J.K. Rowling Skrevet 17. april 2004 #1 Skrevet 17. april 2004 Trenger så absolutt et alternativ til joggeskoene jeg bruker i sandkassa sammen med tulla mi. Er på jakt etter et skopar som er godt å gå i, det vil bli brukt på skolen, ved henting/bringing i barnehage o.l. Går stort sett i jeans, olaskjørt (til knærne eller lange). Blir veldig takknemlig for tips og råd!
philippa starck Skrevet 17. april 2004 #2 Skrevet 17. april 2004 Pumps.Dessverre. Klarer bare ikke å synes pumps er fint, men det er hvertfall veldig in! I den litt mer praktiske gaten er det moderne med mokasiner i semsket skinn i mange farger. Godt å gå med og godt for rygg og føtter!
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #3 Skrevet 18. april 2004 Hmm..er ikke pumps litt "last year" nå? Iallefall er det det i mine kretser.. BALLERINASKO er vårens store nyhet! Og de er flate, så de er rimelig behagelig på også
Dagensdiva Skrevet 18. april 2004 #4 Skrevet 18. april 2004 Pumps er veldig in, men ikke helt den samme looken på dem som ifjor, nå er det mer 30/50 talls stil over dem. Også mønster er viktig. Ballerina sko er veldig HOT nå ja! :-)
Gjest Virvel Skrevet 18. april 2004 #5 Skrevet 18. april 2004 Tja, det var da ballerinasko i fjor også, så helt nytt kan man vel ikke si at det er. Men fine, det er de! Jeg vil også ha...
LilleMy Skrevet 18. april 2004 #6 Skrevet 18. april 2004 Og jeg vil ha ROSA sko i år..... rosa veske og lommebok er allerede innkjøpt, og det er klart at man må ha ett par sko som match'er.....
Gjest Coral Skrevet 19. april 2004 #7 Skrevet 19. april 2004 Har sett at det er mye av sånne ballerinasko ja, i alle slags farger. Klarer liksom ikke helt å venne meg til dem jeg.. Men det er kanskje bare meg
Ra|cer Skrevet 19. april 2004 #8 Skrevet 19. april 2004 Klarer ikke helt venne meg til de nye skoene! Pumps og ballerina sko er lixom ikkje helt meg! Jeg får vel bare ver umoderne jeg da! Har forresten hørt at det er in med Adidas Stabile sko for ungdommer (håndballsko) Men husker ikke hvor jeg hørte det! :-?
minniepus Skrevet 19. april 2004 #9 Skrevet 19. april 2004 Hva er pumps? Hører stadig vekk om dette, men vet ikke hva det er . :oops:
Andrine22 Skrevet 19. april 2004 #10 Skrevet 19. april 2004 Jeg elsker sko!! Men i de siste par årene har moten skuffet meg... Joda, det er en del kult, men enda mer ukult!! Ballerinaskoene kunne jeg ALDRI tenkt meg, men jeg tror ikke jeg kler de heller da...
LilleMy Skrevet 19. april 2004 #11 Skrevet 19. april 2004 Hva er pumps? Hører stadig vekk om dette, men vet ikke hva det er . :oops: Av ren nyskjerrighet; hvor gammel er du?????? Den gang jeg konfirmerte meg hadde jeg hvite pumps.... det var året '84 eller '85. Spisse forran, høye heler - tynne nedert bredere oppover....
Gjest gjest1 Skrevet 19. april 2004 #12 Skrevet 19. april 2004 mulig jeg er alt annet enn moteriktig, men jeg har kjøpt disse da.http://lillevinkelsko.no/showId.asp?id=1591
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #13 Skrevet 19. april 2004 mulig jeg er alt annet enn moteriktig' date=' men jeg har kjøpt disse da.http://lillevinkelsko.no/showId.asp?id=1591 Synes de var kjempesøte, jeg:)
Gjest Gjesta Skrevet 19. april 2004 #14 Skrevet 19. april 2004 I Spania har ballerina-skoene kommet for fullt!!! Ballerina-sko i alle farger,med heal! Her er samme type sko med 3-4 forskjellige hoyder paa healen! Clea
Dagensdiva Skrevet 19. april 2004 #15 Skrevet 19. april 2004 Fant en fin artikkel i aftenposten tilfeldig; 8) Årets skokolleksjoner henter inspirasjon fra det romantiske 1950-tallet, 1960-tallets swingin' London, sport, tegneserier, graffiti og actionfilmer. De forestående Olympiske Leker i Athen har også inspirert kles- og skomerker verden over til spreke kolleksjoner for en aktiv livsstil. Sport, helse og velvære står høyt i dagens motebilde, og gir oss slappe klær med vide snitt i lune materialer. Skoene kombinerer høy komfort med en leken og fartsfylt design. Stilen dukker opp som en trendy motreaksjon til dagens kjasing og masing om tidsklemmer og arbeidspress. I stedet skapes et image der lediggang, fritid og sport blir synonymt med luksus. Glamour og kitsch står følgelig også sentralt i motebildet denne sommeren. Hovedtrenden for skomotene er fargesprakende og malerisk. Årets sko er som kunstneriske fargeklatter, ofte med groovy linjer og spennende kontrastfarger. Den bohemske stilen med brukte klær fra 1980-tallet har fått ny giv med TV-serien "Sex og singelliv". Mange damepumps og støvletter er også malte eller dekorerte. I år har stilen klare farger og typete design for begge kjønn, og er like kul til dress som flekkete jeans. LINEÆRT Den rustikke gentlemansstilen henger med, og mimrer nostalgisk om den gangen bowlingskoene var håndsydde og skomakerne ble ved sin lest. Mange merker satser på gammeldagse kjøre-, vandre-, golf- og bowlingsko for sommeren. Rødlige, brune og beige naturfarger - gjerne med en "antikk finish", er stilige alternativer for deg som vil styre unna neongult i vår. Skoene er romslige, behagelige og solide, og benytter seg ofte av effekter som retro farts-striper, hullmønster eller gammeldags snøring. ACAPULCO Tropiske rytmer og saftige farger, en dash Elvis, noen solbrune surfere og et dryss stjernestøv. De fruktige fargene er tilbake, og stilen er frekk, sexy og lettsluppen. Fartsstriper, remmer, stropper, flip-flopper, Hawaiiblomster, metalliske farger, strass, perler og skjellpynt er detaljer som gjelder for føttene i sommer. FUTURIST Futuristiske actionfilmer og fremtidsdesign smitter over på skotrendene, og gir oss fete, svarte trainers - skreddersydd for kampsportentusiaster (og andre med sans for hi-tech design). Asiatiske livsstilstrender inspirerer skogigantene til å komme opp med teknisk avanserte sko for Yoga og Thai-Chi. Skoene med aerodynamisk design fungerer også perfekt til vårens strømlinjeformede dresser for menn. MILKSHAKE Den troskyldige tenåringsjenta fra 50-tallet er mange designeres lille maskot for tiden. Kledd i rosa fra topp til tå, og overdrysset med prikker, blomster, striper og sløyfer baner hun seg vei inn i hjertene våre - nok en gang. Den sterkeste trenden innenfor temaet er ballerinaskoene, som dukker opp i mange friske fargekombinasjoner og spennende design denne sommeren. POP ART 1960-tallet er tilbake, med sterke farger og grafiske linjer. Skoene eksploderer av farger og kreativitet.
Gjest LoisLane Skrevet 19. april 2004 #16 Skrevet 19. april 2004 Ballerinasko - yes! jeg er helt klar for dem, bare lommeboka kunne åpenbare noen skjulte midler nå... *blakk*
Dagensdiva Skrevet 19. april 2004 #17 Skrevet 19. april 2004 http://www.dagbladet.no/magasinet/2003/04/...365909.html?b=1 Bla gjennom åretsskomote
Gjest Tristessa Skrevet 19. april 2004 #18 Skrevet 19. april 2004 Det der er jo en reportasje som et et år gammel, jo...
Dagensdiva Skrevet 19. april 2004 #19 Skrevet 19. april 2004 Uff da, la ikke merke til det...men i år er det mye av det samme som ifjor, bortsett fra ballerina skoene..og pumpsene er mer markerte.
minniepus Skrevet 20. april 2004 #20 Skrevet 20. april 2004 Av ren nyskjerrighet; hvor gammel er du?????? Den gang jeg konfirmerte meg hadde jeg hvite pumps.... det var året '84 eller '85. Spisse forran, høye heler - tynne nedert bredere oppover.... 26, så jeg burde sikkert vite det. Har bare aldri vært noen moteløve. Skjønte ikke så mye av forklaringen din. Men jeg klarte å lete meg frem til noen bilder, og det var cirka det jeg trodde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå