AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Rett før ferien hadde jeg et par timer hos psykolog, og fikk med en faktura for disse timene. Jeg har reist til hjemstedet mitt for sommeren, men problemet er at jeg klarte å glemme fakturaen på studiestedet mitt! Derfor har jeg ikke kontonummeret. Psykologen har ferie og svarer ikke på telefon. Jeg har sendt henne en sms om situasjonen. Med mindre psykologen sender meg kontonr per sms får jeg ikke betalt regningen før jeg kommer tilbake til studiestedet mitt, og da er det gått minst 2 uker over betalingsfristen. * Er det noen som vet om det er vanlig for psykologer å benytte et firma som eventuelt kan sende purring/inkasso? * Tror dere det vil få noen konsekvenser at jeg betaler 2-3 uker etter fristen? Som nevnt er psykologen på ferie, og jeg får heller ikke sjekket post før etter ferien min, så det er lite jeg kan gjøre akkurat nå. Jeg er ikke så erfaren med regninger, og vil virkelig ikke ha noe inkasso eller betalingsanmerkning e.l. * Er det noe annet jeg kan gjøre i mellomtiden? Håper noen kan svare på dette, og tusen takk om du tok deg tid til å lese alt! Anonymous poster hash: 85820...345
Gjest bustyvel Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Mulig det er noe forsinkelse mtp. ferietid, men jeg vil tro du fort kan få en purring likevel ja.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Ikke bekymre deg for det nå i ferien! Synes ofte det kan være litt korte frister på regninger, men det kan hende de ikke har ressurser tilgjengelig for å sende deg faktura likevel. Det verste som kan skje er at du får en litt høyere regning, og det er ikke verdt at det skal ødelegge ferien din Prøv heller å sette av litt penger, og håp på det beste. Men ikke la det ødelegge feriefølelsen. Anonymous poster hash: e195c...d6c
Gjest Ghostwhisperer Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Slikt kan skje den beste, så ikke la det ødelegge ferien Du trenger ikke være redd for inkasso heller, for først skal det sendes ut purring. Men er du heldig klarer du å betale før en purring kommer. Men dersom du ikkebetaler den kan det fort bli inkasso. Nyt ferien din heller, du har jo i det minste prøvd å få tak i psykologen, det viser jo at du ikke driter i regninga
Gjest Fleecejakke Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 På den tiden rekker du nok bare å få en purring. Inkasso tar ganske mange uker å få. Betalingsanmerkning får du først etter at saken er sent videre fra inkasso.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Takk for svar! Jeg får ikke gjort noe nå uansett, så jeg får bare håpe på det beste og nyte ferien. Forhåpentligvis går purringa litt tregere i ferien. Takk igjen Anonymous poster hash: 85820...345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå