AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Sist jeg ammet hadde jeg ull og engangs ammeinlegg, men de satte seg fast i såre brystvorter. Det var veldig ubehagelig. Får vinterbaby så ull må nesten brukes, men finnes det noe jeg kan legge mellom brystvorten og ullet slik at jeg slipper at det setter seg fast?Anonymous poster hash: 451c6...a4b
Gjest pysepusen Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Bambus-innlegg! Eller så kan du prøve en annen type innlegg - og passe på at brystvorten er helt tørr når du tar på innleggene. 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Takk for tips. Jeg lakk veldig mye sist, så selv om jeg var tørr når jeg kledde på meg så varte det ikke så veldig lenge. Spesiellt på nettene lakk det utrolig mye! Nå vet jeg jo ikke hvordan det blir denne gangen, men tenker at jeg vil være føre var siden det var såpass ubehagelig når det hang fast. Har sett at der finnes noe som heter melkoppsamlere, kan det være noe? Vises det godt under klærne? Anonymous poster hash: 8b105...ef2
Tordensky Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Jeg syns melkeoppsamlerne viste godt under klærne ja. Og de førte til at jeg lakk mer siden jeg ikke fikk det trykket på brystvorten som klærne/innleggene ga. Dermed stoppet ikke melkestrømmen, men jeg lakk og lakk til oppsamleren var full og rant over :-P Brukte dem bare hjemme når ingen skulle se meg likevel og jeg kunne tømme dem ofte :-P Jeg syns Avent sine var best i starten, ull grodde fast :-P Gikk over til libero sine etterhvert som jeg ble mindre sår (avent sine er så dyre) og nå går jeg uten.
Søster K Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 For meg så funker libero sine superbra. klistrer seg ikke fast.. Mens natusan sine er helt grusomme. Avent sine er aller best, men om du bruker en del så blir det fort dyrt...
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Må le litt Jeg kom over en bok om spedbarnsstell fra 80-tallet, som min mor kjøpte da jeg ble født. Der foreslo de å klippe opp gamle kjøkkenhåndklær for å putte i BH'en. Verden forandrer seg... Anonymous poster hash: 973d1...a29
pusilus Skrevet 19. juli 2013 #7 Skrevet 19. juli 2013 Jeg slår et slag for bambusinnlegg med PUL, jeg har noen med flossete overflate som sitter god der de skal. 1
hilli Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 Jeg fødte i januar og på sykehuset fikk vi streng beskjed om å bruke ullinnlegg, men med en oppklippet gammel t-skjorte eller lignende mot huden slik at innlegget ikke skulle sitte fast.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #9 Skrevet 19. juli 2013 Jeg fødte i januar og på sykehuset fikk vi streng beskjed om å bruke ullinnlegg, men med en oppklippet gammel t-skjorte eller lignende mot huden slik at innlegget ikke skulle sitte fast. T-skjorte trikset brukte jeg etter råd fra sykehuset, fungerte veldig bra Anonymous poster hash: d9bed...8b3
Teriyaki Skrevet 19. juli 2013 #10 Skrevet 19. juli 2013 Jeg brukte libero sine engangs innerst og ull ytterst. Satt seg aldri fast.
Nydelille Skrevet 19. juli 2013 #12 Skrevet 19. juli 2013 De rene ullinnleggene lugger ja :-S Jeg kuttet derfor de ut fort og bruker heller innlegg i ull/silke-blanding. Henger seg ikke fast og er behagelige på! Kjøpte mine på nostebarn.no.
Vera Vinge Skrevet 19. juli 2013 #13 Skrevet 19. juli 2013 (endret) Jeg vekslet på Libero og Dermica. De satte seg ikke fast hos meg (jeg lakk mye). Libero er tykkere, men billigere og litt buede. Dermica er tynne og syns kanskje de absorberte bedre, men de var dyrere (apotek). Natusan sine er jo djevelens verk. Alle jeg hører om syns de klistret seg fast og skapte sårhet når man tok dem av. Endret 19. juli 2013 av Vera Vinge
Sol79 Skrevet 19. juli 2013 #14 Skrevet 19. juli 2013 (endret) Jeg syns også Avent sine er de beste, men gikk over til Libero og Natusan etter tre mnd siden Avent er så dyre. Syns både Libero og Natusan ble loete og hang seg fast i brystvorten, så hadde aldri brukt de i begynnelsen. Endret 19. juli 2013 av Sol79
Gjest pysepusen Skrevet 19. juli 2013 #15 Skrevet 19. juli 2013 Hehe, jeg ser her at jeg har Natusan sine. De funker fint her!
stine889 Skrevet 19. juli 2013 #16 Skrevet 19. juli 2013 Her funker libero sine veldig bra har brukt de mellom ull. Syntes medela (tror det var de) sine var helt forferdelig. Stive og papir-aktige.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #17 Skrevet 20. juli 2013 Jeg brukte bare Chicco sine. De eneste som ikke satt fast Anonymous poster hash: a2455...13b
Mazilla Skrevet 20. juli 2013 #18 Skrevet 20. juli 2013 Synes Libero var best jeg Men etter å ha lest her er det i grunnen tydelig at man bare må prøve seg frem, og at dette som alt annet er veldig individuelt..
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2013 #19 Skrevet 20. juli 2013 Så konklusjonen blir at jeg rett og slett må handle inn alt av engangsinnlegg som finnes? Må vel bare prøve meg litt mere frem denne gangen. Skal ivertfall prøve de som flest av dere har anbefalt. Ser her er flere merker jeg ikke har sett så da er det fortsatt håp Anonymous poster hash: 8b105...ef2
Tordensky Skrevet 20. juli 2013 #20 Skrevet 20. juli 2013 Jeg fikk gratisprøver på libero og avent sine i sånne babypakker hvertfall. Ville kjøpt inn f eks libero sine og prøvd siden de er fra matbutikken og er billige. Duger ikke de, prøv natusan f.eks. Er du innom et apotek, prøv en pakke derfra. Du trenger ikke kjøpe en av alle på forhånd ;-) Men et par i ull kan du jo gjerne kjøpe uansett. Gull på kalde dager og ved betennelse. Har ikke brukt dem daglig, men ved spesielt behov (oktoberbaby, så ganske kaldt i starten)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå