Panna Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 I 1 år har vi slitt med nattesøvnen på 2-åringen. Det er mange oppvåkninger og hyl hver natt. Hun vil ha kos. Nå idag forklarte jeg henne at i natt skal hun sove på eget rom og ikke noe kosing i natt. Hun gråter av sinne for at ho ikke får komme opp, men er konsekvent nå. Går inn etter en stund og legger ho ned mens jeg sier natta, glad i deg og den regla der. Får håpe det blir bedre etter et par dager
Wonders Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 se på hva supernanny gjør og sier. Det ligger gratis på nettflix. 1
Gjest Ghostwhisperer Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Det er vel ikke annet å gjøre enn å være streng. Er det natt så er det natt, da nytter det ikke å begynne med kos...da er det gjort. Fortsett som du gjør du, det lønner seg etterhvert Helt klart forferdelig å høre på skrikinga, men det er jo bare trass...ungen lider jo ikke. Ungen vil etterhvert skjønne det ikke nytter å hyle seg til oppmerksomhet, i alle fall dersom du står på det at det er natt og da skal man sove, ikke kose 1
Redbull Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Ungen er 2 år, hadde ikke hatt dårlig samvitighet for det
onyx Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Unger våkner ikke fordi de vil ha kos, men hun vil ha kos fordi hun er våken. Hvorfor våkner hun? Har hun problemer med innsoving i våkenfasene (det er vanlig å våkne, de fleste av oss våkner flere ganger per natt men sovner igjen med en gang og husker ikke dette). Drømmer hun? Mareritt? Syk (luftveisinfeksjoner kan være årsak til dårlig søvn) eller "regelmessige" medisiner med søvnproblemer som bivirkning (Ventoline, f.eks...)? Jeg har forøvrig best erfaring med gradvis avvenning når barna er så store. De våkener, vil opp og da sier jeg at jeg kan bysse litt og så er det tilbake i seng (venter å få en bekreftelse fra barnet, kan være lurt å øve på dagtid så det ikke er en helt fremmed teknikk). Da bysser jeg litt og legger tilbake, som regle uten protest. Etterhvert går vi over til å stryke litt og etterhvert slutte helt.
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 Vi slet med dette til junior var over 2 år. Så byttet vi fra sprinkelseng til stor seng. Etter det har han ikke én eneste natt villet inn til oss, og sover hele natta i kanskje 90 % av nettene!!!Anonymous poster hash: 59f3e...765 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå