AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Hvor er det billigst å kjøpe linser på nett? Hei. Jeg vil fraråde deg å kjøpe linser på nett. Jeg har selv gjort det i noen år, har kjøpt helt feile linser, det holder ikke bare å vite styrken, det er så mye mer som kun en optiker kan vite. Jeg ordnet meg linseabonnement fra optikere og er superfornøyd med det. Anonymous poster hash: d5396...a12
Gjest Anubiel Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Det kommer helt an på hva slags linser du skal ha. Ulik pris på ulike linser. Google litt, eller bruk kelkoo eller noe slikt til å sammenligne. Jeg kjøper linser på nett, men jeg går jevnlig til synskontroll og vet hva slags linser jeg skal ha.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Hei. Jeg vil fraråde deg å kjøpe linser på nett. Jeg har selv gjort det i noen år, har kjøpt helt feile linser, det holder ikke bare å vite styrken, det er så mye mer som kun en optiker kan vite. Jeg ordnet meg linseabonnement fra optikere og er superfornøyd med det.Anonymous poster hash: d5396...a12 Selvfølgelig går det fint å kjøpe linser på nett - er jo akkuratt de samme som du får til høyere pris hos optikeren din. Men du må jo gå gjevnlig til kontroll (anbefalt hver 6.-12.måned)og få tilbakemelding på endringer osv. Til TS: shopping4net, lensway, lensit, lenson er noen av de jeg har kjøpt fra. Har vært fornøyd med levering og kunderservice på alle. Ingen merkbar forskjell. Sjekke alltid hvilken butikk som har det beste tilbudet for øyeblikket. Veldig mange tilbyr gratis frakt eller andre rabatter dersom du kjøper 3 eller 4 pakker på en gang. Er veldig greit å sjekke http://www.kupongkode.com/kuponger/linser eller andre kupongsider for gode rabatter/tilbud. Mange nettbutikker tilbyr rabatt til førstegangskunder. Anonymous poster hash: 1f656...970 3
Gjest Emmanuelle Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Har brukt shopping4net i mange år, alltid billigst der på mine linser (Softlens Daily Disposable). Svinrask levering er det også.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Jeg er veldig fornøyd med lenson. Jeg får vanligvis linsene i posten dagen etter jeg har bestilt dem, noe jeg syes er veldig imponerende. De har bra priser i utgangspunktet, og det er veldig ofte de har gratis frakt, 5-10% avslag på alt og i tillegg rabatt om du handler flere esker av samme type linser. Anonymous poster hash: d19bc...b55
Gjest Funky Punk Skrevet 19. juli 2013 #7 Skrevet 19. juli 2013 Pleier å bruke lensway når jeg bestiller. 6 linser for 500:- inkl frakt syns jeg er grei pris. Optikerene i denne byen klarer iallefall ikke gi meg billigere linser enn det. Og til en person lengre opp her; man kan helt fint og trygt handle linser på nettet. Man må til optiker først, da får man en lapp hvor det står styrke, bue osv på linser man skal bruke.
Gjest Emmanuelle Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 (endret) Jeg er veldig fornøyd med lenson. Jeg får vanligvis linsene i posten dagen etter jeg har bestilt dem, noe jeg syes er veldig imponerende. De har bra priser i utgangspunktet, og det er veldig ofte de har gratis frakt, 5-10% avslag på alt og i tillegg rabatt om du handler flere esker av samme type linser. Anonymous poster hash: d19bc...b55 Jeg mista sansen for LensOn da jeg klagde på at jeg kun fikk halvparten av forsendingen min, pakka inn i en bunnprispose og de ga meg gratis frakt på neste ordre som plaster på såret... Endret 19. juli 2013 av Emmanuelle
Adhara Skrevet 19. juli 2013 #9 Skrevet 19. juli 2013 Hei. Jeg vil fraråde deg å kjøpe linser på nett. Jeg har selv gjort det i noen år, har kjøpt helt feile linser, det holder ikke bare å vite styrken, det er så mye mer som kun en optiker kan vite. Jeg ordnet meg linseabonnement fra optikere og er superfornøyd med det.Anonymous poster hash: d5396...a12 At du ikke greier å skrive inn rett styrke/krumning osv på dine linser er jo ikke nettbutikkene sin feil 3
cellar Skrevet 19. juli 2013 #10 Skrevet 19. juli 2013 Jeg pleier å bestille på Lensstore.no, der er mitt linsemerke billigst. Sjekk ut linsepriser.no, så har du en liten oversikt. Husk at prisene der ikke alltid er oppdatert.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 Drar opp denne igjen. Har sjekket veldig mange nettsider som "reklamerer" for linser nå (denne feks), men det som er problemet ofte er jo at prisene ikke er oppdatert - og da faller jo hele poenget med en "sammenligningsside" bort. Har også sett at det er veldig mange nye nettbutikker som selger linser, men vet ikke helt om jeg stoler på dem. Brukt lensstore en del, som hun over meg har gjort, men sist gang jeg bestilte derfra tok det fem dager å få de tilsendt. Alt for lang tid. Anonymous poster hash: 680f0...b88
Poeten Skrevet 3. mars 2016 #12 Skrevet 3. mars 2016 Slenger meg på her, selv om tråden er gammel. Jeg vurderer linseabonnement nå hos oåtiker. Med tanke på at man får gratis kontroller og slikt så er det ikke veldig stor forskjell i pris vel? Tror jeg kommer til å velge brilleland siden det er mest praktisk. Men hvor dyrt abonnement skal jeg velge? Hva er du fornøyd med?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2016 #13 Skrevet 3. mars 2016 Lensson; jeg 4 av 6 linser var ødelagte etter 2-3 dagers bruk, jeg prøvde å klage men fikk beskjed at de måtte ha alle lisense tilbake som bevis. Jeg hadde selvsagt ikke tatt vare på dem, derfor droppa jeg å kjøpe fra dem flere ganger. Lensstore: Fikk tilsendt feil linse, returnerte denne og og etter 3 uker, kom det purring i posten på faktura, så kontaktet jeg dem og her begynte problemet, de hadde ikke fått pakke i retur, deretter godtok de ikke stopp av faktura, og det tok meg 2mnd å komme ut av å få slettet purringer og få bevise at pakken var sendt i retur. Jeg hadde heldigvis kvittering på at jeg hadde sendt tilbake. Så aldri mer. Det går fint med levering fra dem så lenge du ikke får feil. Lensit: er der nå, ingenting å utsette dem på ennå, litt dyrere enn ovennevnte Anonymkode: 6799a...021
mjauritz Skrevet 3. mars 2016 #14 Skrevet 3. mars 2016 Den 19. juli 2013 at 13.21, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg vil fraråde deg å kjøpe linser på nett. Jeg har selv gjort det i noen år, har kjøpt helt feile linser, det holder ikke bare å vite styrken, det er så mye mer som kun en optiker kan vite. Jeg ordnet meg linseabonnement fra optikere og er superfornøyd med det. Anonymous poster hash: d5396...a12 Hva? Når du tar en synstest så får du jo gjerne anbefalinger om hvilke linser du burde få. Samboeren min hadde et sånt abonnement og det kostet 1600,- / 2 mnder. Så sjekket vi litt, og du får AKKURAT de samme linsene (Samme merke, samme pakning, samme styrke) på Lensway for LANGT under halve prisen. Skal aldri kjøpe hverken briller eller linser hos optiker igjen.
mjauritz Skrevet 3. mars 2016 #15 Skrevet 3. mars 2016 6 timer siden, Poeten skrev: Slenger meg på her, selv om tråden er gammel. Jeg vurderer linseabonnement nå hos oåtiker. Med tanke på at man får gratis kontroller og slikt så er det ikke veldig stor forskjell i pris vel? Tror jeg kommer til å velge brilleland siden det er mest praktisk. Men hvor dyrt abonnement skal jeg velge? Hva er du fornøyd med? Ville ikke anbefalt deg dette. For samboeren min sitt linseabonnement kostet det over dobbelt så mye som å bestille akkurat samme linser på nett. Linsekontrollen er ikke på langt nær så dyr at det er verdt det. Vi betalte 1600,- for 2 mnder forbruk med linser. Akkurat de samme linsene finner du til rudt 400,- for 3(!) mnder på seriøse norske nettsider. Vi brukte Brilleland.
Poeten Skrevet 3. mars 2016 #16 Skrevet 3. mars 2016 3 timer siden, mjauritz skrev: Ville ikke anbefalt deg dette. For samboeren min sitt linseabonnement kostet det over dobbelt så mye som å bestille akkurat samme linser på nett. Linsekontrollen er ikke på langt nær så dyr at det er verdt det. Vi betalte 1600,- for 2 mnder forbruk med linser. Akkurat de samme linsene finner du til rudt 400,- for 3(!) mnder på seriøse norske nettsider. Vi brukte Brilleland. 3 timer siden, mjauritz skrev: Tror nok jeg velger et abbonement første året uansett. Har ganske skeive hornhinner, så går utifra at jeg må ut og inn noen ganger før vi finner en type som duger. Når alt begynner å gå iorden tenker jeg å si opp abonnementet eventuelt. Får se hvor mye jeg sparer evt og hvor fornøyd jeg er med service. Rekner med linsene vil koste litt siden de også skal ta skeive hornhinner. Hva er egentlig forskjellen på abonnementene? Blir ikke helt klok utenom forskjell i pris.
Poeten Skrevet 19. mars 2016 #17 Skrevet 19. mars 2016 Den Thursday, March 03, 2016 at 18.41, mjauritz skrev: Hva? Når du tar en synstest så får du jo gjerne anbefalinger om hvilke linser du burde få. Samboeren min hadde et sånt abonnement og det kostet 1600,- / 2 mnder. Så sjekket vi litt, og du får AKKURAT de samme linsene (Samme merke, samme pakning, samme styrke) på Lensway for LANGT under halve prisen. Skal aldri kjøpe hverken briller eller linser hos optiker igjen. Leser på brilleland sine sider at de har det dyreste abonnenentet for 550 per mnd. Å bestille den typen jeg trenger på nett koster nesten 600 per mnd. Litt rabatt om en bestiller mange pakker, men ikke all verden.. så - hvor er haken? Det sier seg nesten selv at en bør velge brilleland? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå