Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes sikkert mange tråder fra før av om dette her. Jeg lurer egentlig på om det er vanlig at gutten er utro når han drar i militæret?

Har noen noen erfaring fra det å være i forhold med en som er i førstegangstjenesten?

Jeg har vært sammen med min kjæreste i to år, og han har vært inne i fgt 7 mnd, han har 5 mnd igjen og tiden har flydd. Vi har det utrolig bra sammen, og storkoser oss når han er hjemme på perm. Vi har dessverre en fortid hvor han for ett år siden var "utro" (han kysset ei på byen foran nesa på meg etter en heftig fyllekrangel og dumpet meg, men kom krypende dagen etter og ba om tilgivelse) Vi kranglet også en del. Dette er noe jeg har kommet meg greit over, og vi har snakket ut. Etter den fyllekrangelen for et år siden har vi faktisk ikke kranglet en eneste gang. Tror begge fikk seg en kraftig støkk.

Han viser ingen tegn til utroskap, men jeg syntes alt går så ufattelig flott at jeg nesten ikke kan tro det. Føler at forholdet har fått en helt ny gnist, vi flørter masse, skypekoser oss og er som nyforelskede igjen. Jeg er en jente som er vokst opp med mye skuffelser og avvisning. Jeg har blitt mye skuffet og jeg er vandt med at når ting er på topp, tar det ikke lang tid før det går på trynet igjen.

Har noen noen tips til hvordan jeg kan komme over disse tankene? Han er en helt fantastisk fyr og vi elsker hverandre virkelig høyt. Nå er det kun mine dumme dustetanker som tar styringen. Jeg har sånn nogenlunde beholdt roen, viser ikke tegn til kontrollering eller sjalusi, men jeg har ved noen anledninger nevnt at jeg er redd han skal gjøre noe dumt osv, rett og slett snakket litt ut om det, og det hjelper å få bekreftelser.

Problemet nå er at jeg har blitt litt avhengi av disse bekreftelsene, og kjæresten har bemerket seg at jeg spør ofte om han elsker meg og har troen på oss. Han sier jo han blir lei seg og faktisk litt lei av at jeg spør så mye om akkurat disse tingene fordi han har gjort en utrolig bra innsats mtp oss etter han dro i forsvaret. Jeg tenker nok han føler jeg har tråkket på hele innsatsen hans når det kommer til oss og møter han med tvil og "mistanker".

Jeg vet ikke helt hvor jeg vil med dette, jeg måtte bare få det ut av systemet. Er jeg gal eller er det normalt å tenke slik av og til?

Jente 21

Anonymous poster hash: 53eec...6e9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg tenkte bare jeg skulle svare på det første spørsmålet ditt:

Jeg er mann og har både gjennomført førstegangstjeneste og mer til, som tjeneste i Afghanistan, og det var på ingen måte vanlig at gutta var utro. Jeg fikk meg mange gode kompiser, mange av dem med kjærester, og meg bekjent var ingen av dem utro. Når vi slapp ut fra leir og dro på byen gikk de single rundt og prøvde seg på lokale damer, mens vi som hadde kjærester hjemme satt med en øl og pratet.

Vet at enkelte vil fortelle både seg selv og andre at mange gutter sammen på byen nødvendigvis medfører utroskap, men det er på ingen måte tilfelle. Det skyldes antagelig at de har blitt utsatt for unntakene selv. Mine kompiser var trofaste tjenesten gjennom, og hadde noen av dem funnet på noe sånt kan jeg garantere at vi hadde gitt ham litt verbal juling. Jeg vet ikke om man hadde fortalt kjæresten hans om det, men det er ikke slik at det er hverken kult eller akseptert å være utro blant militærgutter flest.

Det var langt vanligere at jentene hjemme hadde funnet seg en ny innen man dro hjem på perm, for å si det sånn. Jeg skjønner at det ikke blir et problem her, altså, og min bedre halvdel gjorde heller ikke det, men det skjedde med flere andre.

Anonymous poster hash: f0018...e11

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

dytt

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg tenkte bare jeg skulle svare på det første spørsmålet ditt:

Jeg er mann og har både gjennomført førstegangstjeneste og mer til, som tjeneste i Afghanistan, og det var på ingen måte vanlig at gutta var utro. Jeg fikk meg mange gode kompiser, mange av dem med kjærester, og meg bekjent var ingen av dem utro. Når vi slapp ut fra leir og dro på byen gikk de single rundt og prøvde seg på lokale damer, mens vi som hadde kjærester hjemme satt med en øl og pratet.

Vet at enkelte vil fortelle både seg selv og andre at mange gutter sammen på byen nødvendigvis medfører utroskap, men det er på ingen måte tilfelle. Det skyldes antagelig at de har blitt utsatt for unntakene selv. Mine kompiser var trofaste tjenesten gjennom, og hadde noen av dem funnet på noe sånt kan jeg garantere at vi hadde gitt ham litt verbal juling. Jeg vet ikke om man hadde fortalt kjæresten hans om det, men det er ikke slik at det er hverken kult eller akseptert å være utro blant militærgutter flest.

Det var langt vanligere at jentene hjemme hadde funnet seg en ny innen man dro hjem på perm, for å si det sånn. Jeg skjønner at det ikke blir et problem her, altså, og min bedre halvdel gjorde heller ikke det, men det skjedde med flere andre.

Takk for så fint svar :hjerte:

Gjest Mundane
Skrevet

Det var langt vanligere at jentene hjemme hadde funnet seg en ny innen man dro hjem på perm, for å si det sånn.

Sånn var det i troppen min. Ingen av gutta var utro, det var damene som gjor det slutt etterhvert. Ikke mange, noen stykker bare.

Skrevet

I min tropp var det kun jenter som fant en annen hjemme og slo opp på grunn av det. Ingen av de jeg vet som var utro å i militæret, eller prøvde å være utro på byen/fester ol.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å ødelegge stemningen i denne tråden, men jeg har opplevd at svært mange menn har vært utro - både menige og befal. Jeg er for øvrig kvinne i Forsvaret (og har ikke hatt noe med disse utroskapene å gjøre!). Synes synd på mange av kvinnene som ikke aner hva kjæresten/samboeren/mannen driver med på øvelser og andre arrangement i regi av Forsvaret. :/

Anonymous poster hash: af6d8...861

Skrevet

Dessverre utrolig mye grums der som jeg husker. Når vi er i 19årsalderen er man vel så selvsentrert og umoden som du nesten kan få det.

Aner ikke hvor mange som var ute og jaktet i helgene for så å sitte og gråte i telefonen med kjæresten hjemme fordi han savnet henne.

Men tror det har sammenheng med avstand, hyppighet av perm og hvor øde leiren ligger. Der jeg var dro så og si alle til nærmeste storby 3 timer unna for å feste og sjekke jenter i helgene.

AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat det, de kan gjøre hva de enn vil uten av kjæresten noen gang får vite det. Finnes det noen måte å få avslørt dette på da?

Kjæresten min er ikke typen til å flørte en gang med jenter, ikke før han traff meg heller. Jeg vet ikke, jeg får vel bare stole på han. Vi har jo fått et helt nytt forhold etter den der dustehendelsen i fylla, og han er utrolig omsorgsfull og grei gutt som virkeig viser at han vil ha meg. Ringer og melder meg flere ganger om dagen, sender søte meldinger osv, sier han gleder seg til å dimme å flytte i ny leilighet å sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Det skal sies at han tar forsvaret veldig seriøst, og velger heller å være på leir i helgene å være med på patrulje og vakt osv mens de andre drar til byen for å feste. Han har vært i på fylla 3 ganger etter at han dro i forsvaret for 7 mnd siden.

Skrevet

Det er akkurat det, de kan gjøre hva de enn vil uten av kjæresten noen gang får vite det. Finnes det noen måte å få avslørt dette på da?

Ikke uten å ødelegge all tillit i forholdet nei. Du har akkurat samme muligheter til å gjøre noe dumt som han har.

Du får nok bare stole på han.

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg var la jeg ikke merke til noen utroskap, de med kjæreste var trofaste, men det var en del av jentene som ikke orket mer og slo opp med soldatene. Soldatene som sitter på en base i indre Troms har ikke så mange alternativer, så de prøvde som regel å holde fast på den ene jenta de hadde.

Anonymous poster hash: c8e2a...ac4
Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Om det er militæret, en sydentur eller fylletur på byen med kompiser: vil han være utro så er han utro. Ikke vits å lage scenarioer oppi hodet. Da ødelegger du bare for deg selv og for dere.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange betryggende svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...