AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Jeg har ferie i 4 uker, dette er mi 2. uke. Pappan er sjømann, så ferien klaffet ikke med hans turnus og når jeg måtte ta ferie desverre. Så hadde en liten tur på en familiepark her i Norge. Her jeg bor har det nå regnet og regnet og regnet. Er jo ingenting å finne på. Denne sommeren er sørgens ferie pga jeg ikke har ferie ilag med samboern. Vi reiser vanligvis til varmere strøk i 2 uker, men ble jo ikke det denne sommeren. Så var det da guttungen på 5 år da. Han lager sånt bråk, og finner på alt mulig. Føler jeg ikke gjør annet enn å kjefte på han :S Han er veldig flink til å leke selv, men jeg får vondt i ørene av ropinga hans. Han kjeder seg sikkert siden han holder på sånn. Han blir så mye mere trass når han bare går hjemme merker jeg. Men hva kan jeg finne på da? Jeg er lei av hele ferien nå, lyst på jobb igjenn. Ikke ferdig med 2 uker enda og jeg er møkk lei. Hadde det vært fint vær så hadde det vært litt lettere å finne på noe. Anonymous poster hash: b4c0c...e06
skruf Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Kan du ikke sjekke restplass.no, og ta med gutten på en ukes ferie til varmere strøk? Kan finne ganske rimelige turer. Har selv reist alene med småbarn, og vi koste oss masse:) 2
Melodiana Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Har han venner i narheten? Hvorfor ikke invitere en venn slik at de kan leke ute eller inne på rommet hans eller noe mer tilpasset plass. Da blir gutten opptatt og i bedre humør. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #5 Skrevet 18. juli 2013 Vær glad du ikke har 2 som krangler Jeg har to litt eldre barn også som er mere jamngamle, så vet hvordan det er. Men de er såpass store og mere selvstendige. Men han her er litt attpåklatt.. Fikk de to eldste når jeg var ganske ung, så kom attpåklatten senere. Anonymous poster hash: b4c0c...e06
Gjest Keikolina Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 Da må du vel ha vært igjennom det værste håper jeg, ha ha.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2013 #7 Skrevet 18. juli 2013 Stakkars unger som har foreldre som synes det er et ork å ha fri sammen med dem. Skam er det, rett og slett. Og før hylekoret kommer; jo, jeg har to barn selv, har vært alenemor i mange år, og vi har full skoleferie sammen i ALLE ferier. Herlig er det.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 TS HER. Var faktisk lettere å ha to jamngamle som lekte ilag (og sloss innimellom) enn et "enebarn" som finner på alt mulig rart og blir veldig trass av å gå hjemme. Søsknene får han være med av og til, men de går så fort leie av han. Anonymous poster hash: b4c0c...e06 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Hva med å besøke besteforeldre? Anonymous poster hash: 88b9c...51c
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #10 Skrevet 18. juli 2013 - Reis på tur i skogen, ta med dere engangsgrill og grillmat. - Dere kan bake sammen, fordi det vet jeg tanteungen min elsker (hun er 5 år). - Reis på fisketur/hyttetur, eller bare en tur på fjellet - Ta en biltur, kjøp is, reis et sted der han kan leke. (Lekeland) ellernoe. - Inviter familie eller vennene hans på besøk. Anonymous poster hash: 549d7...bca 12
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Ja da får du bare synes det er skam. Selvsagt synes jeg det er kjekt å ha fri sammen med han, men da skulle du opplevd han hvordan han er når han virkelig er trass. Da er det faktisk ikke så kjekt. Og når du bor en plass det er surt og kaldt og regner, så er det ikke så mye å finne på desverre. Han har litt for mye energi i kroppen og trenger å finne på andre ting enn å gå hjemme å surre. Så lenge vi kan finne på ting og dra på ting så er det veldig kos, men flere dager hjemme, så blir det bare styr her hjemme. Anonymous poster hash: b4c0c...e06
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #12 Skrevet 18. juli 2013 Jeg har ikke familie her, så har nettopp vært på en liten tur innom min familie. Men er noen timer å kjøre og komme seg dit, så vurderer å dra en tur til. Men orker ikke være der så lenge om gangen. Anonymous poster hash: b4c0c...e06
Gjest Keikolina Skrevet 18. juli 2013 #13 Skrevet 18. juli 2013 Det er ikke synd på noen av oss, bare uvante forhold. Vi overlever nok. Men godt å ha noen i samme bås, så vi ikke føler oss alene. Jeg har få venniner igjen ettet mye slit etter angst og add som jeg helst liker å kalle det.
Gjest RompeRusk Skrevet 18. juli 2013 #14 Skrevet 18. juli 2013 Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær.. Regn og kaldt sier du? Pakk på dere ullundertøy, fleece og regntøy, og hiv dere ut i skauen! 9
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #15 Skrevet 18. juli 2013 Ts igjenn.. joda vi bruker å dra på fjellet, og det liker han, men når det pøsregner så er ikke det så ideelt å gå på fjellet. Gjørmete og vått. Regna ei hel uke nå :S Grille er også greit, men ikke når det regner og blåser ute. Vi baker også innimmellom, men kan likssom ikke gjøre det hver dag. Lurer på å ta han med på kino. Går det an å ta han med på 3D eller er han for liten til det? Går en film på 3D nå som sikkert hadde vært kjekt for han å se. Mange er på ferie nå, så vet ikke om noen av de vennene som han leker mest med er hjemme nå. Trur de er bortreist enda. Anonymous poster hash: b4c0c...e06
Ulrikke Skrevet 18. juli 2013 #16 Skrevet 18. juli 2013 Hvis det ikke står på pengene, ville jeg definitivt sjekket etter restplasser for en ukes tid....
Gjest Keikolina Skrevet 18. juli 2013 #17 Skrevet 18. juli 2013 Det enkle er som oftest det beste i den alderen der. Jeg har tatt med mine i buss, t bane og trikk og de har ikke snakka om noe annet i flere dager. Og det er fordi at jeg ikke har tenkt å bli værende i Oslo når de begynner på skole.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #18 Skrevet 18. juli 2013 Lag litt stas ut av ting. Skal dere ha hot dog til middag, så kan du jo lage en "pølsebu" av et vindu foreksempel. Så må han ha penger for å kjøpe. Kanskje han liker det. Ellers kan dere jo ta på dere regnsklær å plukke blomstrer i skogen. Anonymous poster hash: 88b9c...51c 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #19 Skrevet 18. juli 2013 Joda vi har pakket på oss klær og vært ute med hunden vår i regnværet, men har egentlig bare hatt med meg en sur og grinete unge. Han liker best å gå på fjellet enn bortover. Merkelig nok blir han vist mere sliten av å gå bortover enn opp på fjellet. Han er ganske sta og bestemt denne gutten. Så gleder meg til det blir fint igjenn så vi kan pakke med oss niste og ta en tur på fjellet igjenn. Anonymous poster hash: b4c0c...e06
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #20 Skrevet 18. juli 2013 Nå hørest jeg sikkert veldig vrang ut at alt er negativt, men jeg har prøvd å gå ut i regnværet. Hadde været vært bedre så har alt vært mye bedre. Jeg har ikke noe imot å være ute i regnvær, men han kan fort sutre over det, vist vi går på tur. Men i barnehagen trur jeg ikke det er noe problem for han å være ute i regnvær. Så føler han er litt trass også. Jeg har som sagt vært på en liten tur allerede her i landet og gikk litt penger. En tur for 4 stk blir litt mye akkurat nå. Hadde det kun vært meg og han, men må nesten ta med de to andre også vist vi skulle hoppet på en tur. Blir fort noen tusen da i reise. Men skulle gjerne ha gjort det ja. Anonymous poster hash: b4c0c...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå