Gå til innhold

British airways har surra bort brudekjolen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg giftet meg for to uker siden i utlandet. Når jeg kommer til oslo får den ene kofferten min men ikke den andre. Etterlyser den der og nå tre dager etter er den fremdeles forsvunnet. Jeg skal ha bryllupsmiddag og fest snart her hjemme og hadde planer om å ha på meg kjolen som ligger i denne kofferten samt skoene og endel annet tilbehør. Annet jeg også mistet er mye nye klær og sko jeg hadde shoppet i USA som satt perfekt og tviler sterkt på om jeg finner her i Norge. Er skikkelig fortvila. Mulig British Airways erstatter litt av det økonomiske, men her er det jo og mye annen verdi en det materielle. Ikke får man særlig mye hjelp når man ringer og spørr om hva man gjør videre.

Til dere som gifter dere i Utlandet. Ta med brudekjolen i håndbagasjen. Ikke gjør samme feil som meg. Vet ikke hva jeg ville med tråden bare få ut litt frustrasjon. Er faktisk skikkelig lei meg

Noen gode råd?

Anonymous poster hash: 3e1f1...363
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får jo baggasjeidentifikasjon, gjør du ikke? Den er du vel egentlig ansvarlig for å beholde i tilfelle slike ting skjer..

Anonymous poster hash: 79077...dae
AnonymBruker
Skrevet

har alt jeg trenger av papirer. men hjelper lite når de ikke finner kofferten min.

Anonymous poster hash: 3e1f1...363
AnonymBruker
Skrevet

De finner den sikkert, og så leverer de den på døra noen dager senere.

Uansett, er det ikke noen sånne regler på at ikke alle flyselskap tar ansvar hvis dyre ting er blitt lagt i kofferter? Jeg har hørt det om bunad for eksempel, at ønsker du å fly med bunad så er verdien stor og da har de ikke noe ansvar for bagasjen sånn sett.

Anonymous poster hash: fa086...34a
Gjest Adriane
Skrevet

De finner den nok, men om de finner den tide til festen er jo vanskelig å si. Hadde du reiseforsikring? Isåfall bør du få dekket mesteparten av det økonomiske tapet iallfall. Men affeksjonsverdien av brudekjolen er jo verre, dessverre. Selvfølgelig kjipt å ha mistet de andre klærne også, men vil tro brudekjolen er verst.

Håper det ordner seg for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Finner den nok igjen til neste gang du gifter deg.

Anonymous poster hash: a5765...6bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ikke for å være negativ. men kan godt hende noen har stjelt den.......

Anonymous poster hash: 7eb59...7cf
Skrevet

Ååå jeg får helt vondt for deg ! De finner den nok, får bare håpe på at de finner den i tide!! :(

Skrevet

Finner den nok igjen til neste gang du gifter deg.

Unødvendig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Unødvendig.

Ja, da kjøper man som regel en ny kjole, sant det.

Skrevet

Som regel dukker bagasjen opp, men jeg skjønner at det er utrolig frustrerende. Et annet godt argument for å ha slikt i håndbaggasjen er at det er slettes ikke alle reiseforsikringer som dekker såpass dyre ting om det skulle bli borte/skadet.

Skrevet

Vi giftet oss i utlandet, og kjolen var uansett for stor til å ha i håndbaggasjen. På forhånd undersøkte jeg mht hva de dekker hvis baggasjen blir borte, og jeg hadde reiseforsikring som ville dekket summen. Forhåpentligvis har du reiseforsikring.

Om du får igjen kofferten er jo umulig å si - noen kan ha tatt med seg feil koffert og beholdt den. Det med å ta med feil koffert har skjedd før for å si det sånn, så det er ikke nødvendigvis BA som har rotet den bort.

Uansett veldig kjipt, og maks uflaks siden sannsynligheten for å miste kofferten for alltid er ganske liten. Håper det ordner seg. Regner med at du har reiseforsikring uansett.

• Liker 1
Skrevet

- eller gjøre slik vi gjorde, reise i fullt brudeutstyr :)

kjempekjipt at du har mistet kofferten din med kjolen i, håper veldig at det dukker opp i tide *klemmerpå*

Skrevet

Huff, så kjipt! Jeg hadde kjolen i håndbagasjen på vei ned når vi skulle gifte oss, men sjekket den inn på vei hjem. Hadde vært utrolig lite gøy å kanskje ikke få den igjen, ja. :klem: til deg, håper den dukker opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...