Bygdejenta Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Bruker igjen forumet då det er så mange kreative sjeler her, som enten har giftet seg, skal gifte seg eller bare drømmer seg bort i bryllupstanker Eg skal ha bryllup, type gårdsbryllup. Mannen skal stå i hardangerbunad Ønsker sjølv å ha røde roser i brudebuketten og røde kjoler på forlovarane. Men det eg lurer på er kva fargetema eg skal ha i bryllup, dekorasjoner, blomar, inbydelser osv. Ønske at rødfargen skal gå igjen, men vil heller ikkje at det skal sjå ut som om det er jul midt på sommaren Har tenkt på svart og kvitt, med inslag av rødt, syns dette kan vere stilig. Men siden vi skal ha festen på låva til svigers, så har eg tenkt at det passer medre med litt beige toner (som camel, latte og kanskje brun) til eit bondebryllup. Vil at bondetema skal vere gjennomført. Og vil jo at alle fargene skal gå fint sammen og at det ikkje gir eit rotete uttrykk. Noen som har nooen gode forlsag på fargesammensettingar?
Gjest Ghostwhisperer Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Ser for meg mye som kunne vært fint, men alt er jo smak og behag Men om du googler Farm wedding decorations, og klikker på bilder, da kan du få mange fine ideer Selv syns jeg det var tøft med med høy som stoler (med trekk på så klart), dempet belysning og lune farger. Brunt, beige, hvitt og litt rødt inn i mellom tror jeg også hadde blitt fint, rødt er jo en sterk farge, man trenger ikke mye for at den skal synes, og dersom du bare bruker litt som små detaljer rundt om blir det jo ikke en juledekorasjon 1
Bygdejenta Skrevet 19. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 19. juli 2013 Brunt, beige, hvitt og litt rødt inn i mellom tror jeg også hadde blitt fint, rødt er jo en sterk farge, man trenger ikke mye for at den skal synes, og dersom du bare bruker litt som små detaljer rundt om blir det jo ikke en juledekorasjon Du har vel kanskje rett i det, at dersom eg er forsiktig med det rød, så blir det ikkje noe jul over det Heller kraftig mot biege/brune nyanser med innslag av rødt
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Rødt og turkis (men det blir kanskje ikke fullt så "bondsk") Rødt og lilla Rødt og grønt (men kan fort bli litt vel julete) Rødt og gult Rødt og beige Eller kombinere flere farger, f.eks. som bunaden: grønt, rødt og svart (+ evt. hvitt). Da kan du velge en hovedfarge (rødt?) og spe på litt av de andre ettersom det passer seg. Eller grønt og svart i kombinasjon med fargeklatter (blomstene) i rødt. Google wedding theme color / wedding theme farm / wedding theme summer osv for inspirasjon Anonymous poster hash: b873f...e9c
Bygdejenta Skrevet 19. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 19. juli 2013 Tusen takk for masse inspirasjon Tenkte først på rød og grønn pga bunaden, men trur ein lett får litt julefølelse av det. Rød og lilla var jo kjempeflott, men redd det igjen krasje litt med bunaden... Gønt og svart var jo ein spennande kombinasjon Har googla det meste, men er så usikker. For finner liksom ikkje akkurat slik eg vil ha det Derfor tar eg i bruk forumet no, og håper på slik fantastisk hjelp eg har fått av deg 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Du har vel kanskje rett i det, at dersom eg er forsiktig med det rød, så blir det ikkje noe jul over det Heller kraftig mot biege/brune nyanser med innslag av rødt Jeg støtter den, det tror jeg kan bli kjempefint. Bruk naturmaterialer (lin, ull, kvist, høy, tre, etc.) og ha noen små røde ting innimellom. Kanskje noen blomster/planter som er i sesong da? Når på året er dette? Om dere skal lage egne trykksaker (program, menyer og slikt) så kan det jo også være kult å ta inn elementer av "bonde-ornamentikk" (alt fra broderier på bunadene til treskjæring og rosemaling) men å modernisere det litt (som f.eks. Kaffistova har gjort). Anonymous poster hash: 9b7f4...20d 3
septemberbrura Skrevet 19. juli 2013 #7 Skrevet 19. juli 2013 Bondegårdsbryllup om sommeren? Da ser jeg for meg markblomster, evt. noe tilnærmet markblomster i flere ulike farger. Dersom tilbehør som duker, servietter osv. er nøytralt, feks hvitt eller beige som du selv var inne på, kan det gå fint med fargerike blomsterdekorasjoner. Omgivelsene, altså en låve, er jo dekorativ i seg selv og har de grå/brune/beige tonene i store doser, vil jeg tro, dermed kan en fargesymfoni i blomster friske det hele opp og samtidig understreke de rustikke omgivelsene. Høres forøvrig veldig fint og romantisk ut med låvebryllup! 2
*Frida* Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 Eg tenker rødt, sølv og kvitt. Tradisjonelt pynta festbord med kvit duk, masse sølv til bordpynt (lysestaker, blomstervaser) og raude roser. Bukett og bordblomar har jo grønt i seg i tillegg, som passar fint til bunaden.
Bygdejenta Skrevet 22. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 22. juli 2013 Om dere skal lage egne trykksaker (program, menyer og slikt) så kan det jo også være kult å ta inn elementer av "bonde-ornamentikk" (alt fra broderier på bunadene til treskjæring og rosemaling) men å modernisere det litt (som f.eks. Kaffistova har gjort).Anonymous poster hash: 9b7f4...20d Dette var jo ein litt artig ide som eg ikkje har tenkt på. Smart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå