Gå til innhold

Plata under peisen eksploderte


:-) anna

Anbefalte innlegg

Joda, det var jo en hyggelig lørdagskveld i heimen... men så smalt det.

Annamannen hadde henta litt ved, og i det han går forbi peisen detter en vedkubbe (ikke stor) ned på den herda glassplata under peisen. Og dermed så eksploderte den rett og slett. Sikkert flere tusen bittesmå biter. Hele plata er pulverisert bokstavelig talt.

Jeg er litt i sjokk her... ei lita vedski falt 70 cm ned på plata og det var det.

Nå strides vi litt i heimen her. jeg mener at dette umulig kan være meninga og at det må være snakk om en fabrikasjonsfeil eller en monteringsfeil. Det MÅ da være meninga at ei slik plate skal tåle mer?!

Vi monterte ovnen med plata under i januar. Begge deler er helt nye. (Plata er kjøpt på Maxbo og naturligvis ment til å ha under peiser) Men hva gjør man egentlig da...

Tenker med gru på at sønnen min sykla over pkata med trehjulssykkel bare noen minutter tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er en ting som "kan skje" - nemlig at det er spenninger i glasset. Umulig å se på forhånd, visstnok, men ikke helt uvanlig. Det har vært noen slike saker med dusjkabinett vet jeg. Har selv opplevd det med bilglass (kan også bli ganske guffent).

Ta kontakt med Maxbo, de burde være proffe nok til å beklage, skaffe dere ny plate og montere og hele greia. Helt åpenbar reklamasjon, spør du meg. Dere bør ikke få noen ekstrakostnader med dette.

Det ordner seg sikkert! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Disse platene er som bilglass. Treffer du forkjært så kan den smelle. Mulig vedkubben traff med spissen og det er nok.

Vi fikk den beskjeden da vi kjøpte vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Så ubehagelig.. Setter igang tanker om mulige scenarioer det der, ja..

Hvis det er sånn slike plater fungerer (at det ikke er reklamasjonssak og feil på den dere kjøpte), syns jeg man kan spørre seg om slike plater er egnet til dette i det hele tatt..

(men det er jo skikkelig fint da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Vaskemaskinen til en jeg kjenner hadde frontglass som eksploderte. Kan komme av for høyt spenn i glasset. Klag og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er peismontør og han sa at hvis det er spenn i plata, hvis den f.eks ligger på et gulv som ikke er rett eller hvis det er luft under plata, så kan det dessverre skje.

Han mente du skulle ta det opp med Maxbo, men han trodde at du dessverre ikke kom til og få noe gehør der. Men prøv du! Det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maxbo har sagt at de kan tilby meg ny plate. Jeg har sagt at det vil vi gjerne ha - men ferdig montert. For det som kommer til å koste flesk er å få fagfolk til å ta ut peisen og sette den inn igjen.

Vi hadde fagfolk til å sette på plass peisen og legge plata. Og golvet var slipt (av fagfolk) to uker før. Så egentlig kan jeg ikke skjønne at det ikke skulle være plant nok.

Men noe var det jo som skjedde. Er ganske sikker på at vi ikke skal ha slik plate igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte min mann ang. dette og han tar ikke mere enn kr. 600,- for den jobben. Han sa at det er mange som snor seg til en slik jobb for og tjene litt ekstra. Det er lett og lure folk i en slik situasjon.

Dessverre så sjekker ikke folk flere steder. Min mann har fått mange oppdrag fra MAXBO Vækereø og han sa at de som skal ta denne jobben kan max bruke to timer på en slik jobb og da skal de kunne forsvare den prisen de skal ha.

Ikke gi deg du, men forlang at jobben blir gjort og at det kan ikke koste Maxbo mye og sende en mann for og gjøre denne jobben. Jeg regner med at det er fagfolk fra MAXBO som har gjot jobben tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Mannen min gjør dette alene. Løfter bort ildstedet med tralla si og legger plata på plass og setter tilbake ildstedet.

Han sa det er en kjempeenkel jobb, fort gjort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville klaget.. Ofte er det produksjonsfeil.

(Hadde selv en bil hvor den ene ruten eksploderte med et kjempesmell .. og glass overalt... - ingen problemer med reklamasjon der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...