hjem merker hun at noe er galt og drar til legen. Også kommer er det no likormer inni henne eller noe, altså fordi han kjekkasen har ligget med et lik. Denne har jeg også fått høre fra flere kanter av folk som har hørt at det er venninna til kusina til også etc. Anonymous poster hash: 9b3cf...cbe 8
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #15 Skrevet 19. juli 2013 Den med marken skulle jeg inn og fortelle, men jeg har hørt den som tanta til venninna til kusina etc som hadde møtt en fyr på byen og hatt seg med han, han jobbet som portør på byens sykehus. Så kommer markene og gynekologbesøk og prøver og likblek lege med prøveresultater osv... Og så er det den med noen som kjenner noen som har blitt bitt av et insekt på ferie i syden, etter hjemkomst blir bittet vondere og ømmere og større til det en dag sprekker og ut av byllen strømmer det haugevis av små babyedderkopper...Anonymous poster hash: 0867b...b8c 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #16 Skrevet 19. juli 2013 Den med marken skulle jeg inn og fortelle, men jeg har hørt den som tanta til venninna til kusina etc som hadde møtt en fyr på byen og hatt seg med han, han jobbet som portør på byens sykehus. Så kommer markene og gynekologbesøk og prøver og likblek lege med prøveresultater osv... Og så er det den med noen som kjenner noen som har blitt bitt av et insekt på ferie i syden, etter hjemkomst blir bittet vondere og ømmere og større til det en dag sprekker og ut av byllen strømmer det haugevis av små babyedderkopper...Anonymous poster hash: 0867b...b8c Ja, de finnes i mange forskjellige variasjoner. Har hørt om mannen med byllen også, men da med noe slags larver. Men den tror jeg kan stamma fra sannhet, husker jeg så noe lignende på et av de sykdomsprogrammene på nrk3, hehe. Hvis man er glad i sånne historier så tror jeg det finnes et program som heter urban legends. De pleide å sende det på dagtid på viasat4 tidligere. De presenterte 3 historier også fikkman vite på slutten hvilke som var sanne og hvilke som var myter. Anonymous poster hash: 9b3cf...cbe
Brimi Skrevet 19. juli 2013 #17 Skrevet 19. juli 2013 Moren min startet en Vandrehistorie! Hun var på butikken. Foran henne i køen stod det en dame med en sønn på rundt 5 år. Sønnen fikk ikke det som ham ville og la seg ned og skrek og slo armene i bakken. Plutselig legger mora seg ned og gjør det samme. Haha, guttungen stoppa og reiste seg opp. Han ble veldig flau over mora og oppførte seg resten av tiden. Det morsomme var at etter 5-10 år etter. Husker ikke helt hvor mange år. Så var det ei som fortalte samme historie til min mor xD 7
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #18 Skrevet 19. juli 2013 Den med marken skulle jeg inn og fortelle, men jeg har hørt den som tanta til venninna til kusina etc som hadde møtt en fyr på byen og hatt seg med han, han jobbet som portør på byens sykehus. Så kommer markene og gynekologbesøk og prøver og likblek lege med prøveresultater osv... Og så er det den med noen som kjenner noen som har blitt bitt av et insekt på ferie i syden, etter hjemkomst blir bittet vondere og ømmere og større til det en dag sprekker og ut av byllen strømmer det haugevis av små babyedderkopper...Anonymous poster hash: 0867b...b8c Jeg skjønte ikke. Anonymous poster hash: ea860...6cd 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #19 Skrevet 19. juli 2013 Den der bruker de i konfirmasjonsundervisningen Og da smiler den fremmede mannen som han på toget tror stjeler kjeksen. Medmenneske og alt det der.Anonymous poster hash: 0e092...414 Haha, morsomt! Hvor lenge har de brukt den? Var rundt åtte år siden den togturen.. Var forresten dårlig stemning i den versjonen jeg hørte Anonymous poster hash: c2624...ea5
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #20 Skrevet 19. juli 2013 Vi har jo den om han som drar med seg en pike hjem i fylla. Dagen derpå våkner han til at jenta står og iakttar soloppgangen og henrykt utbryter: "Soooola! Soooola!" Anonymous poster hash: bddd6...45e Jaaa, den har jeg hørt. Hun som viste seg å ha downs! Anonymous poster hash: c2624...ea5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå