Gå til innhold

Lydopptak, til hjelp eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker å være anonym ang dette.

Det jeg lurer på er, sett noen har en situasjon som er slik:

- Far har hovedomsorgen

- Barnet er under 10 år

- Moren forer barnet med veldig uhyggelige og grusomme utsagn og løgner om stemor, der moren blant annet forteller barnet at hun ønsker stemor død.

- Moren har ødelagt eiendom som tilhører stemor

- Moren har truet stemor med vold gjennom flere år

- Moren har terrorisert stemor med sms/ tlf i flere år

- Barnet kommer hjem og forteller alt moren har sagt

- Far og stemor har lydopptak av det barnet forteller

- Stemor har prøvd i flere år å få besøksforbud mot moren (for hennes egen del, ikke barnet), men det har adri gått igjenom.

- Saken på ødelagt eiendom ble henlagt

- Far ønsker at mor skal ha mindre samvær med barnet da mor er meget ustabil

I hvilke sammenhenger kan disse lydopptakene muligens være til hjelp?

Vil de være til hjelp i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 8f57b...c4b
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Politiet har henlagt saken om "ødelagt eiendom", sikkert ikke uten grunn.

Politiet har ikke funnet grunn til at mor skal ilegges besøksforbud mot stemor.

La meg gjøre en ting klart for deg: en stemor som tar lydopptak av barnet, som anmelder barnets mor og lager et helvetes ståhei, høres ikke akkurat ut som en stemor som ønsker å samarbeide for barnets beste. Stakkars barn... Stemor er jo kun ute etter å lage et helvete her, og nå også med lydbåndsopptak av hva et barn skal ha sagt?? Skjerp deg!

Gjest Gjest
Skrevet

Ønsker å være anonym ang dette.

Det jeg lurer på er, sett noen har en situasjon som er slik:

- Far har hovedomsorgen

- Barnet er under 10 år

- Moren forer barnet med veldig uhyggelige og grusomme utsagn og løgner om stemor, der moren blant annet forteller barnet at hun ønsker stemor død.

- Moren har ødelagt eiendom som tilhører stemor

- Moren har truet stemor med vold gjennom flere år

- Moren har terrorisert stemor med sms/ tlf i flere år

- Barnet kommer hjem og forteller alt moren har sagt

- Far og stemor har lydopptak av det barnet forteller

- Stemor har prøvd i flere år å få besøksforbud mot moren (for hennes egen del, ikke barnet), men det har adri gått igjenom.

- Saken på ødelagt eiendom ble henlagt

- Far ønsker at mor skal ha mindre samvær med barnet da mor er meget ustabil

I hvilke sammenhenger kan disse lydopptakene muligens være til hjelp?

Vil de være til hjelp i det hele tatt?

Ta vare på alle bevis. De kan komme til nytte i forhold til evt sak om omsorgen for barnet, og evt anmeldelse fra deg og mannen din.

Har dere snakket med barnevernet om hva barnets mor utsetter barnet for?

Har far gjort noe med saken ift til at han ønsker at mor skal ha mindre samvær?

Bør hun ha en annen person sammen med seg når hun treffer barnet?

AnonymBruker
Skrevet

Politiet har henlagt saken om "ødelagt eiendom", sikkert ikke uten grunn.

Politiet har ikke funnet grunn til at mor skal ilegges besøksforbud mot stemor.

La meg gjøre en ting klart for deg: en stemor som tar lydopptak av barnet, som anmelder barnets mor og lager et helvetes ståhei, høres ikke akkurat ut som en stemor som ønsker å samarbeide for barnets beste. Stakkars barn... Stemor er jo kun ute etter å lage et helvete her, og nå også med lydbåndsopptak av hva et barn skal ha sagt?? Skjerp deg!

TS her,

Nå må du roe deg ned en del hakk og ikke hoppe på konklusjoner.

Det har vært flere rettssaker, der mor har blitt evaluert av psykologer. Det er en grunn til at far har hatt hovedomsorgen fra dagen barnet ble født.

Moren er ikke og har aldri vært egnet til å ta vare på barnet.

Her er det far som har skiftet bleier, matet og måtte slutte i sin jobb for å ta vare på en nyfødt baby alene, mens den nybakte mammen gikk fra dem begge for å kunne feste.

Stemor har holdt seg unna moren siden den dagen hun kom inn i bildet. Moren har ikke latt stemor være alene.

Stemor har aldri sendt en eneste sms til moren, det hun derimot har gjort er å skaffet seg hemmelig nummer, blokkert morens nummer til innkommende samtaler.

Da har moren bare skaffet seg nytt telefonnummer selv, eller fått venner og familie til å sende trusler.

Jeg har både sett og hørt disse truslene selv, også sett den ødlagte eiendommen.

Denne saken er ikke en sak hvor stemor lager trøbbel, her er det mor som lager trøbbel.

Mor har også ødelagt barnets eiendeler, barnet blir ofte "syk" når mor har samvær slik at de far må hente han igjen. Da kan mor gå ut på fest.

Mor har også kommet med såpass store løgner om barnet og barnets helsetilstand at hun har fått spraken fra en jobb da sannheten kom for en dag.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta vare på alle bevis. De kan komme til nytte i forhold til evt sak om omsorgen for barnet, og evt anmeldelse fra deg og mannen din.

Har dere snakket med barnevernet om hva barnets mor utsetter barnet for?

Har far gjort noe med saken ift til at han ønsker at mor skal ha mindre samvær?

Bør hun ha en annen person sammen med seg når hun treffer barnet?

Ts her.

Dette gjelder ikke min mann og jeg. Dette er et vennepar av oss.

Jeg har lest alle trusler selv, og hørt lydopptakene.

Far har vunnet gjennom et par ganger med resultat i mindre samvær, men ikke lite nok, da samværet preger barnet negativt. Kommer hjem å forteller at moren ønsker at stemor skulle dø, og slike ting. Barnet blir trist.

Stemor treffer aldri moren, utenom de gangene moren har kjørt etter stemor. Eller patruljerer gaten hvor stemor og far bor.

Barnevernet har sett situasjonen hos mor, og de liker det ikke. Men, kan ikke gjøre de store tiltakene enda, før det skjer mer.

Skrevet

Dette er en politisak.

Det er ikke noen annen utvei enn å håpe på at de tar det alvorlig, men det er kronisk vanskelig å gjøre noe med folk som henne. De er friske nok til å bo for seg selv, men så syke at de egentlig skulle vært tvangsinnlagt.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en politisak.

Det er ikke noen annen utvei enn å håpe på at de tar det alvorlig, men det er kronisk vanskelig å gjøre noe med folk som henne. De er friske nok til å bo for seg selv, men så syke at de egentlig skulle vært tvangsinnlagt.

TS.

Helt enig med deg om at det er en politisak, men de sliter med å få "nok" bevis.

De har levert en bunke telefonlogger, utskrifter av sms, bildebevis, men det er aldri nok.

Jeg har sagt at de bare på spare på disse lydopptakene, da disse kanskje kan ha betydning, men siden barnet er så lite så kommer det vel også an på om de godtar uttalelse fra et barn på X antall år. Selv om barnet forteller det frivillig.

Skrevet

Skjønner godt at det er vanskelig. Det er jo egentlig helt uholdbart, men som du sier- bevis nok... Hva er egentlig "bevis nok".

Enig med deg i at de bare må spare og spare på alt de kommer over, så får man håpe at det en gang er nok. Tror personlig ville jeg vurdert å flytte veeeldig langt.

Gjest Gjest
Skrevet

du hevder at mor har fått familie og venner til ringe inn trusler? Historien din er så ensidig og overdrevet at det er umulig å tro på den. Jeg har aldri lest noe så lite nyansert som dette, det er alvorlige beskyldninger mot mor i saken. Skam deg, sier jeg bare.

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er en politisak.

Blablabla. Det har VÆRT en politisak, og de har henlagt det fordi det ikke er annet enn stemors beskyldninger i denne saken...

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å ligge med menn som er opptatte. Skjønner hun er sur.

Anonymous poster hash: d30a4...316

Skrevet

Blablabla. Det har VÆRT en politisak, og de har henlagt det fordi det ikke er annet enn stemors beskyldninger i denne saken...

Er du kanskje den dama som sender truslene? Virker sånn...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, lydoptak av små barn som tilsynelatende sverter mor på far/stemors oppfordring er på ingen måte noe godtatt bevis i en konflikt mellom mor og stemor. Faktisk synes jeg det grenser til uetisk av far/stemor å gjøre slike opptak i utgangspunktet og sier vel så mye om de som barnets mor. Har mor og stemor problemer seg i mellom får de ordne opp i dette UTEN å gjøre et barn til part og vitne i saken!

Anonymous poster hash: a4349...c36
Gjest Gjest
Skrevet

Er du kanskje den dama som sender truslene? Virker sånn...

Ah..... du må være reneste sherlock Holmes.... Eller ikke. Det er ikke mulig å synes at denne stemora handler helt feil, uten at man må være en av partene i saken? Makan så dum du er...

Skrevet

Leser vi ikke den samme teksten eller? Moren har sagt til sitt eget barn at hun ønsker en anen person død. Ingen god mor sier noe slikt til sitt eget barn. Og dere kritiserer stemor?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å ligge med menn som er opptatte. Skjønner hun er sur.

Anonymous poster hash: d30a4...316

Hadde du lest alle svar her, så ser du tydelig at jeg (TS) ikke er stemoren i dette tilfellet.

Stemor og far er et vennepar av oss (les: meg og min mann).

Det er ingen som har ligget med opptatte menn her, stemor kom inn i livet til far og barn da barnet var lite, og far hadde vært ALENE med barnet fra fødselen av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

du hevder at mor har fått familie og venner til ringe inn trusler? Historien din er så ensidig og overdrevet at det er umulig å tro på den. Jeg har aldri lest noe så lite nyansert som dette, det er alvorlige beskyldninger mot mor i saken. Skam deg, sier jeg bare.

Deg og det.

Som sagt har det også vært psykolog inne i bildet og det er en god grunn til at mor ikke har hovedomsorgen. Hun hadde null samvær med barnet de første leveårene til barnet.

En god mor, som er stabil vil få mer samvær enn 1dag i uken....

Ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...