Nimis Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 (endret) MIn mann ønsker seg t skjorter med en spesiell type logo på. Hvordan det er å kopiere denne logoen fra nett og legge den på trykk på t skjorter hvor man kan designe selv? Det er eldgamle amerikanske firmaer, og jeg har googlet omtrent verden rundt for å finne tilsvarende til salgs noe sted, men finner ikke. Det skurrer jo i ørene mine dette her, og ønsker ikke gjøre noe ulovelig. edit=skrivefeil Endret 19. juli 2013 av Nimis
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Det er sikkert ikke helt lovlig. Anonymous poster hash: 9a6f4...b05
Wildy Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Men du lager jo ikke skjorten for salg? Det er ikke noe du vil tjene penger på? Jeg gjorde noe lignende ( annet produkt) for noen år siden. Sendte en mail til den som hadde opphavsretten og spurte om det var greit å bruke produktet på denne måten; kun som gave, ikke for salg. Fikk hyggelig mail tilbake om at det var helt greit, lykke til og håper gaven blir vellykket. 1
Amens Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Men du lager jo ikke skjorten for salg? Det er ikke noe du vil tjene penger på? Jeg gjorde noe lignende ( annet produkt) for noen år siden. Sendte en mail til den som hadde opphavsretten og spurte om det var greit å bruke produktet på denne måten; kun som gave, ikke for salg. Fikk hyggelig mail tilbake om at det var helt greit, lykke til og håper gaven blir vellykket. De som trykket t-skjorten tjente sikker litt på det, men så lenge opphavsrettighetinnhaver godkjenner så er det greit.
Nimis Skrevet 19. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2013 Tviler på at jeg kan få tak i de som har opphavsretten på dette desverre, så da får en vel kanskje la være.
Gjest Tirkes Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 (endret) Jeg har brukt en amerikansk nettside til å bestille tskjorter med unike trykk, mer enn én gang. Gjerne med Monty Python-sitater, ting som ikke er populært lengre osv. Jeg finner det ikke igjen nå (Nettbutikken heter Zazzle), men de hadde en "terms of use" man måtte hake av for når man registrerte, hvor det blant annet stod at "I agree that the products I order is for personal use only, and not for commercial uses.." - altså erklære at dette ikke var til videresalg. Jeg vil tro at de fleste amerikanske selskap er svært forsiktige med brudd på copyright og tilsvarende, det er vel ikke noe sted i verden de tar det mer seriøst. Det er jo også LOV i Norge med piratkopierte varer, lov å ta med gjennom tollen også (falsk merkevare), men kun til eget bruk. Videresalg er ikke lov. (VG eller DB hadde en agurkartikkel om dette for noen uker siden). Jeg ville tatt sjansen, spesielt om det er noe noen har ønsket seg veldig. Endret 19. juli 2013 av Tirkes
Tomaten Skrevet 19. juli 2013 #7 Skrevet 19. juli 2013 - Kjøpt en ensfarget t-sjorte. - Kjøp t-sjortetrykk til blekkskriver - print ut ønsket trykk - Stryk på trykket på t-sjorten. Voila! du har nå en t-sjorte som ingen andre har, og ingen trenger å få vite at den er ulovlig. Og hvem bryr seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå