AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Jeg synes alle beskriver babyen sin som en liten solstråle som smiler og ler hele dagen. Jeg kjenner meg ikke igjen i det og lurer på om det er flere som har en alvorlig baby? Han er absolutt solstrålen vår, min store stolthet og lille skatt! Han smiler og hopper og flakser med armer og bein hver gang jeg eller pappaen kommer inn i rommet, selv om vi bare har vært på do en tur, og han smiler og ler når vi tuller og tøyser. Og ofte når noen, kjente som ukjente, kommer og hilser på. Så noe galt tror jeg det ikke er. Det er ikke noe som feiler han liksom, tenker ikke autisme eller denslags. Men store deler av tiden er han rett og slett alvorlig. Konsentrer seg gjerne om leker på gulvet store deler av tiden eller mens han sitter i et fang. Virker ellers som en fornøyd og veltilpasset liten gutt. Aktiv og vi har et godt samspill. Er det bare foreldre som overdriver litt når de sier babyen smiler og ler dagen lang? Flere med en alvorlig liten en? Han er forresten ca 8 mnd. Anonymous poster hash: 394c8...603
Gjest Tirkes Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Jeg tror det høres normalt ut. De fleste babyer jeg har hatt på fanget de siste årene smiler helst når de får blikkontakt og blir smilt TIL. Helt til de oppdager de dinglende øredobbene mine, og fokuserer på disse - da forsvinner smilet som dugg for sola, fordi de konsentrerer seg. Har ikke tenkt på dem som spesielt alvorlige av den grunn. Håper du får flere svar fra mødre her så du blir litt mer beroliget. Personlig tror jeg folk overdriver littegrann.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Min var ganske alvorlig, og egentlig misfornøyd og sutrete det første halve året. Fra 7-8mnd har det endret seg, og nå (1år) er hun blidere enn de fleste babyer:)Anonymous poster hash: 49586...211
Yesterday Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Trur det er få babyer som smiler hele tiden, høres ganske normalt ut det du beskriver TS Smiler du hele tiden? Neppe
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Har en sprudlende glad liten en, men jeg var en gang en gravalvorlig liten fyr. Det har i hvert fall mine foreldre fortalt. Jeg var ganske ensporet i lek, og fokuserte fullt ut på det jeg drev med helt fra jeg var liten. Reagerte når noen tok kontakt, men ellers var det morsomst å holde på med lekene mine, og da måtte jeg tydeligvis konsentrere meg. Ble en helt fint fungerende, oppegående og veltilpasset mann. Tror jeg, i det minste Man finner alltids bekymringer om man leter godt nok, men at barnet ikke sitter og ler og smiler når det forsåvidt ikke er noe spesielt å le og smile av ser jeg ikke noe problem med. Han responderer på stimuli og fungerer fint, da er det neppe noe problem at han ikke smiler all verden helt av seg selv. Ellers tror jeg nok de som forteller om at deres baby ler og smiler hele dagen ofte smører tjukt på. De mener antagelig at babyen smiler og ler hver gang de tuller og tøyser slik du snakker om.Anonymous poster hash: 7665a...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Er ikke variasjon det normale, da? Litt blid, litt vanlig og lutt sur/sint? Og så litt avhengig av dagsformen/søvn osv? Anonymous poster hash: c5af5...1e2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #7 Skrevet 19. juli 2013 Min bror var en nydelig baby, som var svært så alvorlig i de fleste tilfelle, og sa sine første ord i ett tonefall som hørtes komisk flatt og nesten litt dystert ut. Men han var og ble en nydelig unge, mer lik andre som eldre, og en helt normal og flott mann nå. Anonymous poster hash: 5f1ee...bdf
Yme Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 Jeg har lest at barn som konsentrerer seg mer om ting de driver med, fra en veldig lav alder, ofte er smartere enn andre barn. De har rett og slett mer evne til å fokusere på det de driver med, fordi hjernen dems har mer kapasitet til det.
^^Belle^^ Skrevet 19. juli 2013 #9 Skrevet 19. juli 2013 Førstemann var veldig alvorlig av seg. Vi måtte virkelig jobbe for å få henne til å smile, og jeg tror jeg kan telle på to hender antall ganger hun virkelig lo før hun nærmet seg året. Nå er hun en over gjennomsnittet smilende 2-åring.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #10 Skrevet 19. juli 2013 Jeg synes alle babyer er så alvorlige at de er skumle. Anonymous poster hash: d3a62...70a
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #11 Skrevet 19. juli 2013 Vær glad du ikke har en prankster-baby... Min pleier å smile søtt til gamle damer på butikken, og når de kommer bort for å dikkedare, lager baby en grufull grimase og strammer ansiktet så det blir helt rødt, og knurrer. Anonymous poster hash: 738f1...9e8 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 Jeg har lest at barn som konsentrerer seg mer om ting de driver med, fra en veldig lav alder, ofte er smartere enn andre barn. De har rett og slett mer evne til å fokusere på det de driver med, fordi hjernen dems har mer kapasitet til det. Kanskje vi rett og slett har en liten smarting da Godt å høre at inne vår er unormalt alvorlig, da er det gjerne, som jeg kanskje trodde, at noen overdriver litt når de sier babyen smiler hele tiden. TsAnonymous poster hash: 394c8...603
piapetrine Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 (endret) feil Endret 23. juli 2013 av piapetrine
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #14 Skrevet 23. juli 2013 Alle babyer er jo forskjellige. Noen mer alvorlige enn andre. Mange foreldre er jo også veldig entusiastiske når det gjelder å beskrive sin egen baby, så kanskje de beskriver babyen som mer livlig og utadvent enn det den egentlig er. Du kan jo snakke med helsesøster dersom du trenger noen å snakke med. Anonymous poster hash: ed82a...ddb
Kassiopeia Skrevet 25. juli 2013 #15 Skrevet 25. juli 2013 Jeg har lest at barn som konsentrerer seg mer om ting de driver med, fra en veldig lav alder, ofte er smartere enn andre barn. De har rett og slett mer evne til å fokusere på det de driver med, fordi hjernen dems har mer kapasitet til det. Da tror jeg vi får en skikkelig smarting da Han er superfokusert når han leker eller bare ligger å ser på ting. Han smiler selvsagt når vi smiler til han, og blir veldig glad for å se mamma og pappa, og ler smått når vi tuller og tøyser, men han har ikke kommet med sånn ordentlig babylatter enda. Nå er han riktignok liten enda da, men er noen gang bekymret for at han kjeder seg siden han ikke ler mer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå