Gå til innhold

alkoholiker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om en person som forteller, i en sosial sammeheng, at de ikke drikker fordi de er alkoholiker ?

Anonymous poster hash: d5870...629
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det avhenger av i hvordan sammenheng setningen kommer ut, og ikke minst i hvilken "setting". Høres mer ut som en tørr spøk av noen som ikke er verdensmester sosialt, men skjønner at det også kan være et "rop" om hjelp fra andre. Merkelig ting og si.

edit: leste førsteposten som "man drikker alkohol fordi man er alkoholiker" (ooops)

Endret av Kjetil..
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Tenker vel at det er fint at personen har klart å bli tørrlagt.

AnonymBruker
Skrevet

He he.

Skal være litt mer konkret.

Tråden er inspirert av den om hva folk syns om de som ikke drikker alkohol.

Så hva om svaret er at: jeg drikker ikke alkohol fordi jeg er alkoholiker ? ( At en er tørrlagt alkoholiker ligger vel da i setningen, så det er en forutsetning for det jeg lurer på, for meg.)

Så jeg mener ikke å bare slenge det ut, men fortelle det i en sammenheng hvor det snakkes om holdninger til alkohol og avholdenhet.

Skrevet

Ooops, leste i førsteposten at "man drikker alkohol fordi man er alkoholiker". At man ikke drikker alkohol fordi man er alkoholiker gir jo noe mer mening :) Beklager misforståelsen.

At noen forklarer at de er tørrlagt alkoholiker synes jeg er helt ok da får man oppklart nyskjerigheten på hvorfor personen ikke drikker samt personen viser en modig side av seg selv frem. Hadde tenkt for meg selv at det er flott for den personen at han klarer å slutte. Godt for han/hun :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja da skjønner jeg det første svaret ditt litt bedre Kjetil. :)

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

all respekt til dei for at dei har innsett at dei har eit problem, gjort noko med problemet og er open om problemet. hadde hatt stor respekt for dei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...